~sikka~ Skrevet 11. desember 2003 #1 Del Skrevet 11. desember 2003 Har dere sett dette? og dette? Jeg likte ikke Telenor fra før, nå liker jeg dem enda mindre. Har hørt om kjempemange som har blitt ringt opp av Telenor Mobil flere ganger for å få dem til å komme over som kunder. Flere av disse har blitt flyttet over til TnM uten deres vilje. Helt utrolig at det største teleselskapet oppfører seg sånn, de får mindre og mindre respekt fra meg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. desember 2003 #2 Del Skrevet 11. desember 2003 Og Tele2 ringte oss og slengte dritt om IQtele, så alle har vel sine svin på skogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2003 Poenget her er jo at TnM ringer opp Chess, NetCom, Tele2 og Sense-kunder og spør om de vil ha 1200,-. I et av eksemplene sa kunden: nei takk, og hadet. Men den TnM-fyren han snakket med ga seg ikke så lett. Han begynnte å mase og mase og spurte hvorfor i all verden han ikke ville ha 1200,-. Han sa han trives der han er og ikke vil over. De avsluttet samtalen. Og 2 uker etterpå var kunden uten telefon. Fordi at TnM hadde bestilt ham over - kunden hadde mottat brev fra TnM som han hadde kastet for han ønsket ikke tilbudet. I brevet ligger det SIM-kort og angrerettsskjema som om du allerede har bestilt. Dette er bare et av mange hundre tilfeller. De vil ikke over - de blir lurt over. TnM sier de skal dekke bruddet på bindingstida for kunden. Men sannheten er at beløpet de skal "dekke" med blir fordelt over 12 mnd, og er ikke engang stort nok til å dekke bruddet hos mange operatører. De fleste har 1500,-. Svin på skogen, ja det har de vel alle. Men å stjele kunder som ikke engang vil over er jo litt drøyt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. desember 2003 #4 Del Skrevet 11. desember 2003 Selvsagt er det drøyt - helt uakseptabelt. Misforstå meg rett. Det har blitt sånn at vi ikke bytter nå, fordi det blir bare vas av det. Skal ikke begynne igjen med IQ-tele en gang :x Jeg kan bare ikke fyre meg opp hver eneste gang noe sånt skjer, fordi det skjer for ofte, blir helt nummen, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 11. desember 2003 #5 Del Skrevet 11. desember 2003 Det her har akkurat skjedd meg, ble oppringt med et tilbud på 100 gratis tekstmeldinger i måneden. Ba dem om å sende meg et skriftlig tilbud. I går fikk jeg SIM-kort i posten , med beskjed om at mitt opprinnelige abbonement ville bli overflyttet 22.12. ! (Jeg ba om et skriftlig tilbud... ) Sammen med dette lå det et brev der de bekreftet 250 gratis tekstmeldinger før 1. april 2004. Dette var absolutt ikke det jeg hadde fått tilbud om. Etter å ha roet meg ned litt (ville ikke ringe når jeg var kjempesinna... ) ringte jeg og ga bekjed om at jeg gadd ikke å sende inn noe angreskjema når jeg absolutt ikke hadde inngått noen avtale med dem. Han jeg pratet med lovet at det var i orden, så nå får vi vente og se.... Har ikke sett maken til sleipe triks :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 11. desember 2003 #6 Del Skrevet 11. desember 2003 Telenor ( har lyst til å kalle det noe annet, som likner, som er styggere... ) skyr jo ingen midler fortida for å få tak i kunder. Det gjelder internett så vel som telefon. De bør jekke seg ned snart. Tåler tydeligvis ikke at kundene forsvinner over til andre leverandører som har bedre og billigere tilbud :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 11. desember 2003 #7 Del Skrevet 11. desember 2003 Kjære deg! Send inn angresjema. Jeg har jobbet med dette og for all del, du må sende inn angresjema! Du risikerer masse tull! Og det er lettere å sende inn det sjemaet en å få ringt de etterpå og si at men han sa at det skulle ordne seg. Da sier de bare, ja men du sendte ikke inn sjema.. Så spring og send sier jeg!! Og jeg vet hva jeg snakker om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. desember 2003 #8 Del Skrevet 11. desember 2003 Stjelenor ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente|20 Skrevet 11. desember 2003 #9 Del Skrevet 11. desember 2003 de ringte hit en gang.. og tok ikke nei som svar.. helt sykt.. vi måtte godta en avtale uten å få se noe papir først.. førte til slenge-på-røret.. vi har tele 2 og fikk likevel en regning fra telenor.. de må ha rappa litt tellerskritt ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 11. desember 2003 #10 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg må si meg enig med Timien! Om du ikke leverer angreskjema, så send i alle fall noe skriftlig. Jeg tror ikke (håper i alle fall ikke) at noen ikke gidder å behandle muntlige henvendelser, men dessverre er det enklere for at ting går galt når man henvender seg muntlig enn om man henvender seg skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. desember 2003 #11 Del Skrevet 11. desember 2003 Kom på nå at mannen min også ble oppringt av Telenor - kort tid etter at han byttet mobilabonnement fra Telenor OYO til Chess. De spurte da om han ikke ville bytte tilbake igjen og lurte på hva han hadde byttet til. Han sa da at han nesten ikke ringte og at Chess var mye billigere for ham enn Telenor. Da ble det stille i andre enden og så sa vedkommende noe om at de ikke kunne konkurrere med prisen til Chess så han håpet han ble fornøyd med dem. Heldigvis ble det ikke noe tvangsbytte der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 11. desember 2003 #12 Del Skrevet 11. desember 2003 Har ikke merket noenting jeg.. Men så har jeg både bredbånd, mobil og hustelefon hos Telenor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. desember 2003 #13 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg har netcom, men har reservert meg for telefonsalg så slipper slikt tull. Hvis noen skulle finne på å ringe (har foreløpig ikke opplevd det) så sier jeg bare at jeg er reservert og ber de slette meg fra sine registere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 11. desember 2003 #14 Del Skrevet 11. desember 2003 vi ble oppringt av tele2, og da jeg sa at jeg ikek var interesert, såpurte hun masse spørsmål og reier, så sa jeg at vi var fornøyd med det vi har(for å bli kvittt hun greia) og da sa hun at viss vi hadde tonn av penger måtte vi jo bare ha det sånn, for vi tapte jo på det. og da sa jeg at vi har reservert oss for telefonsalg og da slang hun ett eller annet dritt om reservering og det var lett å kommer seg gjennom det... :x da la jeg bare på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. desember 2003 #15 Del Skrevet 11. desember 2003 Vi har ingenting fra telenor, verken fasttelefon, mobil eller internett - og det er et bevisst valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2003 #16 Del Skrevet 11. desember 2003 de ringte hit en gang.. og tok ikke nei som svar.. helt sykt.. vi måtte godta en avtale uten å få se noe papir først.. førte til slenge-på-røret.. vi har tele 2 og fikk likevel en regning fra telenor.. de må ha rappa litt tellerskritt ja.. Hei :blunke: Følger med i diskusjonen her med iver, jeg er ansatt i Telenor og har faktisk med bytting av operatører å gjøre. Jente 20: Det er naturlig at du får regning fra Telenor samtidig som du har Tele 2. En ting er trafikk en annen ting er abonement. Når dert gjelder Mobiltelefonselskaper vil jeg vise til en link i dagspressen som ikke er "farget" av den kampanjen som pågår! Er ikke den største ulven den styggeste likevel??? Jeg kjenner også til kampanjen som går som er nevnt i media der kunder av andre operatører blir ringt opp. Den eneste måten det blir satt igang et salg er om fødselsdato blitr oppgitt...... men jeg skjønner at folk kan angre seg!! Men da kan man ikke klage på feilsalg og tyverihttp://www.aftenposten.no/nyheter/nett/art...rticleID=688453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei :blunke: Følger med i diskusjonen her med iver, jeg er ansatt i Telenor og har faktisk med bytting av operatører å gjøre. Jente 20: Det er naturlig at du får regning fra Telenor samtidig som du har Tele 2. En ting er trafikk en annen ting er abonement. Når dert gjelder Mobiltelefonselskaper vil jeg vise til en link i dagspressen som ikke er "farget" av den kampanjen som pågår! Er ikke den største ulven den styggeste likevel??? Jeg kjenner også til kampanjen som går som er nevnt i media der kunder av andre operatører blir ringt opp. Den eneste måten det blir satt igang et salg er om fødselsdato blitr oppgitt...... men jeg skjønner at folk kan angre seg!! Men da kan man ikke klage på feilsalg og tyverihttp://www.aftenposten.no/nyheter/nett/art...rticleID=688453 Leste linken din og det som sto der Derfor slutter Forbrukerrådet seg nå til et forslag om at det må inngås skriftlige avtaler ved bytte av mobiloperatør. Er ihvertfall stor fordel. Da kan heller ingen si at "jeg ville da ikke flytte over", og ingen operatører kan si "jammen hun hadde bekreftet det på telefonen". Den artikkelen dreier seg om alle operatørene inkludert Telenor, og at kundene er misfornøyd med sikkert mye rart. Poenget mitt er jo ikke at kundene klager, men at Telenor stjeler kunder uten deres samtykke. Altså jeg synes det er en stygg taktikk mot de andre mobiloperatørene, selv om jeg vet at Sense har gjort det samme selv også. Vet også om folk som jobber i NetCom som har blitt ringt opp av TnM for å få dem til å flytte over :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 12. desember 2003 #18 Del Skrevet 12. desember 2003 Vet også om folk som jobber i NetCom som har blitt ringt opp av TnM for å få dem til å flytte over :o Du spøker nå?? Dette mener du ikke seriøst?? Tror du folk som ringer på denne måten vet hvor folk jobber hen? Er du vill?? Jeg kjenner folk som jobber i Telenor Mobil som støtt og stadig blir ringt opp av folk fra andre operatører, som vil ha dem vil å flytte over. Sånn er det bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 12. desember 2003 Du spøker nå?? Dette mener du ikke seriøst?? Tror du folk som ringer på denne måten vet hvor folk jobber hen? Er du vill?? Jeg kjenner folk som jobber i Telenor Mobil som støtt og stadig blir ringt opp av folk fra andre operatører, som vil ha dem vil å flytte over. Sånn er det bare! :o :o Jo seriøst - vet om en som jobber i NetCom som ble ringt opp på 05050 (kundesentertelefonen) til og med - men det var PGone da og ikke TnM som skulle ha henne til å flytte over til dem :o Hehe... Godt mulig de ikke vet hvor de jobber hen - men likevel da - tabbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 12. desember 2003 #20 Del Skrevet 12. desember 2003 :o :o Jo seriøst - vet om en som jobber i NetCom som ble ringt opp på 05050 (kundesentertelefonen) til og med - men det var PGone da og ikke TnM som skulle ha henne til å flytte over til dem :o Hehe... Godt mulig de ikke vet hvor de jobber hen - men likevel da - tabbe Kvakk! Ja, det er noe ganske annet! :o Jeg trodde du mente at de ringte folk på deres privatmobilnr, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå