Gå til innhold

Hvilken seng etter sprinkelseng?


Edie

Anbefalte innlegg

Foreløpig sover vår 2-åring i sprinkelseng. Har aldri prøvd å klatre ut, men er klar over at dette plutselig skjer og da er det greit å være forberedt med tanke på hvilken seng man skal kjøpe.

Gidder ikke investere i juniorseng, vil ha vanlig størrelse som kan brukes lenge. Men finner ikke så mange... Må ha sengehest tenker jeg, hvis ikke vil ungen ramle ut.

Hvilken seng kjøpte dere? Fornøyd?

Vet heller ikke om vi skal tenke så langt frem som til skolestart (finnes jo senger kombinert med skrivebord), eller bare kjøpe løst skrivebord den dagen det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det bare en helt vanlig seng uten sengehest. Opplevde ikke at barn datt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne fra Ikea. Hun ønsket seg rosa seng, og rosa seng ble det :fnise:

Den er iallefall lang.

Den har ikke sengehest, og hun har falt ut tre ganger. Er en lav seng så det går helt fint det da, selvom hun ble litt fortumlet stakkars. Er lenge siden det har skjedd nå forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går heilt fint med vaksenseng, men er nok lurt med sengehest. Det kan ein jo enkelt lage sjølv med ein brei planke ein stikk nedi sida på senga.

Her har me brukt juniorseng, rett og slett fordi me har arva det. Viss ikkje hadde me gått rett på vaksenseng. Minsten fekk juniorsenga i sumar (ca 21 mnd) og då fekk eldstemann (3) vanleg vaksenseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte helt vanlig enkelt seng,med en sengehest som forøvrig var hjemmelaget. men den brukes enda og barnet er i skolealder nå. har ikke hørt at den ønskes fjernet iallefal.stor dyne og ny pute. ikke vits å kjøpe dyre greier. bytt heller ut madrassen senere om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet seng til toåringen rett før sommeren, da hun slengte seg over kanten gang på gang og stod og hamret på døra til rommet. Vi var redde for at hun skulle skade seg, og hadde ikke seng hvor det var mulig å fjerne den ene langsiden.

Vi gikk rett på vanlig seng i 90x200 (Buddy fra Skeidar), med sengehest til, men vi har ikke tilgang til Ikea, så dette ble en relativt dyr løsning (ca. 2500 eller litt mer for seng, og madrass i tillegg). Jeg ville først sett hos Ikea dersom jeg hadde mulighet. Det fine for oss med å velge vanlig seng, er at en av oss kan ligge hos henne dersom det skulle være behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi byttet seng til toåringen rett før sommeren, da hun slengte seg over kanten gang på gang og stod og hamret på døra til rommet. Vi var redde for at hun skulle skade seg, og hadde ikke seng hvor det var mulig å fjerne den ene langsiden.

Vi gikk rett på vanlig seng i 90x200 (Buddy fra Skeidar), med sengehest til, men vi har ikke tilgang til Ikea, så dette ble en relativt dyr løsning (ca. 2500 eller litt mer for seng, og madrass i tillegg). Jeg ville først sett hos Ikea dersom jeg hadde mulighet. Det fine for oss med å velge vanlig seng, er at en av oss kan ligge hos henne dersom det skulle være behov for det.

Eller at forelder kan leggje seg i barnesenga når ungane ligg i foreldresenga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at forelder kan leggje seg i barnesenga når ungane ligg i foreldresenga :fnise:

Jepp, det har skjedd at mannen har kapitulert og gått inn dit dersom snuppa har sovnet på tvers mellom oss. Heldigvis skjer dette så godt som aldri. Vi tenkte også litt praktisk ift. gjester at hun kan ligge hos oss, og gjester låne rommet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har halvparten av en stompa køyeseng fra tidlig 80-tall.

Den ble kjøpt lang nok til at en lang far kan ligge der komfortabelt, og har faktisk skikkelig madrass også, så vi foreldre fint kan sove der ved behov.

(Kjøpt av mine foreldre da, vi har bare arvet senga.)

Sengehest kjøpte vi på ikea. Det kostet ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste fikk Hemnes dagseng fra Ikea da hun ble 2. Har laget sengehest selv av en stor, bred hylle (med avrundede kanter!) som vi har stukket ned i kanten og skrudd fast i ribbebunnen.

Nr. 2 sover nederst i Tromsö køyeseng. Jeg hadde vurdert å ha stigen i hodeenden (enten ved å møblere slik at hodet kommer den veien, eller montere den slik hvis det ikke passer med romløsningen), for da kan man lett kile fast en hylle som kan brukes som sengehest. Vi oppdaget det etter at vi hadde montert sengen... og det passet ikke å ha hodeenden der hvor stigen var...

Vi har hatt behov for sengehest, for vår eldste har falt ut mange ganger i andre senger... (på ferier og overnattingsbesøk etc.).

Edit: må bare understreke det med at sengehesten må ha avrundede kanter. I tankeløshetens hastverk satte vi først inn en vanlig hylleplate. Nesten et drapsvåpen - utrolig skarpe kanter!

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Cama seng fra Bohus, med sengehest i samme merke - den er ekstra lang.

Senga er 90x200 og det er en fin størrelse syns vi. passe stor til at vi kan ligge der sammen med gutten hvis han ikke vil sove, og også så stor at noen kan låne senga hans ved overnattingsbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...