Gå til innhold

Hva hadde du brukt penger på

Fremhevede innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Inspirert av denne tråden: hun vant masse penger og nekter og dele

Hvis dere vant, la oss si, 50 millioner (nok til å leve romslig resten av livet) hvordan ville dere fordelt pengene?

Bortsett fra alle de kjedelige tingene (lån..) tror jeg personlig jeg ville kjøpt flybilletter til alle mine nærmeste venner og familie, og tatt dem med til et varmt, morsomt, spennende sted, og betalt alle utgifter for dem i to,tre uker. Og så hadde jeg holdt kjeft om det, og bare sendt flybillettene i posten med en post-it med smilefjes på eller noe.

Hva ville dere gjort? Ville dere investert i aksjer, sløst bort, gitt bort, eller rett og slett sett pengene vokse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kjøpt meg en dritfin SUV, en ålreit leilighet i byen. Betalt ned all gjeld som mamma har, og kjøpt en bobil til henne. Hadde også tatt med meg mamma på en uke eller to til Italia, med vinkurs o.l.

Sååå hadde jeg vel tatt med meg noen gode venner og kjæresten og tatt en skikkelig langhelg i Las Vegas. Hadde generelt brukt mye av pengene på å reise... Tror jeg :gjeiper:

Selvfølgelig spart det meste. Hadde nok satt noe i fond også kanskje, bare for å teste :gjeiper:

Skrevet

Hadde absolutt brukt dem på familien min! Vi har alltid hatt svært lite å rutte med, så jeg hadde gitt bort en god del av pengene til foreldrene mine så de kunne kjøpe seg alt det de trenger og har hatt lyst på! :)

Skrevet

Hadde absolutt brukt dem på familien min! Vi har alltid hatt svært lite å rutte med, så jeg hadde gitt bort en god del av pengene til foreldrene mine så de kunne kjøpe seg alt det de trenger og har hatt lyst på! :)

Samme her :)

Ellers tror jeg ikke jeg hadde brukt så mye av pengene med en gang, med unntak av å kanskje kjøpe med et kamera og ny datamaskin. Det meste ville ha blitt spart til en gang jeg trenger det mer.

Skrevet

Etter lånet mitt og fars, ville jeg garantert kjøpt en leilighet med god plass på balkongen til planter til min uføre mor. Rehabilitert veteranbilen til min far. Kjøpt meg selv et lite hus med en litt stor stall, et par hester og ridehall utenfor en by, og ny bil. Gitt tilskudd til søsteren min med babyer til egen bolig, og gitt noen mindre beløp til de andre etablerte søskene så de ikke føler seg glemt. Rester vil jeg investert i litt aksjer og spart.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg hadde bygget nytt hus til moren min, betalt ned gjelden til familien og så hadde jeg reist jorden rundt.

Gjest shirelle
Skrevet

Hadde brukt 1 million på shopping og reiser. 5 millioner på leilighet. 1 million på bil til meg selv og kjæresten. 4 millioner til broren min og 4 til foreldrene mine. Da har jeg 35 millioner igjen som jeg kan spare eller investere i noe lurt.

Skrevet

Mamma hadde fått hus. Jeg hadde bygget huset vi skal flytte til om til DRØMMEHUSET, med et bad ekstra, vinterhagepåbygg til stua, oppgradert fjøset/stallen, kjøpt en 6hjuls utv, stor nok bil til hele familien, tatt lappen til liten lastebil (bilen som er stor nok til ferieturer med barn, hund og bagasje er nemlig over 3,5 tonn) Ordnet med et slags fond slik at mamma og svigerforeldrene fikk ha det godt når de begynner å bli gamle og kanskje bo ekstra lenge hjemme, lillebror hadde fått bidrag til huskjøp og et ekstra hemmelig bidrag om han skulle finne på å stifte familie. Ellers hadde jeg puttet pengene på konto, trappet ned på stillingsprosenten og reist litt mer.

Skrevet

- Betalt ned gjeld.

- Satt 10 millioner på høyrentekonto sånn at vi har en sikkerhet for fremtiden. Kan leve godt av rentene da, med tanke på at vi ikke kommer til å ha låneutgifter.

- Kjøpt drømmehuset på drømmetomta (stor tomt ved sjøen). Ca. 10 millioner.

- Kjøpt bil til meg og samboeren.

- Tatt med min og samboers nærmeste familie på cruise i Middelhavet i et par uker.

- Reist på lang jentetur med mine nærmeste venninner. Route 66 kanskje?

- Betale ned gjelden til foreldre og ellers gi noe til søsken.

Deretter skulle vi levd noenlunde som normalt, men med redusert stilling (kanskje 50%) og 2-3 ferieturer i året i motsetning til en ferietur annethvert år som nå.

PS: Selv om det for meg ville vært naturlig å gi til foreldre og søsken så forventer jeg ikke det samme av dem. Pengene er mine, og jeg gir fordi jeg har lyst, ikke fordi det er en plikt. Min familie og nærmeste venner er heldigvis ikke av det grådige slaget, så de vil bli takknemlige uansett hva de får. Krav vil raskt bli avslått.

Skrevet

10 millioner hadde ihvertfall gått til pappa, hadde sponsa lillebror med hjem, verden rundt reise på meg og kjæreste.

høyrentekonto!

Ellers betalt ned lån ol. og satt en god del på høyrentekonto.

Skrevet

Innvestert i leilighet, kanskje flere og leid ut.

Gitt en del penger til familien, og spandert sydentur på venninner.

Satt av penger til å betale studielånet.

Brukt en del tusen på ny garderobe og vakre møbler

Resten av pengene ville jeg satt i fond og/eller høyrentekonto..

Åååå, nå fikk jeg lyst til å vinne!!! :D

Skrevet

Foreldrene mine hadde fått fem millioner, nok til å betale ned huslån, kjøpe nyere, sikrere biler, pusse opp huset og ha en del igjen. Brødrene mine hadde fått en sum mellom fem og ti hver, nok til at de mest sannsynlig kunne klart seg uten både huslån og billån dersom de ikke sløste. Så hadde det nok også blitt en million eller to på hver av de nærmeste vennene mine, og da hadde jeg forsatt hatt igjen minst tyve millioner til å kjøpe meg drømmehuset, bil og kunne reist på en lang ferie. Og fortsatt ha enda mer igjen!

Skrevet

Hadde kjøpt meg

* Hus med stor ferdig inngjerdet tomt som ligger for seg sjøl

* Bil

* Bobil (og med det: utvidelse av lappen)

* Kjøpt hus og biler til foreldrene mine (huset får de dele på, men de får en bil hver)

* Hadde sikkert brukt noen hundretusen på småting, som klær, møbler osv... Ikke no fancy men etter årevis med dårlig råd og oppbrukte klær ville det vært fantastisk å kjøpt seg en helt ny garderobe og andre ting man lenge har ønsket seg men aldri hatt råd til...

Og resten av penga hadde bare stått på høyrentekonto og latt meg leve av rentene :)

Hold dere unna folkens, neste lottogevinst er MIN!! :P

Skrevet

Jeg hadde blitt student i mange år framover for å bli det jeg virkelig vil.

Hadde bygd et energisparende hus her jeg bor.

Kjøpt meg en ny bil, kjøpt bil til kjærsten.

Ellers gitt penger til venner og familie.

Reist mye.

Så resten til sparing, og sånn så jeg kunne leve av renten.

Skrevet

Hold dere unna folkens, neste lottogevinst er MIN!! :P

Ikke tale om! Jeg har levert VikingLotto i dag. Det eneste jeg lurer på nå er hvilket klokkeslett Norsk Tipping ringer for å gratulere meg. :lur:

Skrevet

Jeg ville kanskje kjøpt en ny bil til foreldrene mine og sånn, men jeg syns ikke det blir riktig å dele penger rundt meg i hytt og pine.

Jeg hadde i alle fall blitt utrolig skuffet om familie og venner hadde forventet å få ting av meg.

Jeg tror de eneste jeg ville delt med var foreldrene mine og brødrene mine, men jeg hadde ikke gitt dem haugevis med penger lissom. Jeg ville slettet gjelden deres og kanskje gitt dem noe ekstra. Familien min har jo alltid vært der for meg og gitt meg mye i livet.

Venner der i mot hadde ikke vært like generøs med. Basta! Bare fordi en har penger er det ikke riktig å dele ut her og der.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde pusset opp huset mitt. Bare det å kjøpe en ny sofa er luksus siden alle jeg har hatt er kjøpt brukt. Nytt bad og endelig varmekabler.

Unger hadde fått nok sånn at de kunne kjøpe seg sin første leilighet samt sponset studier for de.

Jeg hadde jobbet 50% og videreutdannet meg.

Jeg hadde leid en hagearkitekt og så fått folk til å gjøre jobben for meg.

Ventet til drømmeleiligheten i byen var til salgs og så kjøpt den.

Sist, men ikke minst ville jeg ha dratt på ferie med gode venner og barn til litt eksotiske steder. I tillegg så hadde jeg sørget for gode opplevelser med samme folka, alt fra spahelg, konserter mm. Blåst i avstand og kostet på oss hotellrom.

Skrevet

Hadde først og fremst dødd/kommet i koma av å vinne en så stor gevinst!!

Men forhåpentligvis så overlever man, og da blir det mye av det samme som dere.

* nedbetaling av foreldrenes gjeld

* nedbetaling av søster sin gjeld

* sponset utdanning på broderen og billappen (og en bil)

* betalt ned ALL studeigjeld

* Kjøpt meg leilighet for å leie ut

* Kjøpt meg hus for å bo i selv

* da har jeg vel fortsatt igjen noen miiiillioner - og de hadde gått til fond/sparing og til saker jeg brenner for. Støtte de som ikke har det så godt.. :)

MEN aller først - så hadde jo man tatt seg en skikkelig fest og vært så full at man glemmer at man er rik for noen timer. Bare feiret med venner og familie ;)

Skrevet (endret)

* Kjøpt stor villa

* Leid vaskehjelp som jeg kunne hatt en gang eller to i uka.

* Reist jorden rundt med min mann.

* Hadde flyttet til Storbritannia og studert et år eller to.

* Satt mye av pengene på sparing og levd på rentene resten av livet.

* Gitt 1 million hver til mamma, pappa, svigers, bestefar, tante, bestevenninna mi og til tantebarnet mitt.

* Kjøpt ordentlig gaming-pc

* Kjøpt 40 tommers flatskjerm-tv og byttet ut den elendige tv'en vi har i dag.

* Gitt ut egen diktbok

* Startet pannekakehus

* Slettet all studiegjeld

* Gitt 3 millioner til veldedighet, blant annet Leger uten grenser, Røde Kors og Norsk folkehjelp.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

10 mill til meg selv og 40 til veldedige formål. Kunne tenkt meg å starte en skole eller to i utviklingsland. Men er også ego nok til at jeg ville sikret min egen fremtid, og reist MYE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...