Gå til innhold

Sykdom og rødt utslett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært slapp og småsyk i et par uker nå. Ikke noe særlig snue eller halsvondt, men lymfekjertlene på halsen er digre. Har tatt paracet litt nå og da for å holde ting i sjakk i hverdagen. Har hatt litt feber den første tiden. I tillegg våknet jeg her en morgen for noen dager siden og følte at høyrearmen sov, som om jeg hadde ligget på den. Dette vedvarte og den er fortsatt støl (som treningsverk). I går merket jeg at det venstre håndleddet er veldig ømt når jeg bøyer det i en bestemt retning. Det andre er helt fint. Kjennes ut som det er forslått. Og nå har jeg fått noen små røde prikker på samme håndledd, litt på andre underarmen, begge lårene, på den ene risten og på hoftene. Ingenting på rygg, mage eller i ansiktet. Hva kan dette være?! Kyssesyken? Hjernehinnebetennelse? Allergisk reaksjon (utslettet)? Setter stor pris på tilbakemeldinger her.

Er også litt støl i nakken, men kan bøye haken ned til brystet. Kjenner bare at det strekker litt bak i nakken når jeg gjør det. Kjenner det også litt i nakken når jeg bøyer hodet bakover. Når jeg bøyer til sidene føles det ømt der lymfekjertlene er stor så dette skyldes kanksje dem?

Utslettet er for det meste små, røde prikker, men på hoften er det noen større røde partier i tillegg til spredte prikker rundt omkring.

Beklager rotete forklaring... :-/ Håper noen kan gi noen tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elveblest, skarlagensfeber, vinterutslett, allergisk reaksjon, symptomer på mange ting det der. Kontakt legen din og få det sjekket ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...