Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å dra til Egypt på nyåret sammen med 3 barn, to av dem er i bhg/småskolealder, en er halvstor.

Men da jeg nevnte dette for mamma ble hun halvhysterisk, men det er forsåvidt noe hun blir ganske fort... For å dra til Egypt med barn er det samme som å be om trøbbel, mente hun for man blir GARANTERT matforgiftet der. Og da blir man skikkelig, skikkelig syk!

Men jeg pleier å ta det mamma sier med en klype salt, men samtidig ønsker jeg ikke at barna skal bli syke heller...

Hva er deres erfaringer når det gjelder Egypt, barn og matforgiftning?

Vi har forøvrig planer om å bli en uke, og bo på et fint hotell med all-inclusive.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett å bli magesyk der, spesielt for små barn. Veldig annerledes bakterieflora... :) Har ikke vært der selv, men alle erfaringer jeg har hørt fra venninner med små barn f.eks, da har de blitt syke alle mann.

Skrevet

Tror det er veldig opp og ned.Jeg og samboer var i Egypt i to uker sommeren 2009. Ble dårlige i magen 2. dagen og forble dårlige i over en uke etter hjemkomst, alt måtte planlegges etter hvor nærmeste do var... Det var 4kg i minus på to uker, med andre ord en effektiv slankekur :D

Svigerinnen min var der nå i en uke sammen med datteren sin og en venninne, ingen av dem ble dårlige :) I begge tilfellene var det snakk om dyre, flotte hotell med all inclusive.

Skrevet

Har vært i Egypt to ganger og ikke opplevd noe magetrøbbel i det hele tatt (med to barn, riktignok litt større enn dine). Hvis du tar vanlige forholdsregler som god håndvask/Antibac så skulle det ikke være noen større fare der enn andre steder. Det er pengene som er den "store stygge ulven" - der florerer det med bakterier og ikke fullt så god hygiene som vi er vant med. Men vask dere godt på hendene etter å ha håndtert penger. Og vær litt forsiktig med hva dere har i dere av en matbuffet som kanskje har stått lenge framme, så vil dette gå bra. Egypt er forøvrig kjent for sin høye hotellstandard, langt bedre enn f.eks. kanariøyene.

Skrevet

Jeg har ikke blitt(veldig)syk i Egypt, men er den av de tre landene i verden som er mest vanlig å bli syk i. De to andre er Mexico og India. Men ring reiseklinikken i Oslo og hør, de har gode råd. Dessuten kan vaksiner hjelpe godt :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...