Gå til innhold

Kjøleveske i bilen.

Tropic

Anbefalte innlegg

Hei.

Må få sjekket om frysepunktet på kjølevesken i bilen min er lavt nok, er det mulig å kjøpe en slik måler? I så tilfelle hvor og hva heter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er det meningen at denne skal virke? Har nettopp kjøpt den, men den virker jo ikke. Har prøvd med pinnen inni begge veier, men den flyter jo ikke uansett. Får ikke til noen målinger.

Er det noen spesiell måte å bruke denne på, eller er den feil produsert? Uansett om den er billig så forventer jeg jo at den skal virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere bare stukket innom en bensinstasjon og fått de til å måle for meg :) Hvorvidt de faktisk kan å måle avhenger jo så klart litt av hvem man møter på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere bare stukket innom en bensinstasjon og fått de til å måle for meg :) Hvorvidt de faktisk kan å måle avhenger jo så klart litt av hvem man møter på...

Har vært på flere bensinstasjoner, enten låner de ikke ut, ellers så har de aldri hørt om det før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har en slik? Får dere isåfall til å suge opp nok væske til at pinnen flyter? Er det slik at det er glass på innsiden av gummien på toppen slik at man ikke får klemt den sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at det er glass på innsiden av gummien på toppen slik at man ikke får klemt den sammen?

Trekk den gummisaken lenger opp på glass kolben, så får du klemt den skikkelig sammen.

Da suger den opp nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk den gummisaken lenger opp på glass kolben, så får du klemt den skikkelig sammen.

Da suger den opp nok vann.

Hvorfor vises det att jeg skrev innlegget kl. 22.26, når jeg svarte kl. 21.26???

klokka på min pc går riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, fant ut det litt etter jeg skrev. Får teste den på nytt i morgen når det er lyst ute.

Ang det med klokka er dette noe som skjedde etter vi stilte klokken, men vet ikke hvorfor det fortsatt er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nå, og forstår ikke hvordan man skal lese av resultatet. Jeg regner med at det i bunnen av "pinnen" skal stige til resultatet? Er iallefall ingenting som skjer, ser bare frostvæsken, men det kunne jeg sett utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne videoen forklarer fremgangsmåten.

Hvorfor kom ikke linken med??

Her er den på nytt ihvertfall:

www.youtube.com/watch?v=10VoWaHH80U

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På videoen er vel de "ballene" i kontakt med frostvæsken, men på den fra biltema er jo disse inni den pinnen, og derfor ikke i kontakt med væsken.

Skulle gjerne visst hvordan man leser av denne, eller om det egentlig bare er tull siden ingenting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...