Gå til innhold

Mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg fikk mensen den 25.oktober og var ferdig rundt 1.november. Jeg begynte på p-pillen da. Jeg har ikke gått på p-pillen på en stund. Helt siden jeg fikk mensen, til nåværende skrivestund har jeg hatt sterke menssmerter. Jeg har snakket med venninner og de sier at de av og til har fått mensmurringer eller mens smerter etter menstruasjonen de også, men jeg har hatt skikkelig sterke mens smerter hver eneste dag etter jeg var ferdig med mensen ca den 1.november. Og nå har jeg søren meg fått mensen igjen!?? kun to uker etter sist mens. våknet i dag med SKIKKELIGE smerter og senere på dagen fikk jeg menstruasjonsblødninger, ganske så sterke blødninger også. Og jeg har tatt sikkert ibux til sammen i dag, men det er ingenting som døyver mens smertene. Hva er det som skjer???

Jeg har forresten sluttet på p-pille brettet fordi jeg skjønner ingenting og ble litt småskremt.. jeg har ikke hatt sex med kjæresten min siden jeg begynte på brettet, altså den 25.oktober pga han er reist bort så jeg kan ikke risikere å bli gravid ved å slutte.

Noen idè om hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg har tatt sikkert ibux til sammen i dag, men det er ingenting som døyver mens smertene.

Her mente jeg å skrive at jeg har tatt sikkert 4-5 stk

Skrevet

"Mellomblødning" ved oppstart på p-piller/ny pilletype er ganske vanlig.

Det er egentlig bare å fortsette med pillene, så går det over igjen

Skrevet

Har ikke hørt om noe lignende. Jeg trur det var riktig at du sluttet på pillen, og synes du bør ta en telefon til legen som har skrevet ut pillene til deg på mandag slik at dere kan bli enige om hva du gjør videre.

Mellomblødninger, og det å plutselig få mensen midt på et brett, er vanlig når man nettop har begynt på pillen. Men dersom du ikke har opplevd så kraftige smerter og blødninger før er det rart.

Vær obs på at du ikke tar mer en maksdosen Ibux om dagen, det kan være veldig skadelig. Det du kan gjøre er å kombinere ibux og paracett. Paracett har i utgangspunktet ikke så mye virkning på menssmerter, men kan hjelpe deg litt når du har så vondt.

Skrevet

Har hørt at mellomblødninger skal være ganske vanlige, men hadde jeg vært deg ville jeg snakket litt med fastlegen min uansett for å være på den sikre siden! :) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...