Gå til innhold

kremeres eller begraves eller hva?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva vil dere?

Kremeres eller begraves og hvorfor?

Hva tenker dere om å donere bort organer når dere dør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen kan plukke ut hva de vil for min del, mumifisere meg og sette meg på utstilling, bryr meg midt på ryggen, jeg er dævv uansett.

Bryr meg heller ikke om jeg begraves eller kremeres. Men jeg ville foreslått kremering fordi man da sparer penger på vedlikehold av grav og alt det vaset.

Skrevet

Bryr meg heller ikke om jeg begraves eller kremeres. Men jeg ville foreslått kremering fordi man da sparer penger på vedlikehold av grav og alt det vaset.

Hvordan sparar man på vedlikehold av grav med kremasjon? Man graver jo fortsatt ned urnen.

Skrevet

Hvordan sparar man på vedlikehold av grav med kremasjon? Man graver jo fortsatt ned urnen.

kan søke om å spre asken, må ikke begraves.

Skrevet

Kremeres eller begraves, det er det samme for meg.

Jeg vil gjerne donere bort organer!

Skrevet

de må gjerne tømme meg for hva de enn måtte trenge, for jeg skal kremeres uansett.

Skrevet

Jeg vil kremeres. Liker ikke tanken på å råtne i jorda. Greit også for da er det plass i familiegraven.

Skrevet

Kremeres! Det har alltid visst fordi:

1) Da vet jeg helt sikkert at jeg er dau. Jeg våkner liksom ikke i en kiste six feet under og begynner og hyle og skrike og skrape neglene mine mot kistelokket.

2) Da råtner jeg ikke.

3) Jeg kan spres på en nydelig plass og bli tatt av vinden og bli ett med universet og ikke en råten klump samlet på en plass under jorden i lag med kisten jeg har skrapet opp med neglene mine.

Skrevet

Jeg vil gjerne donere organer.

Deretter ser jeg helst at jeg kremeres. Da tar jeg mindre plass på gravlunden, noe som visstnok skal være en fordel siden mange kirkegårder/gravlunder har store utvidelsesbehov.

Skrevet

Jeg bærer donorkort og har for lengst bestemt meg for kremering. Uten etterfølgende begravelse. Ville i grunn ikke vært så ille om man kunne brukes som gjødsel, men tror nok ikke jeg ville fått den søknaden innvilget...

Gjest Badabing
Skrevet

Har donorkort og synes det er helt greit at organene mine doneres bort når jeg dør.

Vil helst kremeres, det er mest praktisk. I tillegg synes jeg tanken på å bli begravet er så ekkel.

Skrevet

Kremeres! Det har alltid visst fordi:

1) Da vet jeg helt sikkert at jeg er dau. Jeg våkner liksom ikke i en kiste six feet under og begynner og hyle og skrike og skrape neglene mine mot kistelokket.

2) Da råtner jeg ikke.

3) Jeg kan spres på en nydelig plass og bli tatt av vinden og bli ett med universet og ikke en råten klump samlet på en plass under jorden i lag med kisten jeg har skrapet opp med neglene mine.

Hva hvis du våkner mens du blir kremert? Brent levende..

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil begraves i jorden, og jeg vil ikke donere bort organer. Det som er mitt er mitt, selv om jeg er død. :)

Skrevet

Er donor. Skal kremeres etter at de har tatt det de har bruk for. Tanken på at kroppen min skal være gourmet måltid for slimete-ekle,stinkende kryp,tiltaler meg ikke .

Skrevet

Kremeres. Det er mangel på plass på kirkegårdene rundt om i landet.

Skrevet

Hva hvis du våkner mens du blir kremert? Brent levende..

Men da besvimer/dør man nesten med en gang fordi det gjør så inni helvetes vondt. Hvis man blir begravd levende kan det ta kjempe lang tid før man dør. Jeg hadde fått sinnssyk klaustrofobi og bare grått og fått panikk osv osv.

Vil heller brenne litt, enn å være begravd levende. :enig:

Skrevet

For meg er det samme hva som skjer med kroppen min når jeg er dau. Men jeg har tenkt på om kremering er lurt pga plassmangel og whatnot. Jeg tenker ikke at jeg vil kremeres for å unngå å "våkne opp"! Er man dau, så kommer man ikke tilbake igjen, å tenke på at man vil ligge og råtne nede i jorda er idiotisk. Man er rett og slett ikke der lengre. Når hjernen dør, slutter man å eksistere. Så enkelt er det.

Organene kan de gjerne ta, jeg har donorkort! Kanskje best å donere vekk armene også, så jeg ikke klarer å klore opp kistelokket? :fnise:

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg vil donere bort organer.

Og jeg bil brennes. Liker ikke tanken på å ha kroppen min hel (ca) når jeg er død

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg mener at eventuelle seremonier kun hadde betydd noe for de nærmeste, men jeg tenker at kremering er plassbesparende og derfor er et bra alternativ. Jeg har donorkort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...