Gå til innhold

Mystery shopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg søker jobber, men får ikke napp noe sted siden jeg er under 18. Har sendt sikkert nesten 100 søknader, og har vært på 3 intervju og en del bedrifter har tatt vare på søknaden min. Men jeg har allikevel ingen jobb nå. Jeg har ikke vært kresen, men har søkt både på burger king, rengjøringsjobber og telfonsalg, men får ikke napp.

Nå har jeg hørt en del snakk om mystery shopper. Hva går det ut på og hvor kan jeg søke?

Jeg lurer også på om dere vet om noen andre typer jobber som kan passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mysterey shopper, da skal du gå rundt i ulike butikker, å late som om du er kunde, du skal vurdere alt i fra kundeservice, til orden i butikken, til opplysningsriktighet osv. du skal fylle ut skjema og sende inn.

Noen ganger hender det at du får en liten sum til å faktisk kjøpe en vare, men som oftest skal du ikke kjøpe noe (eller dersom du gjør det, så må du betale for det selv)

du har ganske fleksible arbeids tider.

andre jobber du kan søke på.

Stuepike.

Renholder

Dersom du går noe helsefaglig på vgs så kan du søke som pleie assistent (ellers må du være fylt 18år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en beskrivelse av deg selv og skriv at du gjerne vil være tilkallingsvikar. Ha med adresse og tlf.nr. Ta med rundt til et par barnehager og SFO-er i nærheten og lever til styrer eller en ped.leder. Da tar det nok ikke lang tid før du blir oppringt. :)

Du får ingen fast jobb på denne måten, men fast jobb er nesten en umulighet i den situasjonen du er i. Så litt småjobbing kan gi deg en fot innenfor og så blir det bare mer og mer jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en beskrivelse av deg selv og skriv at du gjerne vil være tilkallingsvikar. Ha med adresse og tlf.nr. Ta med rundt til et par barnehager og SFO-er i nærheten og lever til styrer eller en ped.leder. Da tar det nok ikke lang tid før du blir oppringt. :)

Du får ingen fast jobb på denne måten, men fast jobb er nesten en umulighet i den situasjonen du er i. Så litt småjobbing kan gi deg en fot innenfor og så blir det bare mer og mer jobb.

Går på skole, så barnehage og SFO er nok ikke noen mulighet, selv om jeg kunne ønske det. Er i praksis i barnehage 3 dager i uken med skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysterey shopper, da skal du gå rundt i ulike butikker, å late som om du er kunde, du skal vurdere alt i fra kundeservice, til orden i butikken, til opplysningsriktighet osv. du skal fylle ut skjema og sende inn.

Noen ganger hender det at du får en liten sum til å faktisk kjøpe en vare, men som oftest skal du ikke kjøpe noe (eller dersom du gjør det, så må du betale for det selv)

du har ganske fleksible arbeids tider.

andre jobber du kan søke på.

Stuepike.

Renholder

Dersom du går noe helsefaglig på vgs så kan du søke som pleie assistent (ellers må du være fylt 18år)

Jeg jobbet i SeeYou og fikk alltid dekt innkjøp. Jeg måtte legge ut for dem der og da, men noterte ned pris og la ved kvittering, så fikk jeg pengene tilbake utbetalt samtidig med lønn og kjøregodtgjørelse (3 kr pr kilometer).

Jeg har prøvd et par til mystery shopper bedrifter, men vil anbefale SeeYou på det sterkeste. De virker som å ha mest orden i sakene og betaler best. Det er ingen lukrativ jobb og man må sitte nærmest konstant på mail for å være sikker på å få oppdrag (noen oppdrag er første mann til mølla blant alle mysteryshoppere i området, og det gjelder å være rask). Men om man ønsker litt ekstra inntekter og liker tanken på å spille skuespill og få sagt meningen sin om div. bedrifter, er mystery shopper et morsomt "yrke". Det passer nok best i tillegg til annen jobb eller studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i SeeYou og fikk alltid dekt innkjøp. Jeg måtte legge ut for dem der og da, men noterte ned pris og la ved kvittering, så fikk jeg pengene tilbake utbetalt samtidig med lønn og kjøregodtgjørelse (3 kr pr kilometer).

Jeg har prøvd et par til mystery shopper bedrifter, men vil anbefale SeeYou på det sterkeste. De virker som å ha mest orden i sakene og betaler best. Det er ingen lukrativ jobb og man må sitte nærmest konstant på mail for å være sikker på å få oppdrag (noen oppdrag er første mann til mølla blant alle mysteryshoppere i området, og det gjelder å være rask). Men om man ønsker litt ekstra inntekter og liker tanken på å spille skuespill og få sagt meningen sin om div. bedrifter, er mystery shopper et morsomt "yrke". Det passer nok best i tillegg til annen jobb eller studier.

Med tanke på at man bare har kontakt med firmaet over nett, hvordan er det med lønningen og skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på skole, så barnehage og SFO er nok ikke noen mulighet, selv om jeg kunne ønske det. Er i praksis i barnehage 3 dager i uken med skolen :)

SFO kan trenge ekstrahjelp på ettermiddagene. Når er du ferdig på skolen om dagene? Kanskje du rekker et par timer på SFO etterpå hvis du ikke slutter veldig sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFO kan trenge ekstrahjelp på ettermiddagene. Når er du ferdig på skolen om dagene? Kanskje du rekker et par timer på SFO etterpå hvis du ikke slutter veldig sent?

Slutter senest 16 og vanligvis 15.30, så det er nok ikke mye vits. SFO slutter vel rundt om 16.30-17.00?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myserty shopper tjener du ekstremt lite på. jeg prøvde det selv.. men det tok for det meste bare av tida mi. Jeg måtte ta buss dit jeg skulle for det meste, og man får rundt 200 kr for ett oppdrag. De legger ikke ut busspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at man bare har kontakt med firmaet over nett, hvordan er det med lønningen og skatt?

Man leverer skattekort, betaler skatt på normal måte og får lønnsslipp via mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så glemte jeg å nevne at man må foreta et prøveoppdrag før man blir mystery shopper. Da gjør man et vanlig oppdrag (jeg måtte kjøpe magemedisin på apotek og late som om jeg skulle ut og reise), får betalt som normalt, og så går man gjennom resultatene etterpå over telefon med en fra SeeYou. Blir man godkjent, er man ansatt.

Jeg fikk også attest fra dem når jeg sluttet å jobbe for dem.

AB #10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...