Gå til innhold

Å ikke like rasister

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis en person f.eks skriver på et forum, sier det i kantina på jobb eller like så godt på bussen at h*n ikke liker rasister. Hvorfor vil en del bli sinte på personen?

Føler de seg truffet? For klarer ikke helt å se at andre enn rasister selv skulle føle seg truffet av det heller.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er jo ikke lov til å si at man ikke liker somaliere, for alle er individer, så kanskje det samme gjelder rasister? Alle er individer, du får ikke lov til å skjære alle over én kam?

• Liker 3
Skrevet

fordi rasistkorte blir misbrukt voldsomt av utlendinger. derfor er folk lei av det

• Liker 3
Skrevet

Sosialistene har ødelagt rasistbegrepet fullstendig :(

• Liker 4
Skrevet

Dessuten er ikke det å "hate rasister" noe bedre, i og med at du da selv hater et "slag" mennesker...

Jeg har rasistiske venner, men de er mine venner fordet. Jeg er ikke veldig rasistisk, men må si utlendinger begynner å irritere meg, men det skjønner sikkert folk sånn som de bare pøser på og topper lista over overfallsvoldtekt f.eks.

• Liker 2
Skrevet

fordi rasistkorte blir misbrukt voldsomt av utlendinger. derfor er folk lei av det

Beklager, men det ikke er utlendingene som misbruker ordet. Det er organisasjoner som SOS Rasisme og lignende, politiker og andre i den slags.

Skrevet

jeg synes det blir så utrolig dumt å ikke like noen, bare fordi de har noen meninger som man ikke står for selv.

For eksempel:

Jeg liker ikke arbeiderpartiet, og jeg mener omtrent det stikk motsatte av det de mener. Betyr det at jeg hater alle som er medlem der, og mener det samme som arbeiderpartiet? Nei, så absolutt ikke. Jeg er ikke enig i meningene deres, men deres politiske meninger er kun en liten bit av personen.

Jeg kunne kommet med mange sånne eksempler, og det blir faktisk akkurat det samme. Jeg kan ikke si at jeg ikke er rasist, for jeg har holdninger som blir sett på som rasistiske (men så synes jeg begrepet rasistisk blir dratt litt vel langt i visse situasjoner). Men betyr det at jeg ikke liker de som ikke er rasister, de som ikke har samme holdninger som meg? Nei, så absolutt ikke. Jeg er ikke enig i dem i alt de mener, men man kan da like folk selv om man ikke matcher 100% på alt.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Min erfaring er at svært få oppfatter seg selv som rasister.

Samtidig er det en slags enighet om at rasisme er en dårlig ting. Ingen vil bli oppfatta som rasist, og jeg tror det er i uenigheten om hva begrepet dekker problemet ligger.

Derfor vil noen kanskje mene at "rasismekortet" dras for ofte, mens andre vil mene at mange skjuler sin rasistiske agenda ved å kalle seg noe annet enn rasist.

Så derfor tror jeg folk blir sinte når noen sier de ikke liker rasister.

Skrevet

Jeg misliker rasister. Det er dog en vesentlig forskjell på en rasist og en med skepsis til kulturforskjeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...