shadow6 Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Jeg har hatt piercing i navelen i 4 måneder nå, har sliti litt med værk og sånn.. Men nå i det siste har det dukket opp en kul, under piercingen, eller under den nedeste kula på en måte. I denne kulen er det væske, men jeg får det ikke ut hvis jeg ikke stikker hull på den, den er veldig vond og plagsom Noen som vet hva dette er? og hvordan jeg kan fjerne den? Har prøvd å stikke hull på den før og pressa ut all værken, men den har kommet tilbake
Fjonana Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Oioi, for all del ikke stikk hull på kulen! Dette er nok betennelse, ikke bra! Blir bare verre om du stikker hull. Jeg ville prøvd å latt den være en god stund, dvs ikke ta NOEN ting på piercingen utenom en skyll med pyrisept en gang om dagen. Om det ikke er bedre etter en ca 2-3 uker ville jeg dratt til pierceren og bedt han se på den.
cherioo21 Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 man skal ikke rense med pyrisept. rens med saltvann par ganger om dagen og ta deg en tur til pierceren for å få kikket på det og hør med h*n om råd.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Hadde samme problemet selv med min. For guds skyld ikke rens med pyrisept! Bruk som skrevet saltvann du får kjøpt på apoteket. Anbefaler deg også å kjøpe en sårkrem de selger på apoteket. Spør om råd, så hjelper de deg! Jeg hadde en, men husker ikke hva den heter! Funket kjempebra! Anbefaler deg også at du en gang daglig tar en liten bommulspad og dypper den i lunket vann blandet med ren grønnsåpe og legger den over piercingen og ligger sånn i en ti minutter! Om det ikke går over når du gjør dette bør du skaffe hjelp fra profesjonelle som kan vurdere det!
Gjest otrivin Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Jeg har samme problem. Eller jeg tok for snart 6 mnd siden og det er en sånn kul som du sier der som vesker... Dritnasty. Jeg renser med saltvann (sånn øyedråpeampuller) og smører på brulidine. Det hjelper
Fjonana Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Jeg ser dere skriver hun ikke skal rense med pyrisept, hvorfor? Det hjalp for meg da jeg hadde betennelse i min navelpiercing.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Jeg ser dere skriver hun ikke skal rense med pyrisept, hvorfor? Det hjalp for meg da jeg hadde betennelse i min navelpiercing. Fordi det har et stoff man tydeligvis kan bli immun mot, så det vil ikke fungere i lengden. Når man da har blitt immun mot dette hjelper det mot sin hensikt!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Fordi det har et stoff man tydeligvis kan bli immun mot, så det vil ikke fungere i lengden. Når man da har blitt immun mot dette hjelper det mot sin hensikt! Det der er bare tull, hadde den teorien din holdt vann ville det ikke fungert å desinfisere noe i lengden, fordi ingenting tilslutt ville kunne blitt rent. TS, ta ut piercingen og desinfiser den, f.eks i Klorhexidin (fås på apoteket). Ikke sett den inn igjen. Rens såret med saltvann til du har vasket vekk pusset som er rent ut, deretter Klorhexidin eller Pyrisept. Smør med Brulidine e.l. Dekk til. Når infeksjonen er gått vekk kan du sett piercingen på plass igjen. Dersom det ikke gir seg tar du kontakt med lege, for det kan være behov for å stikke hull på infeksjonen og evt få antibiotikatabletter. IKKE hør på pierceren eller andre uten kompetanse, de har ikke peiling på hva de skal gjøre dersom det faktisk er en infekjson og det forverrer seg. Jeg har sett grelle eksempler på fæle infeksjoner som følge av at man hører på piercer og andres råd fremfor å kontakt helsepersonell. (Nå er det sikkert mange som kommer til å motsi meg, men det er sant)
Teriyaki Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 (endret) Saltvann er et bedre alternativ enn pyrisept. Når jeg bedriver sårstell (sykepleiestudent) så er det fysiologisk saltvann vi bruker før vi legger på nye kompressorer og bandasjer. Forresten så fikk jeg også en klump under min navlepiercing da jeg hadde det. Men dette var ikke betennelse, det var piercingen som gradvis vokste ut. Den grodde aldri, så jeg tok den ut før det endte opp med å bli stygt.. Endret 13. november 2011 av Teriyaki
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå