AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Samboeren min vokste ikke opp med grønnsaker, så det er så uvandt at han ikke prøver å liker de. Nå har jeg derimot endelig klart å finne ut det som funker for han. Med et produkt han aldri kunne tenkt å plukke ned fra hyllen, østerssaus! Jeg woker på full varme med olje i maks 3 min (bruk to treskjeer e.l for å løfte grønnsakene så de ikke brenner seg), og overfyller ikke pannen om jeg skal lage masse. Brokkoli og andre tøffe grønnsaker må skjæres i små biter. Så blander jeg i østerssaus etter smak før servering. Overaskende nok synes han det rett og slett var godt med brokkoli. Trodde aldri den dagen skulle komme, men joda. Etter 5 år. Et innlegg uten mening kanskje, er bare så giret og kanskje noen av dere har samme problemt.
Fresi Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Så fint! Men hvordan kan man vokse opp helt uten grønnsaker? 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Vel, han vokste opp med de vanlige grønnsakene. Men siden han sa han ikke likte det til moren, slapp han unna.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 En måte å "lure" grønnsaker inn i grønnsakvegrere er å lage rotmos. Finnes oppskrifter på nettet.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Så flott da! Jeg vokste opp uten grønnsaker. Hadde bare poteter til middag, og gulrot i noen få tilfeller. Da jeg flytta for meg selv gikk jeg amok i grønnsaksavdelingen, og liker stort sett alt jeg finner der :D wok er perfekt for de som er litt mer skeptiske til grønnsaker. Kan også anbefale å smørsteke grønnsaker. Eller ovnsbake dem med hakkede tomater, masse urter og ost på toppen. Selv bruker jeg å lure inn grønnsaker i flere matretter. Kjæresten min er nemlig litt skeptisk til grønnsaker.. Men alltid når jeg lurer inn grønnsaker i mat uten at han vet det, så kommenterer han hvor god mat det er
Gjest Lebewesen93 Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Kanskje det er håp for meg også Jeg liker blomkål, gullrøtter, erter og poteter...de må helst være litt stekt, men går greit til en eller annen saus også. Men skulle faktisk ønske jeg var en sånn som turte å smake på nye ting, og faktisk likte det jeg smakte. Jeg liker veldig lite, og spiser ikke akkurat variert. Har heller ikke vokst opp med å bli " tvangsforet" så ja. Hvor viktig er egentlig grønnsaker ? Jeg spiser det sjeldent, men jeg er aldri syk. Jeg er kanskje ikke den personen med mest energi i verden, men det trenger jo ikke være pga grønnsakene? I morra vil jeg prøve å lage noe " spennende" :D
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Kanskje det er håp for meg også Jeg liker blomkål, gullrøtter, erter og poteter...de må helst være litt stekt, men går greit til en eller annen saus også. Men skulle faktisk ønske jeg var en sånn som turte å smake på nye ting, og faktisk likte det jeg smakte. Jeg liker veldig lite, og spiser ikke akkurat variert. Har heller ikke vokst opp med å bli " tvangsforet" så ja. Hvor viktig er egentlig grønnsaker ? Jeg spiser det sjeldent, men jeg er aldri syk. Jeg er kanskje ikke den personen med mest energi i verden, men det trenger jo ikke være pga grønnsakene? I morra vil jeg prøve å lage noe " spennende" :D Selv tror jeg det er viktigst å være fornøyd med det man spiser, ikke overspise og ikke ha i seg alt for mye søppel. Virker jo som du klarer deg fint uten grønnsaker Her er tips til noe spennende! Sausen er så god, og der får du i deg en del paprika. Ha gjerne i mer paprika enn det som står. http://trinesmatblogg.no/2010/03/08/pepret-kyllingfilet-med-squash-og-paprikasaus/ Selv er jeg ikke stor fan av squash, så jeg bruker å smørsteke rødløk, paprika, brokkoli og gulrøtter i stedet. Nam!
challenger Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 En måte å "lure" grønnsaker inn i grønnsakvegrere er å lage rotmos. Finnes oppskrifter på nettet. Enig! Liker ikke "hele" grønnsaker selv, så her går det i gulrotmos, potetmos, blomkålpure osv. Kjempegodt:) Eneste måten jeg får i meg grønnsaker på.
Gjest Heloise Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Kjæresten min lager mye "stir fry", og det funker på samme måten med grønnsaker! Kan bruke alle slags wok-sauser Personlig er jeg stor fan av teriyaki og hoisin. 1
tusse75 Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 I lapskaus kan man putte inn alt mulig som finnes i grønnsaksdisken og ha i litt buljong og kjøttboller for å heve smaken. Godt! Det spiser til og med mannen som også kommer fra ei familie som spiser bare potet og gulrøtter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå