Gå til innhold

P-STAV

Gjest Betty Boob

Fremhevede innlegg

Gjest Betty Boob
Skrevet

satte inn p-stav for 3 uker siden. De siste 2 ukene har jeg blødd brunt hver eneste dag :( Noe såå kjipt :(

Hvor lenge skal jeg ha det slik?

Noen med erfaringer?

(veier 53 kg om det er noe hjelp... Kanskje jeg reagerer annerledels pga vekta mi?..).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Da jeg fikk satt inn min Implanon (p-stav) sa legen at jeg burde gi det seks mnd.

Skrevet

Jeg ble anbefalt å prøve cerazette som inneholder de samme virkestoffene, dette for å se hvordan hormonet virket på meg. blødde i ca 5 uker. Var litt utålmodig og satte inn p-staven 2 mnd etter at jeg startet med cerazette. Ikke blødd på 3 mnd nå :)

Skrevet

Det er ingen som vet hvor lenge du kommer til å blø. Noen blør lenge, noen mister menstruasjonen etter første dag. Men ha tålmodighet og se hvordan det går fremover de neste månedene. Som nevnt tidligere er det anbefalt å vente minst 6 måneder før man tar en avgjørelse på om bivirkningene gjør det nødvendig å fjerne implantatet igjen. De fleste bivirkningene pleier nemlig å gi seg innen den tid=)

Gjest Betty Boob
Skrevet

ok... Men sexlivet er jo ikke akkurat på topp da, når jeg skal gå å spotte hver eneste dag.

Men men. DEt kan jo hende det gir seg før? Lever i håpet. MEn jeg gir det MAKS 2 mnd. Kan jo ikke være bra for kroppen uansett å blø sånn... :(

takk for svar forresten

Skrevet

Grunnen til at legen sier du skal vente og vurdere i seks mnd er at det ofte tar kroppen opp til tre mnd å venne seg til hormonene. Så om du opererer den ut etter to mnd, så vet du jo ikke om kroppen din ville "likt" staven eller ikke.

Selvfølgelig ikke noe bra for sexlivet i det hele tatt, så jeg skjønner poenget ditt. Men du må nesten bare vurdere og se om du synes det er verdt det, men, om du har bestemt deg for å opererer ut etter to mnd uansett, så er det kanskje like greit å operere ut allerede nå? Så utsetter du kroppen for minst mulig hormonkluss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...