Gå til innhold

Bachelor/master i geografi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som studerer geografi på bachelor/master nivå, som kan fortelle litt om hva de synes om studiene? Hvorfor valgte du dette studiet? :)

Jeg har sett på geografistudier en stund nå, men har blant annet vært litt usikker på hvordan veien/arbeidsmarkedet ser ut videre. Mastergrad er vel nesten obligatorisk for å finne relevant og spennende jobb? Det jeg kanskje er litt bekymret for, er at man egentlig ikke "blir noe"? Kanskje tenker jeg helt feil, at fordelen er at man har så mange muligheter? Hvor lett er det egentlig å få seg relevant jobb med en master i geografi, og hvor ender man opp?

Det jeg (tror) jeg liker med geografistudiet, er blandingen av naturgeografi (som jeg liker godt) og mer samfunnsgeografiske emner. Det virker som at UIO er sterkere på den naturgeografiske delen? Hvordan er dette på NTNU? Har noen anbefalinger for valg av lærested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å høre fra noen med erfaringer!

Hvor mye feltarbeid/ekskursjoner hadde dere i snitt per semester? Var det mest faglig eller sosialt? Ekskursjoner og feltarbeid er helt klart noe jeg vil sette pris på!

Hva synes du om miljøet og medelever på studiet og skolen generelt? Er det mange i klassen på bachelornivå?

Har faktisk vært litt nysgjerrig på det med GIS. Hvor godt får man fordypet seg i dette i en bachelor? Baserer det seg kun på data, eller har man også praktiske oppgaver/anvendelser ute i felt? Litt redd for å gro fast foran en dataskjerm :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...