AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Saken er at samboeren min klarte å miste veska så alt ble ødelagt. Snufs for henne. Eneste hun har igjen er kort, lommebok og tlf. Også om en uke har hun fødselsdag. Da tenke jeg skulle kjøpe en ny trendy veske med det tingene hun må ha. Detaljene som vet trenger må hun kjøpe selv, men jeg tenkte å gi henne det som er basisen for å ha det. Har du tips om 15 ting som en dame på 37 år må ha i veska? Og hvor får jeg tak i kule veske til henne til en fin pris. Str. på veska: Normal (ikke for stor og ikke for liten) Dersom du har et tips om hvor en kan få tak i ting og tang så haddde det vært topp. For som dere damer vet så er vi menn ikke helt inne i denne verden med sminke osv og hvor en får kjøpt det. (Lurer du hvorfor 15 ting? kort sagt vi har vært sammen i 15 mnd nå) Dette må være en fin gave håper jeg på? Jeg vil ikke gi gavekort pga det blir unaturlig og veldig upersonlig Pris: Det kommer ann på veska hvor mye den koster. Først tips også handle Blir glad for alle tips og gode råd. 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Jeg må ha: -lommebok -iPhone -iPod -håndkrem -rosebud -leppestift -studentkalender -paraply -penn
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Sminke er kanskje litt risikabelt, mtp. farger osv.? Men hva med et gavekort på sminke? Ting jeg liker å ha i veska: Refleks Lommespeil Hårbørste Hårkliper og -strikk Lipsyl Neglefil Tamponger Plaster
ElaineBenes Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 (endret) Tipper det inngår noe sminke der, og det kanskje litt vrient for deg å vite akkurat hva det er hun bruker. Men det jeg må ha (inkludert kort og de greiene der): NØDVENDIG Kort Telefon Nøkler I TILFELLE JEG SER UT SOM EN DASS Mascara Concealer Rouge Rougekost Lebestift Pinsett PRKTISK Tyggis Plaster Penn Hårnåler Hårstrikk I TILFELLE PLUTSELIG FESTRØYKING Lighter Edit: Tamponger, så klart! Får vel bytte ut lighteren for det. Endret 10. november 2011 av ElaineBenes 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Jeg må ha: -lommebok -iPhone -iPod -håndkrem -rosebud -leppestift -studentkalender -paraply -penn + hårstrikk, hårspenner, neglfil, tyggis, tamponger
ElaineBenes Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Selv om du sier du ikke vil gi gavekort, tror jeg hun vil bli veldig glad om det ligger et gavekort fra et parfymeri i vesken. Jeg hadde i alle fall blitt glad for det! Du kan jo skrive i kortet at dette er en lebestift og en mascara? 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 det varierer veldig fra hva jeg skal. skal jeg bare på farta, har jeg kun det mest nødvendige, som nøkler, kort, røyk, lighter og mobil, men skal jeg på fest eller byen, har jeg ofte med meg dette i vesken: parfyme pudder eyeliner øyeskygge lipgloss/noe annet for tørre lepper/leppestift for de som bruker det. øyenbrynsblyant/skygge i tillegg har jeg personlig røyk, lighter, kort, mobil og nøkler i veska. men det er meg da. jeg har ikke nødvendigvis alltid med meg alt på en gang av det på lista over, men det er ting som ofte havner i veska. ellers kommer det jo litt ann på hva hun personlig bruker. noen har alltid med seg blyantspisser for eyeliner/øyenbrynsblyant, penn og papir, hårspray, gud vet hva. men som sagt, det varerer veldig, alle er forskjellige, og tar med seg forskjellige ting.
Gjesten Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 15 ting var ganske mye. Men here goes * Rosebud (eventuelt på tube). Kjøpes på Cubus eller lignende. * Håndkrem * Nøkler (du kan jo gi henne en nøkkelring med hjerte eller navnet hennes eller noe) * Neglefil * Lommespeil * Pudder (du vet kanskje om noe sminke hun pleier å ha i vesken?) * Mobil * Lommebok * Månedskort * iPod * Tyggis * Penn * Kleenex/våtservietter Dette var bare 12 ting, skal si fra hvis jeg kommer på mer.
ElaineBenes Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Ja, og du trykker vel opp nye nøkler til henne?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 (endret) Lommebok, tamponger, lebestift, deodorant, parfyme. 15 ting? Neh Edit: Og nøkler! Greit å komme seg inn hjemme Endret 10. november 2011 av PrincessKiki
Gjest Heloise Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Jeg må ha : Mobilen Mobillader (er lenge borte hjemmefra og har en mobil som sluker strøm) MP3-spiller Filofaxen min/planlegger Nintendo DS Lebepomade (bruker Mentholatum) Paraply Solbriller (om sommeren) Vanter - Lue - Leggvarmere (om vinteren) Månedskort Bankkort (har alle i en søt kortholder!) Nøklene mine Stort sett kompaktkamera Kommer ikke på mer i farten! Men har med meg en liten "verktøykasse" (sminkepung) også men den er det veldig lite i.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Hun får nye nøkkler også selvsagt ;-) Hva slags basissminke er jeg kan kjøpe?
Gjest ThatWoodcut Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Jeg har: - tyggis - leppepomade(carmex) - lommespeil - vannflaske - en pakke ibux eller paracet - lommebok - brilleetui med pusseklut - solbriller - Studentkalenderen - penn - ekstranøkkel til bilen Og en skriveblokk og laderen til pcen, men jeg tror ikke hun trenger det
Gjest ThatWoodcut Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Hun får nye nøkkler også selvsagt ;-) Hva slags basissminke er jeg kan kjøpe? Pudder er greit å ha i veska, for å freshe opp litt i løpet av dagen.
Daria Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Bok, paraply og refleks, i tillegg til de mest opplagte som alt er nevnt. Søt og omtenksom gave da -du bør få gullstjerne i boka for den 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Daria: Håper på å få en i allefall to gullstjerenr i boka for dette :-) 2
Gjesten Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Hun får nye nøkkler også selvsagt ;-) Hva slags basissminke er jeg kan kjøpe? Hun har nok kjøpt seg ny sminke innen jul, så du får snoke litt i sminkepungen og finne ut hva hun bruker og hvilke farger. En leppestift og en pudderdåse er nok de viktigst tingene. Samt maskara.
ElaineBenes Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 (endret) Pudder er greit å ha i veska, for å freshe opp litt i løpet av dagen. Er ikke det skummelt for ham å kjøpe, da? Med tanke på type og farge? Med mindre han vet akkurat hva hun bruker, er det risikabelt. Jeg bruker ikke pudder selv og hadde ikke tort å kjøpe det til noen. Med mindre: Du kan kanskje snike i skuffene på badet og se om det ligger noe der som hun BURDE ha kastet, men har tatt vare på i tilfelle katastrofer som dette oppstår? Endret 10. november 2011 av ElaineBenes
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #19 Skrevet 10. november 2011 Mobil Lommebok Lighter Røyk Neglklipper Ob Bind Lypsyl Penn Post-it Lippgloss Nøkkelknippe Ibux Syredempende Plaster
Gjest Spinell Skrevet 10. november 2011 #20 Skrevet 10. november 2011 Jeg gjentar vel stort sett alle andre, men det gir i alle fall en pekepinn om hva som vanligvis ligger i en dameveske: Lommebok Mobil Nøker Lipgloss/leppepomade Hårbørste (gjerne sammenleggbar reiseutgave) Lommespeil Ekstra kontaktlinser Brilleetui (m briller) Solbriller (i etui) Mascara Papirlommetørklær Bitteliten flaske med hånddesinfeksjonssprit/evt våtservietter Liten paraply Nesespray Truseinnlegg Neglesaks Neglefil (få ting er mer irriterende enn negler som har fliset seg opp) Trygg basissminke er rett og slett en svart mascara av et godt merke (Lancome, f.eks) og en nøytral lipgloss eller leppepomade (Rosebud er nevnt). Parfymelle eller Estethique-parfymeriene har som regel det utvalget en trenger. Hårbørste, speil, neglefil o.l. trenger ikke å kjøpes i de dyreste butikkene. Vita-kjeden ville vært mitt førstevalg i så måte. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå