Gå til innhold

familiemedlem hos politiet

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg var hos moren min da to politimenn dukket opp på døra. de skulle ha et sikret våpen som broren min eier. så spør jeg hva som har skjedd, men de sier at de ikke kan si noe. da spør jeg "er han i fengsel?" . ja sier dem. det var da tankene mine raste. jeg hadde våpenet i bakhodet og tenkte "tenk om han har drept noen". etter en stund finner jeg ut at jeg skal lese avisa, for hvis det er alvorlig, står det der. der kommer jeg over en artikkel om en mann som har knust nesa til en annen.. som viser seg å være han. hvis jeg kjenner han rett, så var det vel en utlending som provoserte han. men han husker ikke episoden selv.

jeg måtte bare få det ut..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så som det var bare at han har knust nesa til en utlending så er det ikke så farlig?

At politiet faktisk drar hjem til folk og henter våpen man har lisens for, så er det nok mer enn "bare en knust nese på en utlending".

Og hvordan vet du at han ikke husker episoden selv, om du ikke har pratet med han? Og hvordan vet du at det er han som har sloss såpass at det kommer i avisa?

• Liker 2
Skrevet

jeg mente at det ikke var så ille som drap.

fordi jeg snakket med han og han bekreftet det

• Liker 1
Skrevet

Så hvis "en utlendig" har "provosert" ham, og han "ikke husker" hva som har skjedd så er alt greit?

Snakk om ansvarsfraskrivelse!

• Liker 2
Skrevet

Merkelig logikk her.. Hvorfor drar du slutningen at det er en utlending som har provosert han? Og er det liksom greit å "knuse nesa" på andre folk?

• Liker 1
Skrevet

kvinnfolk. jeg er lettet fordi det ikke var drap

• Liker 1
Skrevet

Merkelig logikk her.. Hvorfor drar du slutningen at det er en utlending som har provosert han? Og er det liksom greit å "knuse nesa" på andre folk?

spørs hva årsaken er

• Liker 1
Skrevet

kvinnfolk. jeg er lettet fordi det ikke var drap

Forumtroll.

Er det virkelig sånn at det er en reell sjanse for at broren din kan drepe folk, altså?

spørs hva årsaken er

Hvilke årsaker gjør det greit da?

Skrevet

Forumtroll.

Er det virkelig sånn at det er en reell sjanse for at broren din kan drepe folk, altså?

Hvilke årsaker gjør det greit da?

krangleberte :haar:

tenker alltid det verste. siden politiet hentet våpnet hans. skrev jeg ikke at de gjorde det?! hva hadde du tenkt hvis politiet trappet opp, ikke ville svare på spørsmål, men hentet et våpen fra en du er glad i? panikken tok overhånd.

han har lav terskel for hva personer kan si til han uten at han blir sur. men å gå til fysisk angrep skal litt mer til

når det er greit å gå til angrep? tyveri, frekkhet (etter 2. advarsel), voldtekt (også av de nærmeste), forsvar og sikkert mange andre ting jeg ikke kommer på.

Skrevet

tenker alltid det verste. siden politiet hentet våpnet hans. skrev jeg ikke at de gjorde det?! hva hadde du tenkt hvis politiet trappet opp, ikke ville svare på spørsmål, men hentet et våpen fra en du er glad i? panikken tok overhånd.

Jeg hadde tenkt "hvorfor i helvete har han/hun et våpen?

han har lav terskel for hva personer kan si til han uten at han blir sur. men å gå til fysisk angrep skal litt mer til

når det er greit å gå til angrep? tyveri, frekkhet (etter 2. advarsel), voldtekt (også av de nærmeste), forsvar og sikkert mange andre ting jeg ikke kommer på.

Ok, du er en sånn person som tar loven i egne hender, du ja. Frekkhet etter 2. advarsel? Mest idiotiske jeg har hørt. "Tøff" du er. :roll:

Skrevet

Jeg håper du tuller og ikke lever etter dette?

Gjest Consensio
Skrevet

Skjønner ikke helt hva ts vil frem til her, men det er helt vanlig at dersom man oppfører seg voldelig eller lignende, at politiet da tar inn lovlige våpen som vedkommende har. Spesielt etter 22/7 så har de blitt enda strengere på dette at man kan miste våpenlisensen dersom man havner i episoder av alvorlig grad.

Det som ikke helt stemmer med historien er at politiet ber et familiemedlem gi hans våpen til dem.

Et lovlig våpen skal 1) ligge i et godkjent våpenskap med nøkkel/kode som ikke skal gis til andre 2) tviler sterkt på at politiet ville latt et fremmed menneske hente et våpen med mulighet til å lade det og evnt skyte politimannen.

Skrevet

Jeg hadde tenkt "hvorfor i helvete har han/hun et våpen?

Ok, du er en sånn person som tar loven i egne hender, du ja. Frekkhet etter 2. advarsel? Mest idiotiske jeg har hørt. "Tøff" du er. :roll:

han har jaktvåpen i sikret skap. det er lovlig i norge! har du ikke fått med deg det? herregud så lite opplyst du er.

nei jeg var ikke mye tøff når det skjedde. ble redd

Skrevet

Skjønner ikke helt hva ts vil frem til her, men det er helt vanlig at dersom man oppfører seg voldelig eller lignende, at politiet da tar inn lovlige våpen som vedkommende har. Spesielt etter 22/7 så har de blitt enda strengere på dette at man kan miste våpenlisensen dersom man havner i episoder av alvorlig grad.

Det som ikke helt stemmer med historien er at politiet ber et familiemedlem gi hans våpen til dem.

Et lovlig våpen skal 1) ligge i et godkjent våpenskap med nøkkel/kode som ikke skal gis til andre 2) tviler sterkt på at politiet ville latt et fremmed menneske hente et våpen med mulighet til å lade det og evnt skyte politimannen.

politiet hadde fått nøklene av han. våpenet lå hos mor. er noen uker siden han flyttet og han har derfor ikke tatt det med

Skrevet

Lugnt i bakkarna!

Det folk reagerer på er den totale mangelen på ansvarsfølelse. At det er greit å slå folk ned pga bagateller, at det er (enda mer) okej om det er en utlending.

Og det er virkelig IKKE normalt å tro familiemedlem har drept noen fordi politiet kommer på døra! Så kan virke som at den broren din bør slutte og drikke og oppføre seg som folk og ta ansvar for sine handlinger.

Dessuten mot sier du deg selv hele veien.

Om man er full og dum så får man ta den straffen man får.

Do the crime, pay the time.

Skrevet

hvor sier jeg imot meg selv? selv om du ikke tenker det verste, betyr ikke det at det ikke er normalt.

hvorfor må dere kvinnfolk putte ord i munnen på meg? patetisk. jeg sa bare hva jeg trodde det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...