Gå til innhold

Mus i etasjeskiller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! De siste dagene har vi innimellom hørt en eller flere mus løpe rundt i etasjeskilleren. I tillegg tror vi at vi hører dem inne i en sånn bod i kneveggen (husker ikke hva det heter) inne i skyvedørsgarderoben på soverommet.

Nå tør jeg jo ikke sove på soverommet lenger.. :sukk:

Er det bare å ringe skadedyrfirma? Hva gjør disse egentlig? Noen som har erfaring med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en enebolig som ligger for seg selv så er det nok lurt å sjekke forholdene til ytterveggen ned mot bakken. Mus er knøttsmå, kanskje musunger blir fristet av varmen og kryper inn og roter seg bort inne i veggene.

Mus er vanlige i utkanten av byer, og i skogen. Det er vanlig med rotter i byene, de kommer gjerne i bølger, uten at jeg vet så mye om det.

Det er også vanlig at taket på hus er tettet med netting, slik at fugler ikke lager reir så og si inne i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det høst og musene går inn om de får en sjans. Jeg anbefaller musefelle inni boden du har hørt dem i . Ikke la mat ligge fremme . Det er ikke sikkert det er mange, en mus kan lage mye lyd . Du kan selvfølgelig ringe skadedyrfirma, men jeg ville prøvd felle først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå tatt musa vi hørte i boden med felle, ikke hørt noe mer etter det. Vi har også ringt skadedyrfirma så de kan se på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...