AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Hei.Er det noen der ute som har prøvd å gå til psykolog? Jeg har time til tirsdag for første gang og gruer meg litt. Sliter litt med depresjoner og søvn. Noen som vet om psykologen skriver ut sovetabletter til deg eller må jeg til legen for å få dette?
Rainbow Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Jeg går til psykolog. Du har vel tatt kontakt med ham/henne og vedkommende vet litt hva det dreier seg om? Den første timen vil det bli prat om hva du trenger hjelp til og du vil få spørsmål som vil hjelpe deg på vei til vite hva du skal si. Min brukte mye tid i de første timene på hele livshistorien min, men det er vel litt forskjellig fra person til person. Sovemedisin kan du også få av legen. Vil anta begge kan skrive ut dette. Skulle ønske Norge var litt som USA når det kommer til dette. Der "alle" har sin egen terapeut og nevner det som en naturlig del av samtalene, mens det er veldig tabu her.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Jeg går til psykolog. Du har vel tatt kontakt med ham/henne og vedkommende vet litt hva det dreier seg om? Den første timen vil det bli prat om hva du trenger hjelp til og du vil få spørsmål som vil hjelpe deg på vei til vite hva du skal si. Min brukte mye tid i de første timene på hele livshistorien min, men det er vel litt forskjellig fra person til person. Sovemedisin kan du også få av legen. Vil anta begge kan skrive ut dette. Skulle ønske Norge var litt som USA når det kommer til dette. Der "alle" har sin egen terapeut og nevner det som en naturlig del av samtalene, mens det er veldig tabu her. Ja, enig i det med USA:) Tusen takk for god info. Da vet jeg litt mer hva jeg kan vente meg til første time:)
Luppa Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 En "vanlig" psykolog skriver ikke ut resepter, det gjør kun psykiatere og leger. Men h*n gir deg henvisning til lege om h*n er enig i at du trenger det:)
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 En "vanlig" psykolog skriver ikke ut resepter, det gjør kun psykiatere og leger. Men h*n gir deg henvisning til lege om h*n er enig i at du trenger det:) Ok, takk for svar:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå