Gå til innhold

Prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken prevensjon bruker dere,og er dere fornøyd?

Selv bruker vi kondom og veeeldig fornøyd med det.

Lite søl,og gubben holder leeenge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Durex Performa.

Veldig godt fornøyd

Skrevet

to-fase p-piller.

Fornøyd :) Både pga prevansjonsverdien, og disse gode bieffektene (mindre menstruelle smerter og blødninger, og stabilitet)

Skrevet

Er sjeleglad for å være ferdig med prevensjon èn gang for alle.

Kjæresten er sterilistert, så da kunne jeg si farvel til spiralen etter årevis med kraftige og uregelmessige blødninger osv. Deilig! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker p-pillene Cerazette med den fantastiske bivirkningen av jeg ikke får mensen. Flere år siden sist, noe som er ekstremt praktisk.

Skrevet (endret)

Bruker Loette 28, og har brukt det i 7 år.

Hadde et lite opphold da jeg prøvde P-ring, men endte opp med å savne pillene.

Edit:

Kan legge til at jeg krøp tilbake til pillene mine fordi p-ringen gjorde meg humørsyk, og fordi jeg fikk mer utflod. I tillegg var det litt uromantisk å drive å forholde seg til den under sex. Man MÅ ikke ta den ut, men jeg opplevde at den var i veien.

Det positive med ringen var derimot at jeg kunne bruke den sammenhengende i omtrent 4 uker, slik at jeg kunne få mens hver 5. istedet for hver 4. uke ( jeg er av dem som får mellomblødninger hvis jeg hopper over mens til stadighet, men hver 5. uke funket uten mellomblødninger). I teorien skal den brukes 3 uker, men i bruksanvisningen står det at den beskytter i 4 uker. Denne 4. uken fungerte som en slags slingringsmonn, slik at jeg innenfor visse grenser kunne styre når mensen skulle begynne og slutte ut i fra kalenderen, uten at jeg måtte utsette en hel måned.

Med p-pillene blir det liksom å ta menstruasjonen når den kommer på brettet, eller utsette en hel måned. Ellers blir det jo bare kaos. Eller?

Endret av fink
Skrevet (endret)

bruker mini-pillen Conludag min mor er hysterisk for bruk av p-pille og blodpropp, så jeg og legen min fant ut at jeg skulle prøve mini-pille. menstruasjon forsvinner av noen kvinner jeg har nå bare menstruasjon ca 4 ganger i året og den varer bare 3 dager da. mini-pillene er ikke så sikre som p-pillen det er forsatt en liten sjangs for å bli gravid, men etter 3 år på pillen og fast forhold har jeg ikke blitt gravid så den er relativt sikker. jeg anbefaler den, men det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne korleis kroppen reagerer. humøret mitt går opp og ned litt av og til :gjeiper:

Endret av Ssssh
Skrevet

Jeg bruker p-piller og kondom. Er fornøyd :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

kobberspiral. ja kjempefornøyd :biggrin:

Endret av Nuppdupp
Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Jeg bruker p-pillene Cerazette med den fantastiske bivirkningen av jeg ikke får mensen. Flere år siden sist, noe som er ekstremt praktisk.

Jeg bruker også Cerazette og er storfornøyd! Har hatt mensen en gang på fem måneder, og da varte den bare et par dager. Pleide før å ha sjudagers mens hver måned med ganske store mengder (også på p-piller), så minipillen er himmelen for meg. Har blitt kvitt den irriterende hodepinen jeg hadde på Yasmin, og har et jevnt humør. Og så liker jeg at disse minipillene inneholder bare ett hormon i motsetning til p-piller. Mindre hormongreier å bekymre seg for, for ikke å snakke om mindre angst for blodpropp! :)

Endret av Ylvina
Skrevet

P-pillen Oralcon (samme som Microgynom). Digger det, fordi jeg kan hoppe over mensen når jeg vil, eks. hvis jeg skal på ferie, pluss at vi slipper kondom, noe vi begge synes er ubehagelig :)

Skrevet

Hopper av i svingen

Skrevet

Kondom.Helt topp

Skrevet

P-stav!

Satt den inn i slutten av september (da hadde jeg mensen), og har ikke hatt mensen siden. Er ekstremt deilig!

Skrevet

Er singel, så det går i kondom dersom jeg først skal ha meg noe.

Men kunne tenkt meg å bare "venne meg til" å gå på noe først som sist. Gikk på p-piller da jeg hadde kjæreste, men tulla de bare til, prøvde p-sprøyte, men den hadde forjævlige bivirkninger og er generelt litt skeptisk til alle disse hormonene. Men tenkte at p-ring kanskje ikke er så ille. Noen med erfaringer? :)

Gjest Consensio
Skrevet

kobberspiral. ja kjempefornøyd :biggrin:

Samme. Kunne ikke vært mer fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...