Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på loette 28 for tre mnd siden. Prøvd å utsette mensen, men blødde fordi. Gikk til legen for å få sterkere piller, og endte opp med yasmin.

Jeg begynte med yasmin i dag og har hatt mensen i en uke nå. Hvor lenge vil mensen fortsette? Loette var for svak, derfor klarte jeg ikke å utsette mensen. Men yasmin er mye sterkere, så vil mensen da slutte nå? Evt. hvor lang tid tar det før yasmin begynner å fungere for kroppen??

Er det noen som har erfaringer med Yasmin? Lest mye forskjellig, men tror jeg vil bli mer fornøyd med yasmin..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har gitt kroppen din alt for lite tid. Ofte trenger kroppen å vende seg til p-piller, siden du plutselig begynner å dytte i deg masse hormoner. Du kan godt ha gjort deg selv en skikkelig bjørnetjeneste ved å bytte så fort. Det er ikke noe farlig, men jeg anbefaler at du fortsetter å gå på de du bruker nå en god stund. Vent hvertfall 3 måneder, gjerne mer, før du utsetter mensen.

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvor lenge du har mensen når du har begynt på p-piller, noen har mensen i en måned i strekk, slik kan det også være når de bytter til et annet merke. Det er ikke alle som greier å stoppe menstruasjonen med vanlig p-piller, de er jo egentlig ikke laget for dette. Det går an å prøve en annen type og se om det virker med de, men det er nok ikke sikkert at de gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...