Gå til innhold

Hva er forskjellen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å få meg en jobb utenom studiene å tenkte på noe slikt som å jobbe på eldrehjem eller noe siden det skal være mye behov for assistenter osv. Har prøvd å sjekket ut hva som finnes i nærområdet og det er så mye forskjellig; sykehjem, aldershjem, omsorgssenter, bo og helse senter osv... Noen som kan svare på hva forskjellen mellom disse egentlig er? Å hvor egner det seg best å jobbe for en ufaglært`??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jeg har tenkt til å få meg en jobb utenom studiene å tenkte på noe slikt som å jobbe på eldrehjem eller noe siden det skal være mye behov for assistenter osv. Har prøvd å sjekket ut hva som finnes i nærområdet og det er så mye forskjellig; sykehjem, aldershjem, omsorgssenter, bo og helse senter osv... Noen som kan svare på hva forskjellen mellom disse egentlig er? Å hvor egner det seg best å jobbe for en ufaglært`??

jeg tror aldershjem er mer for eldre som klarer det meste selv, mens sykehjem er jo for de som ikke klarer seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehjem har erstattet mange aldershjem/gamlehjem.

Omsorgssenter og bo og helsesenter har jeg ikke hørt før, men omsorgsbolig er mere psyksik utviklingshemmede.

Det trengs gode assistenter på alle, så det er bare å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgsbolig kan også være omsorgsbolig for elder, eller for eldre demente.

Jeg har jobbet på et aldershjem som var helt likt et sykehjem i belegg.

Som ufaglært passer du også inn overalt :) Men ta deg en runde og hør litt rundt. Snakk med avdelingsleder så får du et inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...