Gå til innhold

Hvorfor ble jeg så full?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei 18 år gammel jente som har mye erfaring med alkohol (i alle fall i forhold til alderen), men i helga gikk det skikkelig galt. Jeg drikker som regel hver helg, men jeg drikker meg ikke nødvendigvis stupfull - jeg vet veldig godt hvor mye jeg tåler, og jeg drikker ikke mer enn det. I helga drakk jeg kun én flaske med vin, jeg var god og mett da jeg begynte å drikke, og jeg drakk ikke fort. Normalt vil jeg bli småbrisen av én flaske, men i helga ble jeg av en eller annen grunn kanonfull; Jeg husker virkelig ingenting, men i følge vennene mine oppførte jeg meg som en idiot. Jeg klarte ikke gå eller noenting.

Jeg synes dette var en meget skremmende opplevelse da jeg som sagt vet at jeg normalt tåler mye mer enn en flaske vin. Begynner å tenke at det kan ha vært på grunn av at jeg følte meg litt trøtt før jeg startet på flaska, det har nemlig hendt før at jeg har fått blackout de kveldene jeg har følt meg trøtt (selv om jeg ikke har drukket mye!), men kan noen i så fall forklare meg hvorfor det er slik? Hvorfor oppleves alkohol 10 ganger sterkere (i alle fall for meg) når man er trøtt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du snart ha mensen?

Skrevet

Kanskje du har kjøpt en vin med høyere alkoholprosent enn de du vanligvis drikker?

Skrevet

Jeg blir alltid mye fullere når jeg har mensen, eller uken rett før mensen. Alkohol får også mye sterkere effekt når kroppen min er veldig sliten og trøtt, da hender det at jeg også blacker fullstendig ut, og ikke husker en dritt av hva som skjedde kvelden før.

Skrevet

Oi! Jeg visste ikke at alkoholeffekt og mensen kunne ha en sammenheng, men jeg skulle faktisk fått mensen kun et par dager senere. Vinen hadde forøvrig ikke høyere alkoholprosent enn normalt.

Skrevet

Oi! Jeg visste ikke at alkoholeffekt og mensen kunne ha en sammenheng, men jeg skulle faktisk fått mensen kun et par dager senere. Vinen hadde forøvrig ikke høyere alkoholprosent enn normalt.

Det er faktisk uken(e) før du får mensen at du kan bli fullere, ikke når du har mensen. Så om du snart skal ha mensen så kan det forklare saken. Når du mister blodet i mensuken så har kroppen allerede forberedt seg på det. Derfor er det tiden før, når kroppen gjør seg klar til å miste blod, at du kan bli for full.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...