Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Jeg har hatt piercing siden april, og jeg har så godt som alltid hatt betennelse siden det, men nå er det veldig ille! Har en STOR hard klump som går over en cm ut ifra hullet og det er blodig slim der, som nesten er umulig å få ut og er kjempe vondt! Hva skal jeg gjøre med det? Håper på svar fort!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Ta ut dritten (piercingen), rens godt og la det gro igjen. 2
Athene Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Ta ut piercingen. Tømme og desinfisere så godt du kan. Dersom det ikke er bedre, eller du har feber i morgen, kontakter du legen med en gang. En infeksjon kan spre seg fort og være veldig farlig. 1
Wildy Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Som over! Og ikke vent med å kontakte lege om du har feber eller nedsatt allmenntilstand; en saftig infeksjon her kan litt for fort bli litt for ille....
eva-80 Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 først og fremst håper jeg at tingesten er ikke i navlen lenger. ikke få panikk, bare fjern den og begynn med å rense såret med saltvann og dekk til med bandasje . gjerne flere ganger om dagen. lurer på om du kan bruke pyrisept til rensingen. hold såret tørt og rent, så blir den borte etter hvert. det er godt mulig at du tåler rett og slett ikke det. jeg hadde det likans.. hadd navlepiercing 2 ganger men endte opp slik som deg begge gangene.. da ga jeg opp drømmen og fikk heller ei i øyenbrynet :PP om det ikke skulle begynne å bedre segg etter ei uke, med slik pleie, så titt innom te legen. bruke salven bacimysin mot betennelsen etter rensing hjelper også. håper det var til hjelp
eva-80 Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 hehe, her var det plutselig mye hjelp, så lykke til
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Om du tar ut piercingen risikerer du at hullet gror igjen, og du får en innkapslet betennelse. Oppsøk et seriøst studio, og be de om råd. (Ved generelt nedsatt allmentilstand er det legemat, men før det er det oftest ikke noe mer nytte i de enn det er i en god piercingartist) 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Ikke ta ut piercingen ennå! Som sagt over, du risikerer å få en byll. Jeg hadde også verk og prøvde alt, pyrisept, klorhexidin etc. Ingenting hjalp. Til slutt dryppet jeg ren vademecum i og verken rant ut. Det svir skikkelig, men som sagt det eneste som hjalp. Tok den ut da betennelsen var gått over. Gå heller til et bra piercingstudio i morgen, hjelper ikke det; legetime!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå