Skylines Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Som overskriften sier, hvor kan man kjøpe en ildfast form med teflon eller lignende? Lei av å skrape fastbrent mat..
Gjest Survival Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Jeg forstår ikke hvorfor noen må skrape fastbrent mat i ildfaste former. Jeg har ei vanlig ildfast form (husker ikke merket, men er noe design greier), og jeg trenger ALDRI skrape bort. Ingenting brenner seg fast. Jeg regner med du smør forma godt inn med olivenolje før du bruker den??
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Jeg forstår ikke hvorfor noen må skrape fastbrent mat i ildfaste former. Jeg har ei vanlig ildfast form (husker ikke merket, men er noe design greier), og jeg trenger ALDRI skrape bort. Ingenting brenner seg fast. Jeg regner med du smør forma godt inn med olivenolje før du bruker den?? Samme her, har helt vanlige ildfaste former, og har aldri brent fast noe som helst! Men man bør bruke en annen olje til å smøre med, olivenolje tåler ikke varmebehandling særlig godt og er ikke smaksnøytral.
Gjest navnelapp Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Så lenge du set forma i bløyt etter bruk og ikkje minst fjernar matrestar medan det framleis er varmt så burde ikkje dette vere eit problem. Ikkje varm opp restar direkte i forma. Ta dei ut, og vask forma, så kan du eventuelt varme dei opp att. Då blir det ikkje svidd.
Gjest Survival Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Samme her, har helt vanlige ildfaste former, og har aldri brent fast noe som helst! Men man bør bruke en annen olje til å smøre med, olivenolje tåler ikke varmebehandling særlig godt og er ikke smaksnøytral. Jeg er klar over det. Jeg skulle egentlig bare skrive olje, men av en eller annen grunn klarte jeg skrive olivenolje i stedet. Sikker pga. at jeg brukte olivenolje i forma i dag som smakstilsetning
Skylines Skrevet 11. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2011 Ikke alltid jeg er like flink til det nei, latskap:) Men jeg har sett slike former før, og trenger uansett en ny form, så vil helst ha en slik siden jeg skal ha ny:)
Gjesten Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Jeg har faktisk aldri hørt om ildfast form med teflon, men så lenge du smører den godt skal ikke fastbrent mat være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Jeg har en stekepanne med teflon der håndtaket kan tas av, slika at den kan brukes som form i ovnene. Koster en del, men er kjempegod! Evt kan du jo kjøpe en kakeform i teflon og bruke dem som vanlig form, de kommer i firkantete former uten kant til å ta av også.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Jeg har en fra Ikea som har rist også.
Supraspinatus Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Ildfaste former med non-stick er etter min erfaring bortkastet. Har prøvd å bake kake og gratenger i den og det henger like mye fast som på andre former. Jeg har derfor gått over til former av glass. De kan man bruke stålull på dersom man brenner noe fast og det ikke løsner etter å ha ligget i bløt.
Ritzus Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Kitch'n har slike former, og jeg har helt motsatt erfaring enn andre her. De er gull verdt, og maten henger ikke fast. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå