Gå til innhold

Enkle strikkeoppskrifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen superstrikker, og er ærlig talt for utålmodig til å orke å lære meg ting som å strikke votter (tommelen skremmer meg) og lester (hæl er en skummel ting). Men jeg kan strikke rett og vrang, det må vel ta meg et stykke på vei? :fnise:

Foreløpig består repertoaret mitt av skjerf, halser og sjal. Nå har jeg lyst å utvide litt, og lurer på hvor man kan finne ENKLE oppskrifter?

Det kan være f.eks. luer, pulsvarmere eller... Tja, hva annet er enkelt å strikke tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Firkanttøfler. Tykke pinnerog tykt eller dobbel tråd(ikke superwash) , sy de sammen og Tove. Sååååå enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firkanttøfler. Tykke pinnerog tykt eller dobbel tråd(ikke superwash) , sy de sammen og Tove. Sååååå enkelt :)

Sånne har jeg lyst å lage! Liker måten man bruker ulike farger på. Men jeg googler og googler, og synes det ser ganske komplisert ut. :sjenert:

Noen som vet om en superenkel forklaring på hvordan man gjør dette? Teskjemetoden er nok påkrevd for disse "enkle" tøflene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne har jeg lyst å lage! Liker måten man bruker ulike farger på. Men jeg googler og googler, og synes det ser ganske komplisert ut. :sjenert:

Noen som vet om en superenkel forklaring på hvordan man gjør dette? Teskjemetoden er nok påkrevd for disse "enkle" tøflene. :fnise:

Det er ikkje så komplisert. :) Prinsippet er at du strikker eit langt stykke i rillestrikk som du syr saman etterpå. Denne samansyinga kan vere litt knot første gongen, men dersom du klarer å forstå kor på foten dei ulike firkantene skal vere, blir det lettare!

Her er Garnstudio sin variant:

Firkanttøfler

Nedst på den sida er det to figurar som forklarer monteringa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er eit par fleire lenker med forklaringer:

Det finst (minst) to varianter. Den eine er slik som Garnstudio sin oppskrift med to firkantar som stikker ut på kvar si side av det lange stykket. Den andre varianten ser ut som ein L før samansying. (Eg har bare brukt L-varianten)

Forklaring L-variant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare man knekker koden er det lett, strikkinga går som en drøm, er brettinga man må knekke. :) Har også heklet firkanttøfler. Nål 7 og dobbel safir :)

Edit: lørdag kveld, god drikke og iPhone. Dårlig kombinasjon.

Endret av isodora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen forslag til et prosjekt å begynne på når man virkelig ikke kan mer enn å lage masker og strikke rett frem :sjenert: men likevel har superlyst til å lære å strikke ordentlig? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var fine! :) Hmmm synes det ser vanskelig ut jeg :gjeiper: men kanskje jeg bare skal prøve :) Har kjempelyst å lære meg å strikke/ hekle pulsvanter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen forslag til et prosjekt å begynne på når man virkelig ikke kan mer enn å lage masker og strikke rett frem :sjenert: men likevel har superlyst til å lære å strikke ordentlig? :jepp:

Se på garnstudios sider hvordan du strikker vrang, så kan du strikke en hals på rundpinne ved å strikke to rette og to vrange. Spør om hjelp på en garnbutikk til å velge garn, pinnestørrelse og omtrent hvor mange masker du trenger å legge opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...