Gå til innhold

Voks av armhuler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har siden sommeren vokset armhulene på en hudpleiesalong. Grunnen til at jeg begynte å vokse er fordi hårene mine vokser veldig raskt og jeg blir ofte sår og rød når jeg bruker høvel. Men jeg har ikke vært fornøyd med resultatet av voksingen, jeg synes hårene vokser ut alt for fort! Trodde det skulle ta flere uker før hårene kom ut, men nesten hver gang har hårene kommet ut etter et par dager. Det kommer færre hår og det tar lenger tid før alt kommer, men det hjelper jo fint lite, usexy med litt hår under armene også. Pleier å vokse på onsdager slik at rødheten går bort til helgen, men da er jo hårene allerede på vei ut igjen. De vises ikke på lang avstand, men ukomfortabelt å ta på seg finkjolen og være redde for at noen skal legge merke til hårene.

Er det vanlig? Hun som vokser meg sier at det kan ta litt tid og at hårene blir mer og mer borte for hver gang, men hvor lenge skal jeg vente? Har vokset meg 5-6 ganger. I tillegg til at det koster endel penger må man jo spare ut hårene så de er lange nok til å vokses igjen, så hvis jeg ikke snart blir hårløs i hvert fall en uke synes jeg absolutt ikke det er verdt det.

Setter pris på å høre andres erfaringer, enten de er like eller ulike mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at voksing ikke holder så lenge som man skulle ønske, jeg liker å være helt hårfri, hele tiden. Men jeg har begrenset erfaring med å vokse jevnlig over tid.

Løsningen for meg er epilering, da går jeg over en gang i uka.

Skrevet

Håret vokser i forskjellige faser, så når du har vokset så var det noen hår som da skulle dette av eller allerede hadde gjort det. De vil vokse ut etter noen dager.

Andre igjen bruker litt lengere tid siden det ikke var deres "tur" når du vokset deg.

Så det er ikke unormalt. Voksing er egentlig overvurdert synes jeg, det kommer fortere tilbake enn man kanskje tror.

Skrevet

TS her:

Takk for svar!

Hadde virkelig håper voksing skulle være redningen, men hvis det ikke blir bedre tror jeg at jeg dropper det og investerer i en epilator.

Tips til en bra epilator?:)

Skrevet

TS her:

Takk for svar!

Hadde virkelig håper voksing skulle være redningen, men hvis det ikke blir bedre tror jeg at jeg dropper det og investerer i en epilator.

Tips til en bra epilator?:)

Hvis epilator gjør deg hårløs vesentlig lengre enn voksing, er det noe "galt" med voksingen. Begge metoder skal nappe hele håret ut.

Jeg ville forsøkt å vokse et annet sted først. Evt satset på laser.

Skrevet

Ser at jeg kanskje ble missforstått, jf innlegget til Charlott over.

Epilering gjør deg ikke hårløs lengre, man er omtrent like lenge hårløs av epilering og voksing da det er samme form for hårfjerning.

Årsaken til at jeg foretrekker epilering er at det er lettere og rimligere å dra over en gang i uka, og dermed være hårfri hele tiden.

Anbefaler forresten Braun Silk Epil. Men mange finner epilering veldig vondt, det er selvpining, der man ved voksing blir raskt ferdig, så jeg håper ikke det blir et bomkjøp.

Skrevet

Ser at jeg kanskje ble missforstått, jf innlegget til Charlott over.

Epilering gjør deg ikke hårløs lengre, man er omtrent like lenge hårløs av epilering og voksing da det er samme form for hårfjerning.

Årsaken til at jeg foretrekker epilering er at det er lettere og rimligere å dra over en gang i uka, og dermed være hårfri hele tiden.

Anbefaler forresten Braun Silk Epil. Men mange finner epilering veldig vondt, det er selvpining, der man ved voksing blir raskt ferdig, så jeg håper ikke det blir et bomkjøp.

Høres mye bedre ut å investere et engangsbeløp og gjøre det selv en gang i uken når det passer enn å betale 300 hver tredje/fjerde uke for voks. Tror jeg skal takle smerten, regner med det blir mindre vondt etter hvert. Lurer faktisk på om jeg har en "gammel" liggende hjemme hos mamma og pappa, det skal jeg jammen meg sjekke:)

Tusen takk for tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...