Gjest Cupcakes Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 hadde jo bestemt oss for hvit, helt hvit og matt. men så ble vi plutselig litt usikre på om vi skulle velge annen farge når lakkfirma sa vi måtte bestemme farge, tenkte plutselig at det egentlig finnes et helt hav av farger å ha. så kom med dine kjøkkenfarger, tips og evt. hvilke farger du skulle ønske du hadde på kjøkkenet ditt (vi har eike farget gulv, benkeplaten vil bli i eike farge, veggene er en en lys blå grå farge, tak og lister er helt hvite)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Hvitt, matt. Høyglans er bare en motegreie. 2
Namine Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 vi har hvit matt med børstet stål-håndtak og lys granitt (tror jeg det heter) benkeplate.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Valgte matt hvit innredning. Skal tross alt leve med den i mange år og jeg heiv ut en heltre innredning i furu. Krute god, men furu.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Matt hvit, med håndtak i børstet stål. Benkeplater i sort skifer.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Tror det blir veldig rotete hvis dere går for en annen farve enn hvit. Aldri mer enn tre hovedfarver, det blir aldri pent. Grå skapdører tror jeg blir veldig trist. 1
ElaineBenes Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 (endret) Grå innredning, oransje vegger og store vinduer uten gardiner så lyset slipper inn:) Og sånne tykke benkeplater i bjørk. Endret 10. november 2011 av ElaineBenes 2
Gjest NozMonster Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 turkis, 70`s skyvedørskap og greier 2
Cata Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Hvit, matt med (diskrete) bøkelister og bøkeplate. Hatt det i snart 10 år og angrer ikke enda .
Olive Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Tror det blir veldig rotete hvis dere går for en annen farve enn hvit. Aldri mer enn tre hovedfarver, det blir aldri pent. Grå skapdører tror jeg blir veldig trist. Syns forøvrig dette bare er vas. Finnes mange pene, fargerike hjem. Når det gjelder innredning så må man jo bare prøve seg frem, og da mener jeg at man ikke burde låse seg til denne type regler før man i det hele tatt har begynt. Kanskje du rett og slett skulle valgt en skikkelig knall farge som oransje, TS? Men om du ikke er så glad i spreke farger som meg, så tror jeg faktisk at noen duse gråtoner kunne gjort seg til din fargekombinasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #12 Skrevet 11. november 2011 Selv har jeg kjøkken med mørkt grått gulv, hvite vegger, hvitt tak, matt hvit kjøkkeninnredning og mørk grå/svart benkeplate. Valgte denne innredningen på grunn av at kjøkkenet er så lite og siden jeg vil selge leiligheten om et par år. Hadde jeg bygd meg hus, så hadde jeg nok gått for et kjøkken med litt farger, noe som ligner på dette for eksempel. Eller slik. Synes det blir litt trist at alt skal se så nøytralt ut. Nøytralt kan være kjempefint, men kanskje litt kjedelig?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #14 Skrevet 11. november 2011 Vi har hvitt med grå benkeplater, det fungerer fint i en liten leilighet med åpen løsning, men merker jeg bare tenker på kjøkkenet som funksjonelt, ikke som noe estetisk (det har med at det er kun billig/holdbare løsninger i utleieleiligheten...). Men hvitt er helt fint det. Jeg kunne tenkt meg benker i tre da.
Elensire Skrevet 11. november 2011 #15 Skrevet 11. november 2011 Vi har matt hvite fronter, håndtak i stål, og vi valgte benkeplate i steinmønstret svart laminat (er mer grå enn svart). På veggene har vi en helt matt krem farge, og på den ene veggen har vi valgt denne tapeten. Tapeten er metalisk, så den endrer seg litt alt etter hvilket lys som kommer inn på kjøkkenet. vi valgte og å gå litt utradisjonelt med taklampen. Der valgte vi denne lampen, i hvit. Den er ikke helt hvit, men litt gylden i fargen, og det er i tillegg litt skimmer i stoffet. Gardinene matchet vi derfor til stoffet i lampen. og skimmeret i tapeten. Vi ønsket ikke et kjøkken som alle andre hadde, men budsjettet begrenset oss litt. Så vi fant ut at det var likegreit å gjøre det spesielt med tilbehøret. Skulle vi bli lei så kan vi jo male over tapeten, bytte ut lampen, og evt gardinene. Jeg er i allefall veldig godt fornøyd med kjøkkenet mitt. Og jeg må innrømme at jeg elsker feature wallen min med tapet så ikke vær redd for å velge neutrale farger på frontene, dere kan jo slå dere løs på resten av kjøkkenet og gjøre det til deres eget. I tillegg så kan dere og mixe og matche front farger, og velge alle hvite, bortsett fra et par få til overskapene. eller dere kan ha en farge på underskapene, og en annen på overskapene (hold det noenlunde lyst på overskapene slik at de evt mørkere fargene ikke får rommet til å se mindre ut) hvis ikke dere tør en vegg med tapet så kan dere kanskje vurdere å slå dere løs mellom benk og overskap. Få laget en skvettplate i herdetglass/pleksiglass, som kan skrues opp og ned på veggen. Da kan dere legge en stripe med tapet under platen, gjerne med litt mer våggale farger/mønstre enn dere ellers ville ha valgt. Blir dere lei fargen/mønsteret så er det jo bare å skru ned platen og tapetsere på nytt 1
Gjest Cupcakes Skrevet 11. november 2011 #16 Skrevet 11. november 2011 takker for mange inspill og inspirasjon kjøkkenet vårt er ikke veldig stort, men det er lyst, og det til tross for at skapene i dag er i furu tapet kan vi ikke ta, da det er panelvegger. og plexi/glass plate har vi alt bestemt oss for å skaffe etterhvert.. men jeg må si jeg heller litt over på å velge en grå farge altså, ikke mørk, men ikke kjempe lys heller. tror egentlig det kan passe veldig fint inntil veggen, også blir det ikke ekstremt mye hvitt. er litt lei av masse hvitt da leiligheten vi bodde i før var klin hvit. at taket og listene er hvite tror jeg ikke vil ha noe å si, tror ikke det vil bli rotete, for meg er takfargen og listfargen en type basefarge som bare må være der. hehe.. men spørs om samboer er helt enig i grått da :gjeiper: også føler jeg at vi ikke kan gå for røft heller da frontene som skal lakkes har avrundete detaljer på seg, og huset er lite og koselig (men har ikke noe super romantisk stil heller, mer enn blanding) får ta med samboer å se på fargekart og få han over på idén med grått hadde vi skulle bygd helt nytt kjøkken i et annet hus med stooor plass hadde det vært mye lettere å slå seg løs merker jeg..
Elensire Skrevet 11. november 2011 #17 Skrevet 11. november 2011 tjaa...si ikke det TS alle kan designe et flott kjøkken når de har stor plass å gjøre det på. Men slett ikke alle klarer å lage et flott kjøkken på liten plass En må rett og slett være litt mer kreative og tenke seg om et par ekstra ganger når en har liten plass. Men til gjengjeld så får en ofte de beste løsningene når en må bruke litt tid på å finne ut hvordan det skal være.
Gjest Cupcakes Skrevet 11. november 2011 #18 Skrevet 11. november 2011 jo det hadde vært lettere å slå seg løs med andre kreative løsninger om vi skulle bygd helt nytt kjøkken. men det er jo ikke tilfelle nå, nå skal vi lakke om frontene og bytteplate, hvitevarer og vask men tror det skal bli veldig fint om jeg får samboer med på en gråtone, da blir det litt annerledes sammtidig som det vil passe perfekt til huset vårt forresten så likte jeg tapeten deres veldig godt, kunne godt hatt sånn på kontrast veggen i stua, men liker fargen jeg har der for godt til å bytte den ut allerede. og lampa deres var fin, ligner litt på den vi har over spisestuebordet
Elensire Skrevet 11. november 2011 #19 Skrevet 11. november 2011 syns det høres ut som dere er godt i gang med å få et fint kjøkken jeg en lys gråtone kan være veldig fint. Og det er utrolig hvor mye det gjør med ny farge på frontene, vask, og ny benkeplate. Det viktigste er uansett at dere blir fornøyd med kjøkkenet Takk for det falt for den med en gang jeg så den, og fant ut at den, den måtte jeg bare ha! heldigvis var mannen enig og samme med lampen, den formelig stod og ropte på meg
Gjest Badabing Skrevet 11. november 2011 #20 Skrevet 11. november 2011 Hvit (halvblank tror jeg) med valnøtt parkett og valnøtt benkeplate. Ville valgt hvitt igjen, vi mikser heller med kule fliser, plexiglass med mønster, retrostæsj og litt farge på den ene veggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå