Gå til innhold

Fikk servert tomatsuppe


altflyter

Anbefalte innlegg

Ja... Jeg kom på det pga tomatsuppetråden...

For en stund siden, var jeg og x-en min (som da var sammen) Invitert i navnefest til halvbroren hans... Vi kjøpte en dyr fin gave (500+, og er studenter....) Vi hadde pyntes oss under seremonien. Så var det hjem til stolt mor og far, hvor vi fikk servert....

Hold dere fast

Posetomatsuppe. EN skål til hver, og det var det.

De hadde ikke dårlig råd, men var gnien, men det finnes da grenser... Jeg ble helt sjokka...

Overreagerte jeg? Min familie pleier alltid å ha skikkelig middag med koldtbord eller servering når det er snakk om barnedåp/navnefest...

Edit. Glemte å si at vi var 6 gjester... og ikke noe stort selskap

Endret av altflyter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var skikkelig drøyt. I alle sammenlignbare tilstelninger jeg har vært i, har man hatt snitter eller koldtbord.

Denne burde forresten med i gjerrigknarktråden:) :popcorn:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det synes jeg var litt drøyt. Tomatsuppen i den andre tråden var jo i det minste hjemmelagd!

Nei dette var sært, synes jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig rart ut.. Enten er de gnien, eier ikke sosiale antenner eller evnen til å være takknemlig, eller så har de totalt glemt av mat fordi de er supermennesker som har mer å gjøre i hverdagen enn vanlige folk (med det mener jeg at det iallefall er deres egen opplevelse). :P

Ellers så kan du vel ha overreagert en smule, jeg hadde aldri giddet å ofre en joule på dette en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utvilsomt en uvanlig gnien servering i en slik sammenheng, men jeg synes ikke prisen på gaven dere stilte opp med har noe med saken å gjøre. Gavesummen skal ikke nødvendigvis fungere som betaling for maten.

Fikk dere kake eller noe etter suppa?

Etter å ha lest her inne en stund har jeg nemlig forstått at det er en del som plutselig kommer på at de burde servere litt mat i dåps/navnefestselskaper, da det er en lang dag. En del har bare tenkt å servere kaffe og kaker. Kanskje tomatsuppa var en nødløsning?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kanskje et litt uvanlig valg av servering i et selskap.. men samtidig er det jo opp til vertskapet hva de serverer.. Det kan jo hende at det var praktiske hensyn som gjorde at de valgte suppe, og ikke at de var gniene.. kanskje de elsker det? :) Det er også veldig slitsomt å stelle til barnedåp/navnefest, særlig om man skal ha det hjemme, så det kan jo hende de bare gjorde det så enkelt som mulig. Og det er jo ikke sikkert du vet alt om deres økonomiske situasjon heller, så å bestille mat til et stort selskap kan være ganske dyrt..

Når det er sagt, jeg ville aldri valgt en så enkel løsning selv, da ville jeg heller spurt forsiktig mine nærmeste om de hadde orket å lage en rett hver og ta med, fordi vi var så slitne, og jeg er sikker på at de gjerne hadde gjort det. Det er dessuten slik vi pleier å gjøre det med kakedelen, det er helt vanlig i vår familie at alle tilbyr seg å ta med noe, helst en kake.

Kanskje det var ingen som tilbydde seg å hjelpe til for det selskapet du var i? Kanskje kunne det vært en ide ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tenkt at de hadde økonomiske problemer som de holdt hemmelige. Altså, hadde det enda vært en posegryterett laget med kjøttdeig og servert med loff til så hadde jeg skjønt det. Det er ganske "vanlig" å servere det hvis man har dårlig råd og i tillegg ikke er spesielt opptatt av mat. Men en enkel posesuppe uten noe ekstra i høres rart ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Hvorfor ikke hjemmelaget blomkålsuppe i det minste? Eller løksuppe? Det er jo like billig, men mye mer "fancy"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så mener jeg at dette ikke hører hjemme i en sånn setting. De kan ikke skylde på dårlig råd eller liten tid for du kunne fint ha lagd en hjemmelaget suppe uten alt for mye styr. At det heller ikke var kaker sier meg at her ville de bare ha presanger til dåpsbarnet og ikke bruke ei krone selv.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som overrasker meg er at det heller ikke var noe annet enn suppe...

det er da vanlig og ha kaker på navnefest/dåp??

nei dette ble litt for drøyt for meg altså..jeg hadde iallefall begynt å lure på om dette var en spøk..

Endret av ^me^
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomatsuppe er så nederst på listen over hva jeg ville servert noen at jeg ikke en gang kan se det herfra. Hadde den enda vært hjemmelaget, servert med friskt tilbehør, så hadde det nå vært noe. Men Toroposesuppe, og det i et sånt selskap.. Nei takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kake? Hadde det vært tomatsuppe som noe lite varmt noe før kakene så hadde jeg ikke reagert. Litt uvant, men ikke noe mer enn det. Men hvis det ikke hadde vært kake så hadde jeg blitt skuffet.

Kakemonster...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg lurer litt på hva de da spiser til hverdags, hvis de synes posesuppe er festmat...

Masse ting man kan lage som er billig, raskt og mye bedre. Og hadde det vært slik at de hadde glemt å tenke på mat, hadde i hvert fall jeg heller bestilt mat enn å servere posesuppe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:overrasket:

Ein ting viss det hadde vore forrett, men som einaste servering? :hakeslepp: Og så ikkje noko kaker heller, det er jo nesten enno verre. Eg hadde definitivt blitt sjokkert ja.

Det minste dei kunne servert, var vel nokre snitter eller noko, og ikkje minst ei kake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget tomatsuppe til venninnegjengen\studiekamreater er helt greit; posesuppe som eneste servering i navnefest blir liksom litt...feil?

Jeg hadde nok stusset litt, men folk velger selv hvor mye de vil gjøre utav ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...