Ellevill Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Hei! Jeg trenger en ny epost-konto til et prosjekt jeg skal arbeide med. Jeg har kontoer hos gmail, men disse synes jeg er utrolig klønete å bruke (eller kanskje det bare er jeg som er klønete). Jeg er derimot fornøyd med min hotmail-konto og synes den er brukervennlig. Men siden min hotmail-konto er i daglig bruk, tenker jeg det er lurt å åpne en ny epost-konto til mitt nye prosjekt hos en annen leverandør, slik at jeg slipper å logge meg ut og inn mellom hotmail-kontoene. Hva anbefaler du?
Zzyzx Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Jeg har brukt gmail siden det året det starta og jeg er kjempefornøyd. Gmail har også andre fordeler, sånn som kalenderen og documents. Jeg ser for meg at i prosjektsammenheng vil det være svært nyttig å bruke documents som arbeidsverktøy, f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Jeg har bruk Gmail (Google Mail) siden juni 2004, og har bare skryt å komme med. Aldri opplevd problemer. Anbefales! http://mail.google.com/
Ellevill Skrevet 11. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2011 Takk for svar! Jeg har kontoer hos gmail, men disse synes jeg er utrolig klønete å bruke (eller kanskje det bare er jeg som er klønete). Det er altså jeg som er klønete??? OK, kanskje jeg bør gi gmail en ny sjanse da?
Zzyzx Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Hva mener du er klønete? Gmail har en litt annerledes måte å gjøre ting på, men ofte er det litt mer praktisk når man har lært seg det. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Takk for svar! Det er altså jeg som er klønete??? OK, kanskje jeg bør gi gmail en ny sjanse da? Hva er det du synes er klønete da? Kanskje det er noe det er mulig å endre på? Eller at du ikke har brukt det nok til å bli vant til det?
GrænOrka Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Jeg er veldig fornøyd med Yahoo. Synes det er veldig brukervennlig!
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Jeg er også enig med de som sier gmail om du er klønete vet jeg ikke, men om du skriver hvilke ting det er som plager deg med gmail kan vi kanskje hjelpe
Ellevill Skrevet 11. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2011 Hva mener du er klønete? Gmail har en litt annerledes måte å gjøre ting på, men ofte er det litt mer praktisk når man har lært seg det. Hva er det du synes er klønete da? Kanskje det er noe det er mulig å endre på? Eller at du ikke har brukt det nok til å bli vant til det? Det er nok riktig at jeg ikke er helt vant til det. Akkurat nå klarer jeg ikke helt å fortelle hva jeg synes er rart, men det er blant dette med at REPLY osv legger seg nederst på siden, at det virker som litt rotete oppsett i eposten (syned det er upraktisk at tidligere historikk legger seg som klikkbare lenker i epostene og annet som jeg ikke kommer på nå. Men det er sikkert som dere sier at jeg ikke er vant til oppsettet og kanskje i tillegg ikke ser mulighetene/endringsalternativ. Jeg er veldig fornøyd med Yahoo. Synes det er veldig brukervennlig! Åpnet en yahoo-konto nå for å titte. Det ble litt i full fart, men jeg må si jeg synes den virket mer lesevennlig og hadde et mye "renere" design. ?
Ellevill Skrevet 11. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2011 Jeg er også enig med de som sier gmail om du er klønete vet jeg ikke, men om du skriver hvilke ting det er som plager deg med gmail kan vi kanskje hjelpe Jeg er nok en kløne! Jeg vet liksom ikke helt hva som plager meg, lenge siden jeg opprettet denne kontoen, og ga opp ganske raskt da gmail irriterte meg. Det er stort sett det jeg vet... :-) Så jeg rutet alt til hotmail-kontoen og nå er den en salig blanding av mine private ting, jobb, prosjekter jeg deltar i osv. Det blir litt uoversiktlig etterhvert, derfor jeg tenkte det var vikig å skille det nyeste prosjektet helt ut.
Kamikatze Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 Yahoo er grei å poppe også. Tror det skal gå med G-mail nå, men det gikk ikke før. Enkleste er jo å bruke en klient, så slipper en pålogging og fjas.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #13 Skrevet 11. november 2011 Jeg er fornøyd med gmail. Har opplevd et par ganger at kontoen har blitt hacket og får da beskjed når jeg skal logge meg inn. Kjekt med noen som passer på.
Zzyzx Skrevet 11. november 2011 #14 Skrevet 11. november 2011 Det er nok riktig at jeg ikke er helt vant til det. Akkurat nå klarer jeg ikke helt å fortelle hva jeg synes er rart, men det er blant dette med at REPLY osv legger seg nederst på siden, at det virker som litt rotete oppsett i eposten (syned det er upraktisk at tidligere historikk legger seg som klikkbare lenker i epostene og annet som jeg ikke kommer på nå. Men det er sikkert som dere sier at jeg ikke er vant til oppsettet og kanskje i tillegg ikke ser mulighetene/endringsalternativ. Det ligger nå en reply-knapp øverst i mailen, etter en designendring. Jeg elsker conversations-prinsippet, for meg er det mye mer oversiktlig enn å ha en milelang historikk i en e-post. Si du har 40 mail fram og tilbake, men du skal ha det som ble skrevet en viss dato og et visst klokkeslett. Istedenfor å lete seg nedover i historikken (eventuelt innboksen) er det bare å ekspandere akkurat den du trenger fra selve tråden. Noen savner nok også mapper, men gmail ordner det med labels. Siden det er googlemail, så sier det seg nesten selv at å søke i mailboksen er en ganske enkel affære med gode resultater. Videre er jeg veldig mot popping eller imapping av mail, og hvis jeg må gjøre en av delene så foretrekker jeg imap. Nå bruker jeg google-kontoen min over så mange maskiner at å ha en lokal klient er galskap. Nettleserne husker uansett passord, så innlogging er ikke et problem. Men dette er selvsagt smak og behag, så jeg påstår ikke at min måte er riktig. Gmail støtter for øvrig både Imap og Pop, og det har de gjort i mange år.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #15 Skrevet 11. november 2011 Du kan skru av grupperingen av eposter med "Conversation view off" i epostinnstillinger, men da blir det veldig uoversiktlig.
-Jiinxs- Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 Hadde hotmail i starten, så gikk jeg over til mye enklere og raskere Gmail. Sånne enkle ting med at når du logger av gmail, så kommer du tilbake til der du kan logge inn på gmail igjen. Mens med hotmail kommer du til msn.com eller noe slikt, som høres helt tåpelig ut. Uansett så liker jeg gmail mye bedre på alle måter.
cellar Skrevet 14. november 2011 #17 Skrevet 14. november 2011 Gmail er best, synes jeg! Hater hotmail, synes det har et uproft preg over seg. Jeg hadde stussa på en som hadde brukt hotmail i jobbsammenheng faktisk..
Quinn Skrevet 19. november 2011 #18 Skrevet 19. november 2011 Som mange andre nevner her: Gmail er bra.. Men det går da alltids an å ha 2 forskjellige hotmail kontoer, hvis du foretrekker det.
Gjest MorAase Skrevet 19. november 2011 #19 Skrevet 19. november 2011 Takk for svar! Det er altså jeg som er klønete??? OK, kanskje jeg bør gi gmail en ny sjanse da? Ikke for å være frekk, men ja En av mange fordeler med gmail er at du kan bruke både POP3 og IMAP mot dine gmail kontoer. det betyr at du lett kan bruke et vanlig e-post programm, Outlook f.eks. for de som ikke vet bedre, til å hente og lese e-posten din. Da kan du også lese og søke i e-posten om nettforbindelsen skulle være nede.
Gjest MorAase Skrevet 19. november 2011 #20 Skrevet 19. november 2011 Yahoo er, enn så lenge, bra da yahoo har Zimbra i bunn. Etter hvert vil nok Microsoft fase dette ut fra Yahoo og Yahoo blir samme uoversiktelige rælet som Hotmail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå