Gå til innhold

Jeg er så ensom

Fremhevede innlegg

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg har ingen venner, og det er så trist. Jeg skulle ønske jeg virkelig kunne ha noen nære venner, men det har jeg ikke. En jeg føler meg helt trygg på, kan ha det gøy med og prate om alt med.

Jeg klarer bare ikke å få venner. Det er så deprimerende.

Jeg har ikke hatt venner siden jeg var 10-11 år og nå er jeg 17. Jeg føler jeg gjør det jeg kan, men gir snart opp å prøve. Det er så slitsomt. Jeg er med på en fritidsaktivtet og prøver å komme litt i kontakt med de på skolen, men det er vanskelig. Jeg er så vandt til å være alene for meg selv, så jeg har ingen trening i å være sosial.

Jeg går til psykolog pga depresjon og sosial angst, men uansett hvor mye jeg prater med henne, og selv om jeg til og med går på medisiner, blir det ikke bedre.

Jeg er så ensom, og jeg hater det! Jeg vil så gjerne ha venner. Hva skal jeg gjøre? Føler jeg går glipp av hele ungdomstiden min. Jeg er ikke flink til å bli kjent med folk, og jeg er redd for å la folk komme innpå meg (pga mobbing, det har preget meg veldig). Jeg føler ikke at jeg har kjemi med noen heller.

Ah... Jeg blir sprø!

Dessuten skulle jeg så gjerne hatt en kjæreste, jeg har aldri hatt kjæreste. Jeg savner en å være glad i, og føle at jeg betyr noe for noen. Gud, jeg har så lyst på kjæreste også.

Hva søren skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første vil jeg si at jeg håper ting ordner seg for deg :)

Jeg skjønner at det ikke er lett.. Men likevel har jeg skrapt sammen noen råd. (Husk at alle råd er ikke like gode, så du får vurdere de litt slik du vil og ønsker)

Du har vel akkurat startet på vgs? :) Mange som føler det samme som deg, ift. ny og alene, mye forandringer, ensomhet osv. Det er nok av folk som trenger en venn, eller har plass til en til :)

Mitt aller største råd er å starte på en helt ny idrett. Kanksje det er noen ikke så seriøse (kanksje best om du er totalt nybegynner, vanskelig å starte på et nytt seriøst lag som 17.år) håndball/fotball/innebandy-lag der du bor?

Har du noen "gamle" venner du kan ta kontakt med? Be de ut på cafe? Hør om de skal på den og den festen, og om dere skal dra sammen..

Ellers, ikke vær redd for å komme i kontakt med andre. Du skriver at du er redd for å få folk innpå deg, og det kan jeg forstå, men siden du sier du er ensom, så virker det som det er det du savner. Og da MÅ du mestre å la folk komme innpå deg. (Dette kan være en lang prosess.. Men du må nok igjennom det)

Lykke til :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...