AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Er det virkelig så ille/unormalt å snakke om været at folk må bemerke at vi gjør mye av det i norden? Jeg liker faktisk å snakke om været jeg, interessant tema på sin måte spesielt her det er så skiftende. 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Det er nok det ja. Kanskje det skyldes at vi i Norge har "mer vær" enn i de fleste andre land? Med "mer vær" mener jeg årstider, skiftende temperaturer, og sånt. - 4 årstider, med klare skiller. - Temperaturer fra +35 til -50. - Fra vindstille til orkan. - Fastland helt til 71 grader nord, med fast befolkning. - Gulfstrømmen. - ... Jeg tror rett og slett vi er i en liten særstilling når det gjelder vær, og at folket da naturlig nok snakker mer om været enn man gjør i de fleste andre deler av verden. 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Er det virkelig så ille/unormalt å snakke om været at folk må bemerke at vi gjør mye av det i norden? Jeg liker faktisk å snakke om været jeg, interessant tema på sin måte spesielt her det er så skiftende. :skratte: synes det er morsomt at folk skal snakke om været. fordi det er mange som gjør det når de ikke har noe annet å si hehe
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 synes det er morsomt at folk skal snakke om været. fordi det er mange som gjør det når de ikke har noe annet å si hehe Det er fascinerende at mange ser ut til å se ned på folk de hører snakke om været. Jeg synes de fleste vanlige samtaler folk har er enda mindre interessante å delta i. 1
Mononoke Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Jeg kan godt snakke litt om været, spesielt om det nettopp har vært væromslag eller er "ekstremt" i en eller annen retning. Men enkelte mennesker (som et par av mine gamle tanter), snakker KUN om været, og da får jeg litt noia. Da er det snakk om været i dag, og været i går, været i forrige uke, forrige sommer, forrige vinter og sommeren i treogførr. SÅ spennende er ikke været. 2
Patton Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Det er vel to grunner til at nordmenn snakker så mye om været. For det første har vi mye vær å snakke om. Det er storm, kuldebølge, nedbørsrekorder, og innimellom noen vakre sommerdager som vi lever på resten av året. Været har jo også påvirkning på flere sider av livet. Vi må forholde oss til strømregninger som kan bli enorme ved en kald vinter. De fleste nordmenn eier egen bolig, så vi er nødt til å male siden som står mot blesten oftere osv. I tillegg er det jo slik i Norge at man med alle midler forsøker å unngå potensielle kontroverser i samtaler. Da er jo været noe noe helt ukontroversielt, som alle kan ha en mening om. 1
makkapakka Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 vi har MYE å snakke om når vi snakker om været. Andre land himler litt med øynene når vi er vanskelig å få i samtale, men når vi får snakke om været kan vi holde samtalen gående leeenge.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Jeg liker å snakke om været. Er ikke sånn at jeg legger ut i det vide og det brede, men som regel er det et eller annet ang. været som går an å ta opp i en samtale. Jeg setter pris på en liten samtale om været, kanskje litt fordi man som regel alltid er enige om det.
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Jeg er veldig glad i vårt Norske vær og kan gjerne snakke om det med fremmede. Jeg er oppriktig interessert i været. Sjekker temp og noterer hver eneste dag, faktisk. Snakker med meg selv og plantene mens jeg gjør dette. Er jeg i ferd med å bli gammel før tiden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå