AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Har sett rundt på forumet her at flere jenter her gir "hint" til fyren om at de vil snakke sammen. (Hvis det er to ukjente i en bar/skole etc..) Men jeg lurer egentlig på hva disse signalene er?
Gjest evo6 Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Har sett rundt på forumet her at flere jenter her gir "hint" til fyren om at de vil snakke sammen. (Hvis det er to ukjente i en bar/skole etc..) Men jeg lurer egentlig på hva disse signalene er? aldri forstått meg på disse hintene. før var jeg mye ute og da jeg sto i baren, så lurte fremmende folk på om jeg snart ikke skulle ta hintet til de damene som prøvde seg. så aldri noen hint jeg ,så gikk alltid hjem alene jeg og lurte alltid på hvorfor jeg ikke dro damer:) 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Nei, samme her. Burde nesten vært en bok eller noe som tok for seg disse mystiske hintene :D 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Er nok veldig forskjellig fra jente til jente. Noen er jo mer frampå og utadvendte enn andre, så for dem er sannsynligvis ikke et lite sjenert blikk et hint, mens ei sjenert jente kan kanskje synes det (sånn er det i hvert fall for meg ) Når jeg tenker på det nå, så tenker jeg noenganger at jeg har gitt hint når jeg egentlig bare har oppført meg helt vanlig og høflig, så sånn sett er det kanskje ikke så rart at guttene sjeldent tar "hintet". Er feks en gutt jeg liker nå, og jeg har likt en del av facebook statusene hans, og også snakket litt med han på chatten (ikke noe personlig, "dyp" samtale akkurat ), og jeg tenker at han burde ta signalet snart hvis ikke så er han sikkert ikke interessert, men kan jo bare være at han ikke skjønner at jeg liker han som noe mer bare ut i fra dette? Er så sjenert så har ikke turt å gi så mye tydeligere signaler i virkeligheten dessverre..
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Henger meg på denne. Jeg lurer også på hva disse signalene er. Har hørt flere ganger at jeg ikke tar et hint i denne sammenhengen, men hva er hintet? Det må jo kunne gå an å hinte slik at det blir forstått, eller? 1
Mononoke Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Jeg, som jente, irriterer meg også veldig over denne hintingen. Som ene anonymbruker over her, mener hun at hun har hintet ved å bare oppføre seg helt normalt. Dette fører til at hver gang jeg oppfører meg helt normalt rundt en ny fyr, så leser han tusenhint ut av det, og omtrent forventer seg at nå skal vi gifte oss og få barn (satt litt på spissen), mens jeg egentlig ikke har ment noe sånt i det hele tatt. Jeg er ganske rett frem av meg, og opplever ofte at menn tror jeg hinter, eller at jeg egentlig mener noe helt annet enn det jeg sier, når det ikke er sånn i det hele tatt. F.eks. han forrige jeg datet, var en periode jeg var dårlig, og dermed ikke hadde så mye energi. Var dessuten potte tett i nesa, snørrete og hostet, og følte meg ikke så fresh. Da takket jeg nei til avtale to ganger etter hverandre, med beskjed om at jeg følte meg dårlig, men ville gjerne ta daten når jeg var skikkelig på bena igjen. Vi snakket en del også, så jeg fortalte jo om at jeg ikke hadde kommet meg på jobb fordi jeg var dårlig blant annet. Men han ble da kjempesur fordi jeg ikke bare kunne si det rett ut at jeg ikke ville møte han, han hatet jenter som bare hintet og fant på unnskyldninger, så nå ville han ikke ha noe mer med meg å gjøre. Må si jeg føler med gutta om det faktisk er sånn at jenter bare hinter hele tiden med totalt uforståelige hint! Følger med i tråden om det er noen spesielle ting jeg burde være forsiktig med å gjøre/si. 3
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Jeg er (dessverre?) såpass ukomplisert at jeg ikke orker hinting. Rett på sak dersom jeg vil noe gitt 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Jeg er (dessverre?) såpass ukomplisert at jeg ikke orker hinting. Rett på sak dersom jeg vil noe gitt All ære til deg for det, Ms. Raggsokk!! Men kan noen fortelle oss hvordan jentene hinter? Hva gjør de når de hinter? Hvordan skal vi skjønne at de hinter? JENTER: FORKLAR OSS DETTE!!!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Jeg er fryktelig sjenert, så de eneste "hintene" jeg tør å gi, er å møte blikket til personen og holde det litt før jeg ser ned i bakken igjen. Skulle ønske jeg var tøffere.... 2
stammis Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Man ser på personen og viker ikke blikket med en gang h*n oppdager det Det er ihvertfall sånn jeg gjør :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Jeg smugtitter litt først. Så holder jeg blikket litt lengre, og gjerne gir han et smil hvis han ser meg. Følger litt med på han for å se om han har dame/ kone (ring på fingern eller dame med seg = glemmer det). Ser også på hvordan han ter seg ellers. Etter en stund går jeg gjerne forbi han for å se om han tar kontakt, mens jeg ser på han og smiler hvis han ser meg. Tar han ikke kontakt men smiler og ser ut som om han ønsker kontakt går jeg gjerne forbi senere og tar kontakt selv. Det er vel kanskje ikke å hinte akkurat, for jeg tar jo selv kontakt dersom fyren interesserer meg og virker "approachable". Får litt noia av å bli sjekket opp. Sjekker heller selv. Åhr, nå fikk jeg lyst å gå ut!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 All ære til deg for det, Ms. Raggsokk!! Men kan noen fortelle oss hvordan jentene hinter? Hva gjør de når de hinter? Hvordan skal vi skjønne at de hinter? JENTER: FORKLAR OSS DETTE!!! Gå bort og snakk med dama hvis hun ser mye og ofte på deg og smiler i tillegg! Du merker jo det om hun er interessert i å fortsette samtalen eller ikke!?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Jenter generelt hinter ikke. De er høflige både når de flørter og når de er snille og greie.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #14 Skrevet 15. november 2011 Gå bort og snakk med dama hvis hun ser mye og ofte på deg og smiler i tillegg! Du merker jo det om hun er interessert i å fortsette samtalen eller ikke!? Jo, det går sikkert, det. Ville bare høre fra jenter hvordan de hinter siden vi gutter vistnok aldri skjønner det...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 Jeg er ikke TS, men jeg dytter på denne alikevel. Så langt har det kommet ett konkret svar, nemlig at jenter holder blikket litt når gutten de liker ser på dem. Jeg har også fått høre at jeg ikke ser at kvinner er interessert i meg, så jeg vil gjerne høre om dere kan komme opp med noe mer. Hvis det å holde blikket i noen sekunder er alt kvinner gjør for å hinte så er det ikke rart at kvinner og menn har vanskelig for å finne hverandre. Det er jo stadig vekk artikler som denne i diverse medier, men jeg kan ikke si at jeg kan huske å ha sett så mye til disse tegnene fra kvinner. Nå har jeg ikke memorert disse listene, pluss at dette selvsagt ikke er noen eksakt vitenskap. Kvinner kan gjøre dette selv om de ikke er interessert. Så kom igjen jenter/kvinner, kan dere komme opp med flere hintemetoder enn bare det å holde blikket?
Gjest Katten. Skrevet 17. november 2011 #16 Skrevet 17. november 2011 For min del kommer det an på blikkontakt. Den sier mye om du tør å holde den.
Reaper Skrevet 18. november 2011 #17 Skrevet 18. november 2011 (endret) Man ser på personen og viker ikke blikket med en gang h*n oppdager det Det er ihvertfall sånn jeg gjør :gjeiper: Var på butikken og opplevde at kassadama, 18 år yngre enn meg (rundt 20 år gammel), måpende glodde meg inn i blikket og holdt det et par sek. da jeg så opp. Dette skjedde tre ganger over én mnd. Senere fant jeg henne på Facebook og fant ut at hun hadde kjæreste. So...what gives? Endret 18. november 2011 av Reaper
Gjest "gjest" Skrevet 18. november 2011 #18 Skrevet 18. november 2011 Dama er sikkert bare helt ordinært trivelig.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #20 Skrevet 18. november 2011 Jeg hinter mye og er en sucker på kommunikasjon i et forhold. Tør ikke si ting rett ut, fordi da blir jeg mye mer sårbar. Er feks lettere å hinte om at jeg vil bli hentet når jeg er ute, enn å spørre rett ut "kan du hente meg?" Men; til fremmede gutter hinter jeg ikke. Jeg forventer at de sjekker meg opp, og det gjør de vanligvis. Grunnen til at jeg ikke tør gå rett på sak er at jeg er livredd for avvisning. Pysete! Så glad jeg er jente, så kan guttene ta seg av sjekkingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå