Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

En ting til: Jeg skulle gifte meg med Marcurio, han som sitter inne på Bee and Barb, men rakk ikke bryllupet :sjenert: Nå vil ikke Temple of Mara ordne bryllup før jeg har ordna opp med min fremtidige mann, men hver gang jeg nærmer meg han så sier han bare "see you at our wedding", og om jeg prater med han så kommer det opp bare hire'ing.

Hva skjer? Jeg vil gifte meg med han! :rodmer:

Høres ut som bug. Jeg ville gjort som jeg alltid gjør når ting fucker seg, gå tilbake til forrige save (hvis du ikke har gjort masse annet i mellomtiden da selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, dette med hus når man gifter seg.. Etter bryllupet spurte min kjære mann meg om hvor vi skulle bo, og at jeg var velkommen til å bo hos ham, men jeg vet jo ikke hvor han bor, så jeg svarte at vi måtte bo hos meg. Jeg ser nå at jeg har en option om at vi kan flytte. Er det da til hans hus? Hvordan vet jeg hvor jeg finner det (annet enn at det må være i Solitude et sted)? Kom på at det hadde vært artig å se det huset, kanskje det er mange ganger bedre enn det lille Whiterun huset mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Noen som har gjort den der man skal stjele hesten Frost? (husker ikke questnavnet).

Jeg har googla det, det er visst en kjent bug, for alle delquestene står som fullført, har ingen pil å gå etter, og selve questen lar seg ikke fullføre. Aner ikke hvor han Louis befinner seg heller, jeg har vært i Whiterun stables og utenfor Riften , men finner han ikke.

Det blir visst slik om man snakker med Maven først og får papirene derfra, og jeg KUNNE ha loada fra rett før det, og ikke snakka med henne, men jeg gadd ikke å gå rundt med hesten lenger, så jeg begynte med en ny quest (Elder Scrolls som har en driiiitlang "dungeon").

Tips??

Fant Louis i skauen ikkje langt fra der man knabber hesten. Rakk å gi fra meg hesten før han løp avgårde etter ein eller annen fyr og drepte han, hesten blei stående igjen.. Eg snakket ikkje med Maven først, eg brøt meg inn og tok papirene.

En ting til: Jeg skulle gifte meg med Marcurio, han som sitter inne på Bee and Barb, men rakk ikke bryllupet :sjenert: Nå vil ikke Temple of Mara ordne bryllup før jeg har ordna opp med min fremtidige mann, men hver gang jeg nærmer meg han så sier han bare "see you at our wedding", og om jeg prater med han så kommer det opp bare hire'ing.

Hva skjer? Jeg vil gifte meg med han! :rodmer:

Veit ikkje heilt, men det er noe med at man kan unnskylde eller noe og få ein ny sjanse.. Reload? Eg venta (med ventefunksjonen) utenfor til bryllupet dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Forresten, dette med hus når man gifter seg.. Etter bryllupet spurte min kjære mann meg om hvor vi skulle bo, og at jeg var velkommen til å bo hos ham, men jeg vet jo ikke hvor han bor, så jeg svarte at vi måtte bo hos meg. Jeg ser nå at jeg har en option om at vi kan flytte. Er det da til hans hus? Hvordan vet jeg hvor jeg finner det (annet enn at det må være i Solitude et sted)? Kom på at det hadde vært artig å se det huset, kanskje det er mange ganger bedre enn det lille Whiterun huset mitt :fnise:

Han har vel eit hus i byen der du traff han, kikk på kartet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Louis i skauen ikkje langt fra der man knabber hesten. Rakk å gi fra meg hesten før han løp avgårde etter ein eller annen fyr og drepte han, hesten blei stående igjen.. Eg snakket ikkje med Maven først, eg brøt meg inn og tok papirene.

Veit ikkje heilt, men det er noe med at man kan unnskylde eller noe og få ein ny sjanse.. Reload? Eg venta (med ventefunksjonen) utenfor til bryllupet dagen etter.

Hmm, da får jeg ta meg en runde til å se etter Louis.

Har gjort så mye i mellomtiden at det å reloade er ikke et alternativ. Tenkte at jeg kunne komme tilbake senere å se om Temple of Mara hadde ombestemt seg :gjeiper: Får finne meg en annen mann, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Hmm, da får jeg ta meg en runde til å se etter Louis.

Har gjort så mye i mellomtiden at det å reloade er ikke et alternativ. Tenkte at jeg kunne komme tilbake senere å se om Temple of Mara hadde ombestemt seg :gjeiper: Får finne meg en annen mann, da :fnise:

Om eg ikkje husker heilt feil var han litt nord-vest for der man knabber hesten, på høgre sida (litt ned ein liten bakke) av ein vei man kan følge opp ein lang bakke. Umm, vanskelig forklart.. Eg trodde eg skulle møte han med Riften stallen, men så viste pila at han var i skauen, så då blei hesten overlevert der.

Fant meg ein snasen, stor og sterk Nord kriger. Han Housecarlen man får i Markath. Rawr :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leverte hesten fra meg i skauen jeg også, men jeg truet meg til hesten i steden for, så nå er de tjeg som eier Frost <3 NYYYYDELIGE hesten! Derfor jeg blir så forbanna og må reloade hver gang den dør, for jeg vil ikke ha annen!

Jeg har foresten en uvane med å lagre for ofte (har to saver som jeg lagrer på annen hver gang) så jeg hadde lagret over saven etter at jeg ga fra meg. Men klarte det slutt med hjelp av ekstrem deadrabruk, healing og generell pinglete oppførsel. Men det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten ikke giftet meg, leter fortsatt etter gode kandidater. Er en jeg vil ha, man han er ikke ledig :S Husker ikke navn, men han jobber på ett in og er ensten skallet og med skikkelig behagelig stemme. Kosemann med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte hesten fra meg i skauen jeg også, men jeg truet meg til hesten i steden for, så nå er de tjeg som eier Frost <3 NYYYYDELIGE hesten! Derfor jeg blir så forbanna og må reloade hver gang den dør, for jeg vil ikke ha annen!

Jeg har foresten en uvane med å lagre for ofte (har to saver som jeg lagrer på annen hver gang) så jeg hadde lagret over saven etter at jeg ga fra meg. Men klarte det slutt med hjelp av ekstrem deadrabruk, healing og generell pinglete oppførsel. Men det gikk!

Hvis man eier hest, stikker den ikke avgårde når man går av den for å sloss da? Og hva med companions, kommer vedkommende løpende etter selvom man er til hest? Erfarte med Lydia at hun rotet seg bort, begynte å sloss med alt mulig rart etc når hun ble hengende så langt etter. Men så var jo hun håpløs også da..

Har foresten ikke giftet meg, leter fortsatt etter gode kandidater. Er en jeg vil ha, man han er ikke ledig :S Husker ikke navn, men han jobber på ett in og er ensten skallet og med skikkelig behagelig stemme. Kosemann med andre ord.

Ah, kjedelig når man ikke får opp alternativet. Jeg drev lenge og håpet at alternativet skulle komme opp på Erik the Slayer, det skal visst egentlig være mulig, men pga bug er det mange ganger ikke mulig :forvirret: Men når jeg fant Sorex på innet i Solitude, så bare visste jeg at jeg måtte ha han :fnise: Du finner nok en passende kandidat til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Om du søker etter marriage på UESP-wiki (trur eg det var), så får du opp liste med alle mannlige og kvinnelige NPC'er du kan knyte knuten med. Fant fleire eg likte, men endte opp med ein skikkelig tøff hønk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke en av dem og han er eneste jeg vil ha pr nå, ingen andre frister :P Kanskje jeg skifter fil...

Og hestene i Skyrim varierer fra pingler som stikker av til skikkelig kamphester. Frost er siste, han har banket mang en drage nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg! Fy så gøy det er...Jeg sliter med å bli vant til å spille på Xbox, er vant til PC, men det går på et vis. Heldigvis er spillet snilt med deg i begynnelsen, jeg vakler rundt og det ser nok ganske komisk ut :)

Har Skyrim vesentlige likhetstrekk med Oblivion, Fallout 3 og Fallout New Vegas?

Jeg tittet litt på Oblivion etter ¨å ha spilt Fallout 3, og syntes det var mange likhetstrekk i den underliggende oppbyggingen av spillet. Friheten til å bevege seg rundt i verden som man ville, muligheten til å finne elementer i omgivelsene til å lage potions, gifter, mat og verktøy, mulighetene for å reparere og oppgradere ting, og dette med at våpen ble slitt ved bruk og måtte reparereres, for å nevne noe. Det ser ut til at Bethesda holder på en underliggende filosofi om spillkonstruksjon.

Men jeg har forstått det slik at i Skyrim foregår alt i realtime, slik at spillet ikke stopper opp mens man roter i listen over eiendeler for å finne et våpen eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bestille nå, så jeg har i postkassa på tirsdag :) Mandagen er jeg nemlig ferdig med aller siste eksamen! Da skal jeg nok følge med på denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Skyrim vesentlige likhetstrekk med Oblivion, Fallout 3 og Fallout New Vegas?

Jeg tittet litt på Oblivion etter ¨å ha spilt Fallout 3, og syntes det var mange likhetstrekk i den underliggende oppbyggingen av spillet. Friheten til å bevege seg rundt i verden som man ville, muligheten til å finne elementer i omgivelsene til å lage potions, gifter, mat og verktøy, mulighetene for å reparere og oppgradere ting, og dette med at våpen ble slitt ved bruk og måtte reparereres, for å nevne noe. Det ser ut til at Bethesda holder på en underliggende filosofi om spillkonstruksjon.

Men jeg har forstått det slik at i Skyrim foregår alt i realtime, slik at spillet ikke stopper opp mens man roter i listen over eiendeler for å finne et våpen eller lignende?

Ja, Skyrim har en del likhetstrekk med disse, spesielt Oblivion, da det jo er samme spillserie. Det er en åpen og fri verden, du kan lage potions, poisons, lage egen armour og våpen, lage egen mat osv. (Men våpen blir ikke slitt og kan ikke repareres i Skyrim).

Nei, Skyrim foregår ikke i real-time - det er vel bare MMOs som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Skyrim og Oblivions fulle titler er Elder Scrolls 4: Oblivion, og Elder Scrolls 5: Skyrim, så ja...de er i samme serie.

Fallout 3 regnes ofte som en spirituell oppfølger til oblivion, selv om det egentil er oppfølgeren til en annen spillserie.

Man kan vel si at Bethesda spesialiserer innen denne typen åpne spill, og de er så å si de eneste som lager akkurat denne typen open world rpg. (filosofien er at du gjør hva du vil, er hvem du vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim og Oblivions fulle titler er Elder Scrolls 4: Oblivion, og Elder Scrolls 5: Skyrim, så ja...de er i samme serie.

Deres fulle titler er The Elder Scrolls IV: Oblivion og The Elder Scrolls V: Skyrim.

*kverulere*

Fallout 3 regnes ofte som en spirituell oppfølger til oblivion, selv om det egentil er oppfølgeren til en annen spillserie.

Dette vil jeg ikke si meg enig i. Det er likheter fordi de bruker samme spillmotor og er på mange måter samme type spill. Men Fallout 3 er ikke noen oppfølger til Oblivion på noe som helst plan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det bruker en tungt modifisert utgave av samme spillmotor, så man vil se en god del likheter, pluss at Oblivion og Skyrim er i samme serie. (Morrowind, som er spill nr. 3 i serien, er etter min mening det første og beste av de jeg har prøvd, da Oblivion og Skyrim er for lette)

Jeg tittet litt på Oblivion etter å ha spilt Fallout 3, og syntes det var mange likhetstrekk i den underliggende oppbyggingen av spillet. Friheten til å bevege seg rundt i verden som man ville, muligheten til å finne elementer i omgivelsene til å lage potions, gifter, mat og verktøy, mulighetene for å reparere og oppgradere ting, og dette med at våpen ble slitt ved bruk og måtte reparereres, for å nevne noe.

De gjør det sånn for å spare penger og tid, for da slipper de å bygge ny motor til hver spill de lager. Spillene hadde blitt mye bedre om de hadde hatt ny og forbedra motor hver gang, men det er ikke lønnsomt for utviklerne, og det ville tatt mye lengre tid for oss å få spillene.

Det ser ut til at Bethesda holder på en underliggende filosofi om spillkonstruksjon.

Alt er real time, bortsett fra når du åpner menyer, også er det en del skripta "events" som avhenger av hva spilleren gjør.

Noe som er helt merkelig, siden den eneste likheten spillene har, er motoren de bruker. Alle andre likheter kommer av det samme som feks likheten mellom tekken og street fighter, eller Doom og Quake osv.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og føøøøøøøk!

Jeg er på level 48 og har så smått begynt på hovedquestet. Fullført Diplomatic imunity, men kommer søren meg ikke lenger. Delfina sier ikke noe som sender meg videre og neste quest, A Cornered Rat begynner rett og slett ikke. Får ikke snakket med Brynjolf, får ingen merking og questen står rett og slett ikke på listen min. Akkurat det samme som med Thieves guild questet jeg ikke får tatt!!!!

Så JÆVLIG forbanna surt å måtte begynne på nytt nå, etter en (!) mnd spilling! Fy faen jeg er så forbanna!

Noen som har opplev det samme eller har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dilemma, Stormcloaks eller Imperials? Vet ikke hvem jeg vil leke med!?!?!

Imperials prøvde å hugge av deg hodet, uten at du hadde gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...