Gå til innhold

Hvor ofte er du hos tannlegen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg slutta å få innkalling, så har jeg ikke vært hos tannlegen. Det er vel en 4-5 år siden nå. Men det er vel lurt å sjekke opp i ny og ne! Så hvor ofte er du hos tannlegen, og drar du dit fordi det er noe spesielt, eller bare for å sjekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drar dit hvert år for å sjekke. Har avtalt å få innkalling hvert år så jeg ikke glemmer av det.

Skrevet

Tannpleier 1 gang i året. Tannlege om det skal trekkes en visdomstann, eller det er ett hull. Heldigvis ikke ofte.

Skrevet

Jeg er livredd for tannlegen så jeg er der så sjelden som mulig. Bare når jeg får innkalling, men passer godt på tennene så har aldri hull :D

Skrevet

Er hos tannlegen en gang i året. Uansett. Får innkalling når det er et år siden sist.

Skrevet

Jeg er hos tannlegen en gang i året. Får innkalling.

Skrevet

Tar en vanlig sjekk en gang i året, og er det noe å fikse så fikser jeg det med en gang :)

Skrevet

Hva gjør dere hos tannlegen da? Bare sjekker de, og du betaler i dyre dommer for ingenting?

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye en sjekk koster sånn cirka?

Gjest Klagernem
Skrevet

Har ikke vært hos tannlegen på i hvertfall 8 år.

Skrevet

Jeg går til offentlig tannlege og betaler mellom 4-500. Det er inkludert fjerning av tannstein, fluor og røntgen.

Skrevet

Tror jeg er der sånn cirka en gang i året. I år har jeg vært mye mer da jeg har trukket og operert ut to visdomstenner.

Skrevet

Jeg går en gang hvert halvanent år, etter avtale med tannlegen da han ikke syns jeg trenger å gå 1 gang i året. (sterke tenner: D)

Men de fleste burde gå en gang i året. Koster fra rundt 400-1000 rundt om kring med røntgen puss og rens av tannstein.

Det lønner seg å gå en gang i året for å sjekke etter hull, og for å sjekke hull man alt har.

Noen hull er kronisk karies og er ikke særlig store og stopper å utvikle seg til å bli større og man trenger ikke gjøre noe med disse, MEN plutselig kan de blusse opp og da ser man det på en årlig sjekk så man ikke må rotfylle osv.

Der er også vitig å få sjekket tannkjøttet, veldig mange over 40 år noe som heter periodontitt (tannløsningsykdom) og dette bør man finne ut fort så man kan holde sykdommen i sjakk. Husker ikke tallene, men over 50% av de over 40 har det og mange vet ikke om det.

Skrevet

Jeg får også innkalling hver 1.5 år da jeg skjeldent har hull eller mye tannstein.

Skrevet

Går en gang i året. Har mye tannstein.

Skrevet

Jeg har fullstendig angst for tannlegen, men går alikevel en gang i året. Om jeg går for lenge begynner jeg å innbille meg at jeg har hull overalt og at jeg må inn, ta masse sprøyter, trekke og borre og danner alskens scenarioer oppe i hodet mitt. Har en veldig ålreit tannlege, og har aldri hull, da er det bedre å bare få det unnagjort. Og sliter litt med tannstein, greit å få fjernet det slik at det ikke blir hull. Får innkalling. Så lenge man ikke skal ha gjort masse, koster det jo ikke så mye å ta en sjekk og en rens. Og er det problemer blir det dyrere (og vondere!) jo lengre man går med det.

Skrevet

Tar en sjekk en gang i året. Synes ikke det er å betale i dyre dommer bare for en sjekk. Det er trossalt tennene dine.

Skrevet

Går til tannlegen annethvert år. Tannlegen sier jeg ikke trenger å komme hvert år fordi jeg har så sterke tenner, og fordi jeg tar godt vare på de :biggrin: Pusser tennene og bruker tanntråd to ganger om dagen:)

Skrevet

Er der årlig. Noen ganger blir jeg kalt inn på halvårsbasis, hvis det feks er påbegynte hull som han ønsker å holde øye med.

Er glad jeg ba om at de kaller meg inn, ellers hadde jeg sikkert bare glemt og ignorert det. Jeg får lett hull, og er veldig redd for å borre, så tenker at det bare blir flere og verre om jeg ikke gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...