AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Hvor lenge må en vente før en kan ha samleie igjen? har forstått at det skal unngås så lenge en blør, men gjelder det også samleie med bruk av kondom? Kan jeg etter en stund begynne å bruke tampong eller må jeg bruke bind?
Potetnesen Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Dette har jeg ingen erfaring med, men bare gjør og bruk det som føles best for deg !
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Dette har jeg ingen erfaring med, men bare gjør og bruk det som føles best for deg ! Hmmm, jeg kunne godt tenkt meg tampong gjennom hele greia, men det kan jeg jo ikke så det er derfor jeg spør! Det er fare for infeksjon osv. så å be meg om å gjøre det som føles best for meg blir litt tullete.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Det er anbefalt å vente 2 uker både med tampong og samleie (også med kondom), samt karbad/svømmebasseng/sjøbad. Årsaken er at du kan få bakterier inn i livmoren (som er åpen) og risiko for utvikling av infeksjon. Bakteriene kan også sitte utenpå kondomen, så derfor er dette anbefalt. Blør du mer enn 2 uker, bør du vente med alt dette til du har sluttet med å blø.
Vera Vinge Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Dette har jeg ingen erfaring med, men bare gjør og bruk det som føles best for deg ! For et merkelig råd. Grunnen til at man skal være forsiktig er jo pga. faren for infeksjoner. Man skal hvertfall ikke bruke tampong eller ha samleie før man har sluttet å blø. Og så har jeg hørt litt forskjellige råd om hva som skjer etter man har sluttet å blø hvis man bare blør noen få dager. Noen mener man kan gjenoppta tampongbruk og samleie når man har sluttet å blø, selv om man slutter å blø etter få dager. Andre råd går på at man uansett bør vente to uker selv om man sluttet å blø før. Men har du ikke fått med deg et skriv om dette fra sykehuset?
Potetnesen Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Ja, beklager! Ser nå at "rådet" mitt ble litt u-idéelt.. Men som sagt, har ingen erfaringer med dette, og tenkte siden her ikke var noen særlige svar fra før, kunne jo jeg bare komme inn med et innspill for å støtte! Jeg skulle dog ha lest litt om abort og hvordan gjøre ting og tang etter en abort litt nøyere før jeg svarte! Gjør slik som de andre har sagt du, så går nok dette bra, og hør med fastlegen eller søk litt på nettet! Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå