Gå til innhold

Har blitt skikkelig syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt kalt inn på et jobbintervju på mandag til en jobb jeg er veldig interessert i.

Problemet er at jeg nå har blitt skikkelig syk, og på legevakten har jeg blitt forespeilet en uke i sengen før jeg blir "operativ" igjen, muligens noe lenger. Altså er dette intervjuet ganske utelukket å gjennomføre, og jeg blir nødt til å avlyse.

Spørsmålet er: skal jeg ringe kontaktpersonen i dag eller i morgen, altså utenfor hans arbeidstid, eller skal jeg vente helt til mandag? Jeg syns jo selv jeg burde gi lengst mulig varsel, men samtidig er han jo ikke på jobb nå og det er jo ikke alle som setter pris på jobbsamtaler på fritiden.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mailadresse - send mail allerede nå, og si at du ringer mandag. Har du mobilnr. send en tekstmelding (i morgen), og si at at du følger opp med en telefonsamale mandag formiddag.

Det er greit å gi beskjed allerede nå, slik at han kan planlegge dagen på andre måter. Jeg har jobbtelefon, som jeg stort sett har på meg også i helgen. Men er det ukjent nummer siler jeg det som regel via mobilsvar dersom jeg ikke er på jobb. Så jeg bryr meg lite om telefoner i helgen, men vet at enkelte kollegaer ser annerledes på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der. Hjernen min må være feberinfisert for jeg tenkte virkelig ikke på å sende mail i det hele tatt...

Jeg sender en mail i kveld og forklarer situasjonen, og så skriver jeg at jeg vil ringe igjen mandag morgen for sikkerhets skyld.

Høres det greit ut?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon for noen år siden. Ringte vell samme dag og sa jeg var syk men at jeg var veldig interessert i jobben og ba om en ny tid. Fikk det og fikk jobben :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...