AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Jeg elsker romkulene fra Dan Cake som kommer i butikkene til hver jul (og påske?), og da jeg var innom butikken på vei til jobb så jeg at de var kommet - O'Lykke! Hadde selvsagt tenkt å spare dem, men de ble for fristende da jeg satt i bilkø på vei til jobb... og jeg spiste omtrent halve pakka og nøt hver bit.. Så kom jeg til å tenke på at det er jo alkohol i dem og kjente jeg blei litt stressa. Ville det slått ut på en alkotest om politiet hadde hatt kontroll (om enn nok til at man blir holdt tilbake i et par timer for å se om promillen er på vei opp eller ned)? Hvor mye alkohol inneholder de egentlig? Nå sitter jeg på jobb med skikkelig alkoholånde og kjenner at det er ikke så kult det heller - er ganske ny i jobben, og er redd kollegaer skal tenke sitt... Skal ALDRI fråtse i romkuler på vei til jobb igjen 1
Brunhilde Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Er du sikker på at det er alkohol i dem i det hele tatt? Veldig ofte brukes bare romessens, men det skal jo stå på innholdsdeklarasjonen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 ja, hva står det på? 22%? kjøp tannbørste og tannkrem i pausen. hvis noen spør, så si at du spiste det du gjorde, men ikke tenkte på det før etterpå
Brunhilde Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 ja, hva står det på? 22%? kjøp tannbørste og tannkrem i pausen. hvis noen spør, så si at du spiste det du gjorde, men ikke tenkte på det før etterpå 22% alkohol? I en en romkule?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Såvidt jeg husker inneholder de 1,1g alkohol (kanskje med alkoholprosent 22?) per 100g. Tror du skal spise en del før du kommer over 0,2 i promille.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Hvor står det alkoholprosent? Da jeg hadde romkulepakka den dagen leste jeg bare bakpå, hvor det sto at det inneholdt alkohol (i tillegg til romessens), men ikke noe om prosent og gram tror jeg? Jeg har en tendens til å fråtse i disse når de kommer til jul, så det er ikke utenkelig at jeg skulle klart å spise på meg promille
Berentsens Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Jeg har sett at romkuler kan slå ut på et alkometer. Det er vel 6-7 år siden jeg var med det lokale politiet for å teste det.
Brunhilde Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Jeg har sett at romkuler kan slå ut på et alkometer. Det er vel 6-7 år siden jeg var med det lokale politiet for å teste det. Men hvor mange var spist? Og slo det ut med en gang, mens vedkommende fremdeles kunne ha ørlite alkohol i munnen? Jeg tror det du sier stemmer, det hadde bare vært gøy å vite litt mer nøyaktig. Det heter seg jo at kulturmelk også kan slå ut på alkometer, ikke sant?
Berentsens Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Etter det jeg husker slo det ut etter 1-2 kuler. Løsningen var enkel for å unngå dette: drikke litt vann, gurgle og spytte ut.
Brunhilde Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Etter det jeg husker slo det ut etter 1-2 kuler. Løsningen var enkel for å unngå dette: drikke litt vann, gurgle og spytte ut. Da var det som jeg tenkte, altså, at alkohol i munnhule slo ut, ikke alkohol i blod.
Berentsens Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Dersom man blir stoppet i promillekontroll etter å spist romkuler, er det lurt å si fra om det til politiet, slik at man får muligheten til å skylle munnen før testen.
Gjest Nuppdupp Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 22% alkohol? I en en romkule? hehehe... kanskje jeg så feil da . jeg synes det sto det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå