Gå til innhold

selge en bil

Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei

Bilen min lager litt problemer når jeg starter den. når jeg setter inn nøkkel vil det komme en rar "skrike" lyd :trist: som forvinner hvis jeg tar ut nøkkelen og setter inn igjen på nytt. og da starter bilen helt bra. jeg har vært på verkstedet og de tror at det er en selvstarter det kan være feil med. bilen trenger ny selvstarter.

og en slik selvstarter vil koste ca.3000 kr. :sukk:

Jeg har tenkt å selge denne bilen nå. hvor mye tror dere jeg vil selge den for?

Det er en Mercedez A-klasse 140

årsmodell: 1998

Vinterdekk følger ikke med.

Jeg kjøpte den fr 60.000 for 3 år tilbake.

Bør jeg legge den ut på finn.no? eller selge den til en bil forhandler hvis det går ann?

hadde vært snilt om noen kan gi meg råd. Jeg kan ingen ting om biler. og jeg har ingen som kan hjelpe meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Varpunen

Er nok litt flere ting du må opplyse om før det går ann å gi et estimat på pris. Km-stand, mye rust?, andre problemer med bilen? er bilen eu-godkjent?

Se litt på finn og se hva andre lignende blier er lagt ut for.

Mye informasjon om bilen og gode bilder var gull verdt når jeg solgte min bil på finn for noen måneder siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt flere ting du må opplyse om før det går ann å gi et estimat på pris. Km-stand, mye rust?, andre problemer med bilen? er bilen eu-godkjent?

Se litt på finn og se hva andre lignende blier er lagt ut for.

Mye informasjon om bilen og gode bilder var gull verdt når jeg solgte min bil på finn for noen måneder siden.

VARPUNEN Takk for at du svarte :goodbye:

km-stand : ca.300000

ikke så veldig mye rust, bare litt på den ene døren, men det er ganske liten prikk. bilen er eu godkjent til Januar 2012.

Har sett litt på finn, slike biler blir solgt fra 30.000 og oppover.

det holder med om jeg får 20.000 igjen, bare at jeg får solgt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal lete en stund for å finne en forhandler som er villig til å ta inn den bilen, i alle fall blant de som selger både nybiler og bruktbiler. Noen av de rene bruktbilforhandlerne kan muligens være interessert.

Sammenliknet med de andre bilene på finn har jo din bil gått atskillig flere kilometer, og det ser ut til at de har to sett hjul. Var jeg deg ville jeg forsøkt å legge ut bilen for 24-25.000 + omregistrering, og hatt i bakhodet at interessenter kan få prute den ned til 20.000.

Bruktbilmarkedet er visstnok ekstremt tregt om dagen, i følge bilinteresserte menn på jobb. Det har visst vært mulig å få enorme avslag sammenliknet med annonsert pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

300000 i kmstand er ganske mye, selv for en mercedes. Jeg tror ikke jeg ville betalt 20000 for en bil med så høy kmstand + at jeg må ut med noen tusen for verkstedregninger, og at den må eugodkjennes i januar. Og på en så gammal bil som har gått så langt er det jammen ikke sikkert at den går igjennom eukontrollen. Dessuten må man jo ut med noen tusen for vinterdekk også...

Er alle servicer fulgt? er bilen godt vedlikeholdt? er bilen mye bykjørt eller langkjørt?

Jeg ville lagt ut en finnannonse med så mye informasjom som mulig. Du kan jo sette prisen til 24-25000 men det er ikke sikkert du får solgt den for så mye.

Er jo mulig du kan få inn mer penger for den om du tar verkstedregninga+eugodkjenninga nå, men det spørs samtidig at du får inn så mye mer på det at du sparer noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en naftest på bilen. Da får du prisantydning på hva bilen er verdt som den står samt papirer som viser hva som er galt. Dette er betryggende for en kjøper. Tipper da at det blir null problemer med å selge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...