Avalon Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Er det noen her som har et par gode grunnoppskrifter til: - en mild og kremet tomatsuppe (liker ikke så godt smaken av tomater, så den må være mild og kremet) - oppskrift på en god og velsmakende paibunn (middags pai) og grunnoppskrift til fyll? Må utvide matlagingen min litt!
Sovefugl Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Tips til paifyll som jeg høster stor suksess med for tiden: Masse sopp 1 stor løk 1 pk bacon 6-8 klumper frossen hakket spinat Stek sopp og løk til soppen har sluppet væske og sugd det til seg igjen. Ha i bacon i biter og surr det sammen. Til slutt har du i spinaten og rører det godt sammen til klumpene er tint. Dette fyller du i paien, strør over litt ost og heller over eggestanden (ca 3 egg og 2 dl melk/fløte/cottage cheese) til slutt. For tiden bruker jeg maizenna sin paideigspose som man kun blander med vann. Lett og greit.
Brunhilde Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Dette er superenkel paideig: 100 g romtemperert smør 8 dl hvetemel 3 dl melk 4 ts bakepulver 2 krm salt Bland alt, kjevle ut og legg i paiformen. Fyll med det du liker best. (Jeg er glad i pai med skinke og brokkoli. Har gjerne litt parmesan i også, det spisser smaken litt.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå