AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Her om dagen var jeg hos frisøren. Etter at hun hadde vasket og fønet håret mitt, så begynte hun å studere håret mitt så jævlig. Jeg spurte "hva skjer?", så fortalte hun at jeg hadde lus. Hun hadde funnet luseegg, men hun sa at de så døde ut siden de var langt ute på hårstråene. Jeg fikk jo selvsagt helt angst, og kunne omtrent ikke vente til hun var ferdig å klippe. Kjøpte Linicin på apoteket rett etterpå, og fikk min mor til å hjelpe meg å ta det i håret. Hadde det i håret i litt over 15 minutter, og så dusjet jeg. Etterpå gikk moren min gjennom håret mitt med lusekam, men vi fant ingenting?? Vi fant noe som KANSKJE kunne være egg, men vi var usikre siden jeg har ganske tørr hodebunn og høy talgproduksjon (får fort fett hår, hender jeg har kviser i hodebunnen). Vi fant heller ikke noe lus, ingenting. Jeg har egentlig ikke klødd så veldig i hodebunnen, litt kanskje, men har alltid tenkt at det er pga tørr hodebunn. Har områder på hodet der jeg klør mest, og det er også der jeg er tørrest (er omtrent ruglete hud der :S). Kan frisøren ha tatt feil? Jeg gikk nettopp gjennom håret mitt med kam selv (det er stress å gjøre selv!!), det eneste jeg fant var masse tørr hodebunn, og igjen, noe som kan ligne på egg, men umulig å si om det er det eller kviser/tørr hodebunn. Men mest av alt bare små, hvite flak som jeg VET er tørr hodebunn. Har ingen til å gå gjennom håret mitt med kam akkurat nå, jeg vurderer å spørre ei venninne jeg stoler på. Og de "eggene" jeg kanskje har funnet, har ikke vært "limt" fast til hårstrå, noe som er karakteristisk for luseegg. Jeg har kanskje når jeg tenker meg om sett det langt utpå hårstråene mine en gang i blant, men har for en eller annen MERKELIG grunn ikke tenkt noe over det (det er uansett veldig lenge siden). Men lus forsvinner jo ikke av seg selv?! Burde jo hatt generasjoner med lus der nå, fordi det frisøren fant var laaaangt utpå hårstrået mitt. Det jeg EGENTLIG lurer på, er om det er "farlig" å bruke Linicin (lusemiddelet) igjen før det har gått over 8 dager siden sist? Jeg har helt angst for at jeg fortsatt har lus, siden jeg klør litt i hodebunnen, og det er jo UMULIG for meg å si om det faktisk er lus eller ikke Hadde lus på barneskolen, det husker jeg godt, og da var det ikke noe spørsmål en gang, for jeg hadde både lus og egg i håret. HVA SKAL JEG GJØRE?
La Guapa Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Her om dagen var jeg hos frisøren. Etter at hun hadde vasket og fønet håret mitt, så begynte hun å studere håret mitt så jævlig. Jeg spurte "hva skjer?", så fortalte hun at jeg hadde lus. Hun hadde funnet luseegg, men hun sa at de så døde ut siden de var langt ute på hårstråene. Jeg fikk jo selvsagt helt angst, og kunne omtrent ikke vente til hun var ferdig å klippe. Kjøpte Linicin på apoteket rett etterpå, og fikk min mor til å hjelpe meg å ta det i håret. Hadde det i håret i litt over 15 minutter, og så dusjet jeg. Etterpå gikk moren min gjennom håret mitt med lusekam, men vi fant ingenting?? Vi fant noe som KANSKJE kunne være egg, men vi var usikre siden jeg har ganske tørr hodebunn og høy talgproduksjon (får fort fett hår, hender jeg har kviser i hodebunnen). Vi fant heller ikke noe lus, ingenting. Jeg har egentlig ikke klødd så veldig i hodebunnen, litt kanskje, men har alltid tenkt at det er pga tørr hodebunn. Har områder på hodet der jeg klør mest, og det er også der jeg er tørrest (er omtrent ruglete hud der :S). Kan frisøren ha tatt feil? Jeg gikk nettopp gjennom håret mitt med kam selv (det er stress å gjøre selv!!), det eneste jeg fant var masse tørr hodebunn, og igjen, noe som kan ligne på egg, men umulig å si om det er det eller kviser/tørr hodebunn. Men mest av alt bare små, hvite flak som jeg VET er tørr hodebunn. Har ingen til å gå gjennom håret mitt med kam akkurat nå, jeg vurderer å spørre ei venninne jeg stoler på. Og de "eggene" jeg kanskje har funnet, har ikke vært "limt" fast til hårstrå, noe som er karakteristisk for luseegg. Jeg har kanskje når jeg tenker meg om sett det langt utpå hårstråene mine en gang i blant, men har for en eller annen MERKELIG grunn ikke tenkt noe over det (det er uansett veldig lenge siden). Men lus forsvinner jo ikke av seg selv?! Burde jo hatt generasjoner med lus der nå, fordi det frisøren fant var laaaangt utpå hårstrået mitt. Det jeg EGENTLIG lurer på, er om det er "farlig" å bruke Linicin (lusemiddelet) igjen før det har gått over 8 dager siden sist? Jeg har helt angst for at jeg fortsatt har lus, siden jeg klør litt i hodebunnen, og det er jo UMULIG for meg å si om det faktisk er lus eller ikke Hadde lus på barneskolen, det husker jeg godt, og da var det ikke noe spørsmål en gang, for jeg hadde både lus og egg i håret. HVA SKAL JEG GJØRE? Ta en runde til med Linicin. Det er helt ufarlig. Tradisjonell lusekur var laget kjemisk og tok livet at lusa med gift (den luktet svært sterkt) Lusa begynte å utvikle resistens mot slike kurer. Derfor har man nå utviklet kurer som Linicin. Den kveler lusa mekanisk med oljer som finnes naturlig i naturen. Ingen lukt og lusa kan ikke bli resistent. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Ta en runde til med Linicin. Det er helt ufarlig. Tradisjonell lusekur var laget kjemisk og tok livet at lusa med gift (den luktet svært sterkt) Lusa begynte å utvikle resistens mot slike kurer. Derfor har man nå utviklet kurer som Linicin. Den kveler lusa mekanisk med oljer som finnes naturlig i naturen. Ingen lukt og lusa kan ikke bli resistent. Lykke til. Huff, husker den tradisjonelle lusekuren. Lukta jo helt jævlig! Men jeg tok forrige kur på fredag, det skulle vel ta knekken på det som eventuelt var der da? Klar over at egg kan ha klekket siden (det er jo bare 3 dager siden..), men Linicin skal jo også hindre utviklingen av nye egg. Hva kan være grunnen til at vi ikke har funnet noe tegn på lus da? Tror jeg tar en ny kur i kveld, jeg... Hvis det ikke er farlig skader det jo ikke å være på den sikre siden!! 1
Minya Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Frisøren *kan* også ha tatt feil. Jeg har litt fet OG tørr hodebunn (go figure) og hvis jeg grer fingrene gjennom håret med neglene i hodebunnen, får jeg små, hvite "biter" under neglene. Det er toppene av talgkjertler som jeg klorer bort med neglene, og noen ganger kryper de ut i håret helt av seg selv. Har også mye nupper på armene og beina, omtrent samme skjer der, bare i mindre grad da jeg ikke har generelt fet hud. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Frisøren *kan* også ha tatt feil. Jeg har litt fet OG tørr hodebunn (go figure) og hvis jeg grer fingrene gjennom håret med neglene i hodebunnen, får jeg små, hvite "biter" under neglene. Det er toppene av talgkjertler som jeg klorer bort med neglene, og noen ganger kryper de ut i håret helt av seg selv. Har også mye nupper på armene og beina, omtrent samme skjer der, bare i mindre grad da jeg ikke har generelt fet hud. Høres akkurat ut som meg! Men jeg tar en kur til bare for sikkerhets skyld. TS
Minya Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Bedre å ta en kur for mye enn en for lite Hvis du fortsetter å ha det slik som meg etter endt kur, er det ihvertfall ikke lus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå