*Anaïs* Skrevet 11. desember 2003 #1 Skrevet 11. desember 2003 Hjelp! Mister altfor mye hår!!er det B-vitamin som hjelper hår og negler? Hvilke matvarer finnes det mye av det? Noen andre tips og råd? Har ganske langt hår (ned til hoftene) har spart i en evighet og nå detter det av....hulk!
ZIBRA Skrevet 11. desember 2003 #2 Skrevet 11. desember 2003 Veninna mi hade akkurat samme problem, og hennes frisør sa det var fordi håret hennes var for langt. Hun klippte det, ikke så veldig mye egentlig, men vips så mistet hun ikke mere hår! :D Kanskje det er så i ditt tillfelle, spør frisøren er mitt tips!
Gjest Lille_my Skrevet 11. desember 2003 #3 Skrevet 11. desember 2003 *Anaïs*: jeg har ikke langt hår, og jeg har samma problemet som ZIBRA. Så jeg tror ikke egentlig at alltid det å klippe seg er løsningen.
Mrs. B Skrevet 11. desember 2003 #4 Skrevet 11. desember 2003 Det finnes vel egne B-vitamin tilskudd for hår og negler? Sjekk i helsekostforretninger.
Andrine22 Skrevet 12. desember 2003 #5 Skrevet 12. desember 2003 Jeg mister også mye hår. Jeg var hos lege, tok blodprøve, men jeg hadde ingen sykdommer. Var hos hudlege, han fant heller ingenting galt. Jeg har prøvd B-vitamin, har ikke hjulpet. Hudlegen kom med en anbefaling man får kjøpt på helsekost forretninger; Arcon Tisane. Jeg har brukt det i snart 4 mnd, og syns det kanskje hjelper litt. Dette har visst hjulpet mange! Det er ganske dyrt, men for meg skal ingenting være uprøvd... Jeg hadde skulderlangt hår, men har nå klippet meg ganske kort, og syns jeg har mistet litt mindre hår av dette også...
ZIBRA Skrevet 12. desember 2003 #6 Skrevet 12. desember 2003 http://www.mozon.no/hud_og_skjonnhet/har.a...l=False&UID=632 Kanskje du finner svaret her.
Mrs. B Skrevet 12. desember 2003 #7 Skrevet 12. desember 2003 Moren min hadde en sånn periode og fikk da anbefalt noen "fiskepiller" som het Viviscal av frisøren. Tror hun kjøpte dem på Vita. Men er ikke sikker på om de finnes enda. Går jo an å høre med en frisør om et liknende produkt?
Vilje Skrevet 13. desember 2003 #8 Skrevet 13. desember 2003 frisøren min anbefaler B vitamin. Ellers så er det jo normalt å miste ca 100 hår daglig..
lidia Skrevet 14. desember 2003 #9 Skrevet 14. desember 2003 Jeg har også vært veldig plaget med at jeg mistet myt hår, merket det for allvor etter at jenta mi blei født. Men hun er over 3 år nå, og jeg mister/mistet fortsatt mye hår. Så fikk jeg et tips om å prøve Suplex B fra helsekostbutikken. Og jeg skal love deg at det hjalp. Jeg har ikke tall på hva jeg har prøvd for at jeg skulle stoppe å miste så mye hår. Men denne funket iallefall på meg. 3 tabletter daglig. Kostet ca kr 170,-. Prøv den, den funket iallefall å meg.
*Anaïs* Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2003 Da har jeg kjøpt b-vitamin, klippet håret og skal kjøpe et serum som hjelper på hårveksten! Takk for tips!
Sandra Skrevet 15. desember 2003 #11 Skrevet 15. desember 2003 Hei på deg. Mange har dette problemet om høsten. Jeg mister masse hår på høsten/vinteren, men om våren er det greit igjen. Bare å være tålmodig. Virker som du mister mer hår enn det du gjør når det er så langt kanskje?
Arwen Skrevet 15. desember 2003 #12 Skrevet 15. desember 2003 Dessuten synes det bedre at man mister hår når det er langt, virker så veldig mye mer voldsomt. Jeg mister også, som Sandra, mer hår om høsten/vinteren
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2003 #13 Skrevet 15. desember 2003 jeg mister også fryktelig mye hår. Særlig når jeg dusjer - er redd for å bli skallet :-? :o Jeg har langt hår og har ikke klippet det på lenge - mulig jeg må få gjort noe med det .... Kan det hjelpe å ha øl i håret? Det er jo et gammelt kjerringråd.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #14 Skrevet 15. desember 2003 Men når man tar slike vitaminer o.l. for økt hårvekst, får man da økt hårvekst på hele kroppen ?
*Anaïs* Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #15 Skrevet 16. desember 2003 :o Det har ikke jeg tenkt på!
~sikka~ Skrevet 16. desember 2003 #16 Skrevet 16. desember 2003 :o Det har ikke jeg tenkt på! Har ikke jeg heller tenkt på. Men det høres jo ganske logisk ut da egentlig. :o
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2003 #17 Skrevet 16. desember 2003 Prøv Ølgjær. Smaker forferdelig, men fungerer veldig bra. Helst pulver som man blander ut i juice.
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #18 Skrevet 16. desember 2003 Ja, det høres veldig logisk ut. Håper noen kyndige kan svare på dette.
Arwen Skrevet 16. desember 2003 #19 Skrevet 16. desember 2003 Prøv Ølgjær. Smaker forferdelig' date=' men fungerer veldig bra. Helst pulver som man blander ut i juice.[/quote'] Man får tabletter også
Musemor Skrevet 16. desember 2003 #20 Skrevet 16. desember 2003 Grunnen kan være jernmangel. Gå til legen og ta en blodprøve, så får du svaret ganske kjapt. Jeg har begynt å ta jerntabletter, og jeg synes jeg mister mindre hår nå. Jeg fikk rådet fra frisøren min, som hadde prøvd det ut selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå