Gå til innhold

Gina Tricot kan drite og dra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var innom nettkjøp på Gina Tricot og kjøpte et plagg, siden det var tomt i butikken.

Dessverre så var plagget feil størrelse, så jeg måtte sende det tilbake dagen etter. Med begrunnelse og kjøpelappen hang på. Altså bare prøvd på som det skulle være i butikk.

Tror du ikke de sender et krav på 35 kr for frakt som første purring? For en jævla dårlig håndtering av retur av varer.

skal faen meg aldri kjøpe noe mer der med sånn syk håndtering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte ikke helt dette. Du er sur fordi du selv må betale returfrakten på et produkt du ikke vil ha, som er kjøpt på en nettbutikk? Det er da vitterlig en selvfølge, spør du meg...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Gina Tricot sin feil at du har bestilt for liten størrelse. De har vel størrelsesguide på nettbutikken? De aller fleste har det.

Så hvorfor skal de da straffes for at du gjør feil?

Jeg har også måttet betale returfrakten selv de gangen jeg har måttet returnere noe til andre nettbutikker. Og det har vel også stått i kjøpevilkårene hos samtlige om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken har vel ikke så mye til overs for deg heller da, som ikke kjenner reglene.

(Og hvorfor slik språkbruk?)

Endret av Østlandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte 160,- i frakt for retur av noen varer for noen dager siden (norgespakke), så det er ikke så veldig uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom nettkjøp på Gina Tricot og kjøpte et plagg, siden det var tomt i butikken.

Dessverre så var plagget feil størrelse, så jeg måtte sende det tilbake dagen etter. Med begrunnelse og kjøpelappen hang på. Altså bare prøvd på som det skulle være i butikk.

Tror du ikke de sender et krav på 35 kr for frakt som første purring? For en jævla dårlig håndtering av retur av varer.

skal faen meg aldri kjøpe noe mer der med sånn syk håndtering.

Oh noooooo, for en tragedie! :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har valgt å bruke deg av angreretten gjelder angrerettloven:

§ 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren.

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt.

Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren.

Når forbrukeren har mottatt det selgeren skal betale, skal forbrukeren sende eller levere varen til selgeren innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er god grunn til å ikke handle på nett. Jeg kan ikke skjønne dere som kjøper sko og klær uten å vite lesten og passformen... Glad når det funker for dere, men jeg synes det er vanskelig nok å finne rett str og passform selv i butikkene og intens prøving og leting... Nettet er som å handle i blinde...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å huske at enkelte nettbutikker (feks Nelly) betaler porto ved retur. De legger ved en returlapp som er ferdig frankert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er god grunn til å ikke handle på nett. Jeg kan ikke skjønne dere som kjøper sko og klær uten å vite lesten og passformen... Glad når det funker for dere, men jeg synes det er vanskelig nok å finne rett str og passform selv i butikkene og intens prøving og leting... Nettet er som å handle i blinde...

Det har blitt en del bomkjøp på nett ja dessverre! Og jeg er typen som ikke gidder styret me retur, så da beholder jeg varen selv om den ikke passer, er stygg osv.

Så skjønner godt at du ikke handler klær på nett, det er en risk med det:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har valgt å bruke deg av angreretten gjelder angrerettloven:

§ 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren.

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt.

Forbrukeren kan holde varen tilbake inntil han eller hun har mottatt tilbakebetaling og eventuelt et beløp tilsvarende returkostnader fra selgeren.

Når forbrukeren har mottatt det selgeren skal betale, skal forbrukeren sende eller levere varen til selgeren innen rimelig tid.

Her har du misforstått. Dette gjelder kun ved telefonsalg og salg utenfor fast utsalgssted. Ved vanlig netthandel gjelder angrerettloven § 15 - som sier at kjøper (forbrukeren) betaler returfrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...