Norbertine Skrevet 6. desember 2011 #21 Skrevet 6. desember 2011 Gmail er best, synes jeg! Hater hotmail, synes det har et uproft preg over seg. Jeg hadde stussa på en som hadde brukt hotmail i jobbsammenheng faktisk.. Synes det er like ille med Gmail jeg da, og egentlig alle gratiskontoer. Får ikke folk mailadresser gjennom jobb? Og er man selvstendig må man da kunne kjøpe seg et domene, og få satt opp en mailkonto.
Gjest MorAase Skrevet 6. desember 2011 #22 Skrevet 6. desember 2011 Synes det er like ille med Gmail jeg da, og egentlig alle gratiskontoer. Får ikke folk mailadresser gjennom jobb? Og er man selvstendig må man da kunne kjøpe seg et domene, og få satt opp en mailkonto. Jo, til JOBB! 1
Surriball Skrevet 6. desember 2011 #23 Skrevet 6. desember 2011 Jeg hadde Hotmail en gang i tiden, men det har endt opp som søppeleposten min siden det er uoversiktelig og, unnskyld uttrykket, ræva. Har brukt gmail i mange år nå, og er KJEMPEfornøyd. Veldig oversiktlig, og praktisk at svar på eposter samles i en tråd, da finner man det man lette etter med en gang og slipper hundre RE:RE:RE:RE:RE-eposter... Pluss at man kan stille inn på en del funksjoner for å få det til å passe, og få inn eposter fra studentmailen.
Ellevill Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #25 Skrevet 6. desember 2011 Synes det er like ille med Gmail jeg da, og egentlig alle gratiskontoer. Får ikke folk mailadresser gjennom jobb? Og er man selvstendig må man da kunne kjøpe seg et domene, og få satt opp en mailkonto. Det jeg som startet denne tråden og jeg skal ha en epost-konto til et prosjekt jeg skal jobbe med en kort periode. Alle de involverte kjenner jeg både personlig og profesjonelt, og hva slags konto jeg opererer fra sier ikke noen ting mht profesjonalitet eller seriøsitet mht dette. Jeg trenger kun å få oversendt en del tekst og dokumenter. Hadde dette vært jobben min, hadde jeg tenkt anderledes.
Gjest MorAase Skrevet 6. desember 2011 #26 Skrevet 6. desember 2011 Det jeg som startet denne tråden og jeg skal ha en epost-konto til et prosjekt jeg skal jobbe med en kort periode. Alle de involverte kjenner jeg både personlig og profesjonelt, og hva slags konto jeg opererer fra sier ikke noen ting mht profesjonalitet eller seriøsitet mht dette. Jeg trenger kun å få oversendt en del tekst og dokumenter. Hadde dette vært jobben min, hadde jeg tenkt anderledes. Gmail og Google docs er den beste veien å gå for dere da.
Norbertine Skrevet 7. desember 2011 #27 Skrevet 7. desember 2011 Jo, til JOBB! Nå snakket vi jo om jobbsammenheng da!
Norbertine Skrevet 7. desember 2011 #28 Skrevet 7. desember 2011 Det jeg som startet denne tråden og jeg skal ha en epost-konto til et prosjekt jeg skal jobbe med en kort periode. Alle de involverte kjenner jeg både personlig og profesjonelt, og hva slags konto jeg opererer fra sier ikke noen ting mht profesjonalitet eller seriøsitet mht dette. Jeg trenger kun å få oversendt en del tekst og dokumenter. Hadde dette vært jobben min, hadde jeg tenkt anderledes. Som sagt, jeg svarte kun på cellar sitt innlegg om at det var uproft med hotmail i jobbsammenheng. Hva folk velger å gjøre privat eller i adresser som ikke presenteres for utenforstående spiller da overhodet ingen rolle, så lenge de er fornøyd selv.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. desember 2011 #29 Skrevet 7. desember 2011 Det jeg som startet denne tråden og jeg skal ha en epost-konto til et prosjekt jeg skal jobbe med en kort periode. Alle de involverte kjenner jeg både personlig og profesjonelt, og hva slags konto jeg opererer fra sier ikke noen ting mht profesjonalitet eller seriøsitet mht dette. Jeg trenger kun å få oversendt en del tekst og dokumenter. Hadde dette vært jobben min, hadde jeg tenkt anderledes. Hvis flere skal ha tilgang til de samme dokumentene kan også dropbox være en løsning, da slipper man å ha x-antall versjoner av dokumenter sendt fram og tilbake, siden de blir endret direkte i dropbox og alle som skal ha tilgang til de kan åpne, lese og endre
Perelandra Skrevet 7. desember 2011 #30 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har brukt yahoomail siden midten av 2000-tallet, og vært godt fornøyd. Synes det er ryddig og enkelt å bruke. Det jeg ikke liker så godt alle tilleggsfunksjonene for sosiale nettverk. Dem har jeg ikke bruk for, og jeg er heller ikke på Facebook. Jeg trenger kun en e-postkonto og ikke noe mer. Kanskje andre er fornøyd med disse tjenestene, så det trenger ikke nødvendigvis være negativt likevel. Det var særlig etter en endring av oppsettet som skjedde for noen måneder siden, at de funksjonene dukka opp.
Kamikatze Skrevet 8. desember 2011 #31 Skrevet 8. desember 2011 En av fordelene med Gmail er at du kan ha en fast opprettet adresse, og at du enkelt kan lage "aliaser" i formatet [email protected] Her kan alias være prosjektnavnet, for eksempel [email protected]. Du oppretter lett filtre som gjør at all post til denne adressa enten videresendes en annen epostkonto, havner i en egen mappe, merkes automatisk med stjerne, sendes automatisk i søppelpostmappa osv. Du har altså med én personlig gmailkonto tilgang til et ubegrenset antall prosjekter ved å hekte navnet på et plusstegn etter brukernavnet i adressa. Ikke noe hokus pokus med å opprette egen adresse til hvert prosjekt, annet enn å opprette egen mappe til det, dersom du trenger det. Du kan både bruke et e-postklientprogram som outlook for å kunne arbeide med det offline, og du kan jobbe med eposten online, slik at du ikke er avhengig av en bestemt datamaskin, sålenge du ikke lar e-postklienten slette lest e-post automatisk og lar dem ligge på serveren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå