Gå til innhold

Smaksløker og sånn

Fremhevede innlegg

Gjest Bomullsdott
Skrevet

En ting jeg alltid har lurt på.

Jeg syns for eksempel lakris smaker helt forferdelig, men jeg vetom mange som simpelthen elsker det. Det samme gjelder paprika, svart kaffe og så videre.

Spørsmålet er, smaker disse tingene akkurat det samme for alle mennesker? Altså oppfatter vi smaken som akkurat den samme, bare at det er delte meninger om akkurat den smaken er noe god eller ikke? Eller smaker lakris forskjellig for forskjellige mennesker, og at det derfor er noen som liker det?

Håper dere skjønner spørsmålet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest ett eller annet sted at man opplever smak forskjellig, men husker ikke hvor/når og er ingen ekspert akkurat :gjeiper: Tror i utgangspunktet at alle smaker samme smak, bare at noen liker smaken og andre ikke, men det er jo litt vanskelig å finne ut i praksis da :gjeiper:

Skrevet

Spørsmålet er, smaker disse tingene akkurat det samme for alle mennesker? Altså oppfatter vi smaken som akkurat den samme, bare at det er delte meninger om akkurat den smaken er noe god eller ikke?

Ja det tror jeg.

Nå liker jeg en del ting jeg ikke likte før, og de smaker jo fortsatt det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...