Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke skjønne at lett rustning tåler mer enn tung rustning? Har du sett på statistikken i selve spillet og sammenlignet der?

But of course!

Det er jo lett å se armor ratingene når du kommer dithen at du faktisk kan lage skiten. Det ser du når du står i smia og velger hvilke gjenstander du skal lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger du opp perks nå da, M42?

Jeg har lagt en del inn i sneak, siden man der kan få trippel skade på snikangrep med bue, og hele syvdobbelt for snikangrep med dolk. Og så har jeg brukt buen mye mer enn sist, og satser på å ta noen perks der ganske tidlig.

Så har jeg tatt basis perks i alkemi, destruction og restoration, samt speech. Jeg kommer til å satse på å få 100 i smithing, slik at jeg kan lage dragerustninger og daedra-våpen, og jeg skal også sikte på å få mulighet til dobbel enchanting. Så vidt jeg husker, kunne man få tak i en soul trap i Markath. Eller man kan fokusere på å utvikle conjuring (?) siden den har en mulighet for soul trap i bound weapons. Da kan man fange sjela til alt man dreper med et av de fremmanede våpnene, enten det nå er bue, øks eller sverd. Hvis man ikke har det, så blir det ganske tidkrevende å komme seg opp i nivå på enchantment. Det kreves ganske mange enchantments før man kommer til 100, og måten å gjøre det på, er å enchante alt man får mellom hendene, før man selger det. Prisen er litt bedre for ting som er enchantet, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hus er best i dette spillet? Er ikke ute etter de til 20 000+, for så mye har jeg ikke. Men jeg vil det skal være muligheter for salg og kjøp utenfor huset. Og så ønsker jeg god lagringsplass :)

Hvilket hus skal jeg satse på da?

Det i Whiterun er da ganske greit? Det koster bare 5000, så det kan du få tidlig i spillet. Og det ligger vegg i vegg med smia, sånn at du kan vagge over med alt stashet ditt for å selge det.

Det blir ganske fint hvis du kjøper alle oppgraderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe poeng i å kjøpe andre hus enn det i Whiterun egentlig? Synes det nesten er for stort allerede, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe poeng i å kjøpe andre hus enn det i Whiterun egentlig? Synes det nesten er for stort allerede, jeg.

Sparer litt distanse på å løpe frem og tilbake bare for å lagre bajs. Ut over det har jeg ikke noen større fordeler, kanskje noen andre vet eller kan bidra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe poeng i å kjøpe andre hus enn det i Whiterun egentlig? Synes det nesten er for stort allerede, jeg.

Det er jo dette med opplevelsen, da. Det blir liksom litt mer real life hvis man har et hus.

Jeg liker huset i Whiterun, jeg. Man kan få innstallert en alchemy lab, og slipper å drasse rundt på alle sine ingredienser og potions hele tida. Men jeg kunne tenkt meg enkelte forbedringer mht innredningen. Først og fremst mht lagring av gjenstander og våpen. Et par strategisk plasserte kister og skap nær inngangsdøra hadde ikke vært av veien. En ganske vesentlig del av poenget med å i det hele tatt HA et hus, er jo at man trenger et sted som er trygt å lagre tingene sine på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Hvilket hus er best i dette spillet? Er ikke ute etter de til 20 000+, for så mye har jeg ikke. Men jeg vil det skal være muligheter for salg og kjøp utenfor huset. Og så ønsker jeg god lagringsplass :)

Hvilket hus skal jeg satse på da?

Jeg kjøpte det i Riften. Da har du markedet og pantehandleren rett utenfor, samt Thieves Guild veldig nært som du kan handle med (om du er blitt en del av dem). Husker ikke hva det kostet, men ikke så mye som i Solitude f.eks.

edit: du kan også kjøpe både alchemy lab og enchanting board til dette huset.

Endret av Cervix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe poeng i å kjøpe andre hus enn det i Whiterun egentlig? Synes det nesten er for stort allerede, jeg.

Jeg for min del gjorde et poeng ut av at jeg ville ha enchanting i huset, så jeg gikk for solitudehuset :)

Jeg kjøpte det i Riften. Da har du markedet og pantehandleren rett utenfor, samt Thieves Guild veldig nært som du kan handle med (om du er blitt en del av dem). Husker ikke hva det kostet, men ikke så mye som i Solitude f.eks.

edit: du kan også kjøpe både alchemy lab og enchanting board til dette huset.

Det koster 12 000, huset i Solitude koster 30 000.

Man har også Thieves guild fence i Solitude, Gulum-Ei på winking skeever.

Eneste negativen jeg ser med huset i Solitude er at det er tungvindt å drive med Smithing, fordi smeden er et stykke unna (bærer man for mye tar det en evighet å komme seg dit), og smeden har ikke smelter! Hadde jeg skulle gjort på nytt ville jeg beholdt smedgreiene mine i Whiterun og gjort det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som spiller på konsoll, er det pga dere ikke hadde muligheten å spille det på PC, eller foretrekker dere konsoll framfor PC?

Jeg valgte det på PC mest pga du kan legge til diverse mods og du har 'consol (ingame)' for å rette opp på bugs osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som spiller på konsoll, er det pga dere ikke hadde muligheten å spille det på PC, eller foretrekker dere konsoll framfor PC?

Jeg valgte det på PC mest pga du kan legge til diverse mods og du har 'consol (ingame)' for å rette opp på bugs osv.

Jeg spiller på ps3 fordi da kan jeg vri meg rundt i alle mulige rare posisjoner på sofaen mens jeg spiller med trådløs kontroller.

Blir så statisk å sitte og spille på en pc synes jeg, da jeg er litt allergisk mot å bruke mus. Får vondt i rygg/nakke osv om jeg blir sittende i timesvis (hvilket jeg blir med Skyrim :fnise: ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at jeg måtte gi det en sjanse til, så jeg startet med en ny person (til forveksling lik den gamle....) og er nå kommet til nivå 14.... Jeg var kommet til 60 før jeg fant ut at jeg bare kunne gi opp pga at hovedquesten stallet og ikke kom videre.

Men det er kanskje like bra. Jeg har nettopp havnet på fylla i Markarth, og snart får jeg vel min Sanguin Rose. Den var ikke så innmari nyttig forrige gang, for da var jeg på nivå 60 da jeg fikk den. Men nå tror jeg at jeg kan ha mye moro med en Daedra kriger.

Og jeg hadde uansett rotet litt med perksene mine forrige gang. Det ble litt tilfeldig.

Jeg er på 49 på denne saven (var rundt det samme på forrige når jeg ga meg og begynte på nytt) og tror jeg skal få ut fingeren og fikse hovesoppdraget nå snart (Noe jeg egentlig har sagt siden jeg begynte... :fnise: ). Redd for at det føkker seg igjen, jeg har ikke lyst til å lage enda en save pga samme quest som låser seg. Men hvor var det din begynte å tulle seg?

Er det foresten noen som faktisk har fullført mainquesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som spiller på konsoll, er det pga dere ikke hadde muligheten å spille det på PC, eller foretrekker dere konsoll framfor PC?

Jeg valgte det på PC mest pga du kan legge til diverse mods og du har 'consol (ingame)' for å rette opp på bugs osv.

Jeg valgte den totalt motsatte veien, på pc istedet for PS3, pga mus/tastatur, grafikken og fordi det var fort gjort å shoppe det over Steam ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer litt distanse på å løpe frem og tilbake bare for å lagre bajs. Ut over det har jeg ikke noen større fordeler, kanskje noen andre vet eller kan bidra?

Tja, man har vel ikke hus i hver by? Så da er det da like kjapt å ta en fast travel til Whiterun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man har vel ikke hus i hver by? Så da er det da like kjapt å ta en fast travel til Whiterun?

Man kan vel ha så mange hus man vil ha? Så langt har jeg to, men jobber med å få meg mitt tredje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er på 49 på denne saven (var rundt det samme på forrige når jeg ga meg og begynte på nytt) og tror jeg skal få ut fingeren og fikse hovesoppdraget nå snart (Noe jeg egentlig har sagt siden jeg begynte... :fnise: ). Redd for at det føkker seg igjen, jeg har ikke lyst til å lage enda en save pga samme quest som låser seg. Men hvor var det din begynte å tulle seg?

Er det foresten noen som faktisk har fullført mainquesten?

Det gikk i ball etter at jeg fant Anduins Wall, og det ble klart at jeg måtte lære et nytt, unikt kraftord kalt Dragonrend. For å få til det, trenger man en elder scroll, av interessante grunner som jeg ikke skal avsløre. Da må man til Winterhold og snakke med magikerne. Problemet er at ingen av dem sendte meg videre noe sted. Bibliotekaren på Winterhold sendte meg stadig vekk ut etter nye bøker til biblioteket, men hadde ikke et pip å si om noen elder scroll. Dialogmuligheten åpnet seg ganske enkelt ikke.

Men før det var et et par andre quester som heller ikke kunne fullføres, fordi enkelte kritiske items ikke ble registrert, selv om jeg hadde dem i inventory.

Men dette er ikke akkurat unikt. Jeg var inne på den offisielle sida, og listen over bugs er lang som et vondt år, med quester som ikke starter, ikke kan fullføres, merkelige effekter, etc, etc.

Jeg knertet akkurat ned en haug med banditter ved hjelp av buen, og de stod bare rett opp og ned, og sa ting som "Hva var det?" og "Er det noen her?" eller "Du kan ikke gjemme deg for meg!", mens jeg satte pil etter pil i dem.

OK, jeg ER ganske høyt på sneak, men ikke SÅ høyt at jeg kan skyte folk i ryggen uten at de merker det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del gjorde et poeng ut av at jeg ville ha enchanting i huset, så jeg gikk for solitudehuset :)

Det koster 12 000, huset i Solitude koster 30 000.

Man har også Thieves guild fence i Solitude, Gulum-Ei på winking skeever.

Eneste negativen jeg ser med huset i Solitude er at det er tungvindt å drive med Smithing, fordi smeden er et stykke unna (bærer man for mye tar det en evighet å komme seg dit), og smeden har ikke smelter! Hadde jeg skulle gjort på nytt ville jeg beholdt smedgreiene mine i Whiterun og gjort det der.

Det fins da ingen praktiske grunner til å ha mer enn ett hus? Det tar kortere tid med fast travel til Whiterun enn det tar å snirkle seg frem fra det ene huset til det andre.

Jeg prøvde meg med to husholdninger, i og med at Arch Mage på Winterhold har en egen liten suite med både alkemy-lab og enchanter. Så jeg lagret en del ting der, først og fremst magikervåpen (i praksis staver) og smykker og våpen som jeg skulle bruke til å øve på enchanting med.

Men jeg syntes det var litt kronglete.

Derimot var det veldig praktisk med alle dragene som landet i atriet på Winterhold, så man slapp å fly rundt og lete etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Jeg har to hus. Ett i Whiterun og ett i Winterhold. Mest fordi jeg angrep Whiterun og føler meg ikke like velkommen der lenger. PLuss at jeg kan drive med enchanting i Winterhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hus. Ett i Whiterun og ett i Winterhold. Mest fordi jeg angrep Whiterun og føler meg ikke like velkommen der lenger. PLuss at jeg kan drive med enchanting i Winterhold.

Haha, du angrep faktisk ^^,

Dette med å gifte seg har vært mye snakk om. Hvem er den beste partneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...