AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Heisann. For nesten to uker siden hadde jeg sex med en kar, måtte ta angrepille dagen etterpå siden jeg for tiden ikke går på prevensjonsmiddel (noe som skal bli endret i løpet av neste uke!!). Nå har vi hatt sex igjen, denne gangen også ubeskyttet (ja, jeg er jævlig dum). Er det farlig å ta angrepillen på ny? Det blir tredje gang jeg tar den siden slutten av august... P-stav neste!!
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Du kan da ikke sette inn p-stav neste uke når du kan være 1-2 uker på vei! Og ja, jo mere hormoner du kjører i deg, jo større er sjansen for skader.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Jeg fikk jo mensen en uke etter jeg tok angrepillen, så jeg tror ikke jeg er gravid? Sjansen er jo at jeg kan bli det nå hvis jeg ikke tar en angrepille. Aah, what to do?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Det er ikke farlig å ta det, man anbefaler å ikke ta det mer enn én gang per syklus (står på pakken). Du bør være oppmerksom på at angrepillen ikke er så sikker som det gis inntrykk av. Forskning har vist at den kun har virkning på eggløsningen, dvs. at hvis egget allerede har løsnet når du har samleie, har den ingen effekt. Det er derfor veldig dumt å satse på angrepille som "prevensjonsmiddel". Hilsen en som har tatt angrepille én gang (og som ble gravid).
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Det ble litt uklart det jeg skrev over. Det jeg mente å skrive var: Det er ikke farlig å ta det, MEN man anbefaler ikke mer enn en gang per syklus. Det er bedre å ta angrepillen nå enn å evt. måtte ta en abort (hvis du ikke ønsker å være gravid). En annen løsning er å kontakte legen din og få satt inn en spiral nå med en gang. Det er en annen type "nødprevensjon", og da har du jo også prevensjonsmiddel videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå