Gå til innhold

Neiiii Privatist eksamen!


idaxu

Anbefalte innlegg

Hei nå er jeg super stresset her. Jeg var et år i USA og nå er det tid for SAMFUNNSFAG PRIVATIST EKSAMEN!Har hørt at samfunnsfag ikke skal være spesielt vanskelig men er fremdeles redd for å stryker med glans. Eksamenen skjer til tirsdag! Noen som har tatt privatist eksamener før? Eventuelt noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den eksamen har jeg tatt. Den var ikke særlig vanskelig, nei, men så er jeg litt interessert i samfunnsfag så jeg syntes det var interessant å lese om det. Men om du har lest gjennom pensumboka ordentlig og svart på oppgavene der, har du neppe noe å bekymre deg for :-)

Sov godt og spis godt før eksamen, hilse på sensor og ta deg tid til å svare på spørsmålene om du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå er jeg super stresset her. Jeg var et år i USA og nå er det tid for SAMFUNNSFAG PRIVATIST EKSAMEN!Har hørt at samfunnsfag ikke skal være spesielt vanskelig men er fremdeles redd for å stryker med glans. Eksamenen skjer til tirsdag! Noen som har tatt privatist eksamener før? Eventuelt noen som har noen tips?

Har du sjekket om du har lov å ha med hjelpemiddel på eksamen? Tror det er lov på de fleste privatisteksamener fra videregående opplæring. Men kanskje dette gjelder mer for yrkesfagene? Jeg skal ta privatisteksamen i grunnleggende helsefag nå i november og jeg får ta med alle hjelpemiddel bortsett fra de som tillater internett og kommunikasjon. Det vil si at jeg kan ha med fagbøkene og mine egne notater på eksamen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompen20

Har du sjekket om du har lov å ha med hjelpemiddel på eksamen? Tror det er lov på de fleste privatisteksamener fra videregående opplæring. Men kanskje dette gjelder mer for yrkesfagene? Jeg skal ta privatisteksamen i grunnleggende helsefag nå i november og jeg får ta med alle hjelpemiddel bortsett fra de som tillater internett og kommunikasjon. Det vil si at jeg kan ha med fagbøkene og mine egne notater på eksamen=)

Må legge til at dette er en skriftlig eksamen. For muntlig er nok reglene annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at dette er en skriftlig eksamen. For muntlig er nok reglene annerledes.

Mhmm :) takk for råd! Vi får 30 minutters forberedelsestid om jeg ikke tar helt feil.. deretter bærer det til "avhør". Det er lov til å bruke alle hjelpemidler under forberedelsestiden bare ikke helpemidler som har tilgang på internbett

Tror jeg satser på å gjøre alle de spørsmålene da (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsfag er det desidert letteste fagt å ha som privatist. Klarer du å forstå en nyhetene under dagsrevyen har du allerede nok samfunnskunnskap til å bestå.

Læreren min sa at samfunnsfag er det faget det blir delt ut flest 6-ere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsfag er det desidert letteste fagt å ha som privatist. Klarer du å forstå en nyhetene under dagsrevyen har du allerede nok samfunnskunnskap til å bestå.

Læreren min sa at samfunnsfag er det faget det blir delt ut flest 6-ere i.

Yaaay det var et sikkelig selvtillit-boost:D skal se på nyhetene i kveld så får vi hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha med hjelpemidler. Bare pust ut! Samfunnsfag er den desidert letteste eksamen. Det skal mye til for å stryke der!

Pust ut og slapp av

Hilsen en som tok vg2 og 3 som privatist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...