Gå til innhold

Kattekasse til besvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet mange bruker oppbevaringskasser i plast fra IKEA, med mye høyere kanter enn en vanlig kattedo. Så fyller de mange kilo med sand oppi, får du tjukt nok lag, så graver ikke katten helt til bunnen...Hvis du bruker posene så må du jo kaste all sanda, og det er sjelden nødvendig når man bruker Ever Clean, jeg gjør det stort sett aldri. Tømmer sanda over i den andre doen, vasker, og tømmer tilbake sanda... Fyller på ved behov. Her går det vel 30 kilo sand i måneden, så det blir jo noen kroner, men det er det verdt. Fem katter, og null vondt lukt i huset. Folk som kommer inn her kommenterer at det IKKE lukter katt i det hele tatt:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg , TS, hadde jeg "startet på nytt". Fjern alt av papir, aviser osv - fyll opp med MASSE sand og se om det hjelper. Lykke til :)

Jeg kan gjøre et forsøk på det i morgen, hadde jo vært deilig å slippe de posene som jeg VET han vil ødelegge.

Jeg har uansett dokassa i en større oppbevaringsboks som fanger opp sand som han kaster rundt, så jeg tenker bare svinn i kroner og øre :laugh:

Og hjelper det ikke med mer sand, så går jeg for posene. Mulig jeg må ha en annen do også, som gjør det greiere å ha det dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uansett dokassa i en større oppbevaringsboks som fanger opp sand som han kaster rundt, så jeg tenker bare svinn i kroner og øre :laugh:

Da kan du jo bare samle opp den overflødige sanda og helle den tilbake i doen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har det vært så lite at jeg bare har støvsugd oppbevaringsboksen :rodme: men med mer sand utover snakker vi gjenbruk :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å kjøpe nesten den største dokassen du finner. Da blir det lettere for katten å romstere. Det er også kjekt med en slik pose som det har blitt linket til tidligere, og gjerne med en avis helt nederst. Katten min har nemlig en tendens til å grave i stykker posene og lage små hull. Men det er vits i dem altså, rengjøringen har blitt mye enklere :)

I tillegg er det viktig å ha mye sand i kassen slik at katten kan grave dypt. Når det er så mye sand i kassen og man har ut klumpene og bæsjen hver eneste dag, så slipper man å skifte sand så ofte også. Men først og fremst er det dypt nok til katten å grave, slik at den holder seg unna avisen/plasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av kattene mine graver så sanden spruter over hele rommet og jeg kan ikke få sagt mange nok ganger hvor fornøyd jeg er med denne kattedoen!

I denne har jeg et ca. 10 cm. dypt lag med sand og da havner ingenting verken på bunnen eller utenfor kassen selv om frk. Bulldoser er aksjon flere ganger i døgnet. Og den sanden katten har på potene, faller av på risten når katten hopper ut og havner så nede i kassen igjen når man åpner for å tømme. Genialt og verdt hver krone!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...