AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Jeg har plutselig blitt helt intolerant overfor alkohol! Ikke at jeg blir dårlig NÅR jeg drikker det, men dagen etter. Ble skikkelig fyllesyk etter to glass vin her om dagen, og i går tålte jeg ikke en liten øl engang, ble kjempesliten og trøtt dagen etter, litt uggen i magen osv! Hva i alle dager kan grunnen være til det? Kan det ha noe å gjøre med at jeg har begynt med akupunktur for ikke så lenge siden? Og hva skal jeg gjøre for å få det til å gå over? Synes ikke det er så morsomt!
Minya Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Er med alkoholtoleranse som allergier antar jeg, man kan plutselig få dem. Enten det, eller så har du rett og slett blitt voksen. Jeg tåler ikke på langt nær så mye alkohol som jeg gjorde for ti år siden og jeg begynte å få alle fyllesjukers mor nesten hver gang jeg drakk, etter at jeg fylte 23. Min løsning var å drikke mindre og passe på å fylle på med vann innimellom drinker/øl/brunsprit, men de gangene jeg drikker meg kanakkas i dag, tar jeg en Zyrtec/Cetrizin og to paracet før jeg legger meg når jeg kommer hjem fra fylla og heller nedpå nesten en halvliter vann. Funker som bare det!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Hei, takk for svar. Ja, hvis jeg har vært skikkelig på fylla så spiser jeg godt og drikker masse vann når jeg kommer hjem. Og blir redusert dagen etter - men det regner jeg jo med! Fordi det er normalt å bli redusert når man har vært på fylla. Men jeg har prøvd flere ganger nå å bare ta et glass vin (har prøvd rød og hvit), eller en øl i selskap med en venninne på en ukedag - men det går bare ikke fordi jeg får blanke øyne dagen etter, bomull i hodet, slapp i kroppen.. Etter EN eneste enhet. Syns det er trist fordi jeg er en sånn som gjerne drikker fordi jeg liker godt vin til maten osv. Må vel slutte med det nå da, hvis ingen har supertips om hvorfor jeg plutselig har blitt sånn??
Minya Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Det kan hende du er i dårlig form om dagen? Litt fysjen, småforkjøla eller noe? Beste ideen jeg kan gi deg er å snakke med en lege om det, for å sjekke om du plutselig har utviklet allergi/intoleranse for etanol eller tanniner (som finnes i større mengder i litt sure/bitre rødviner feks) Selv klarer jeg ikke å drikke rødvin, blir dritsjuk dagen etterpå om jeg bare tar ett glass. Det har igrunnen gjort at jeg ikke liker rødvin og heller holder meg til hvitvin eller brunsprit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå