Gå til innhold

Jobber du innen administrasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar en bachelor i jus og administrasjon, og ønsker å jobbe på den administrative siden i bedrifter. Liker tanken på en sekretær-jobb, men dette er vel ikke godt betalt. Må snart begynne å søke på jobber, trenger tips.

Hvis du jobber innen administrasjon;

Hvilken stilling har du?

Hva går den ut på?

Hvilken lønn?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sekretær i en liten privat bedrift. Har ingen utdanning og jobbet et par år. Jeg gjør alt av administrative oppgaver/lønn. Har 240 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kontormedarbeider i en kommunal enhet med omtrent 100 ansatte.

Jeg gjør alt fra å løpe rundt med beskjeder til saksbehandling og å hjelpe med å påse at vi driver etter gjeldende lover og regler. Har veldig varierte, givende og spennende dager på jobb.

I og med at jeg er innplassert i stilling som kontorfagarbeider og jeg ikke har høyere utdanning, er ikke lønna helt i samsvar med ansvaret jeg har, jeg tjener 294.500,- med 8 års ansiennitet.

TS: jus og administrasjon høres spennende ut - hvor har du tatt det? Vet du om det finnes desentraliserte studier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en resepsjonsstilling med flere administrative oppgaver i tillegg, ingen utdanning annet enn videregående, men erfaring fra kontorarbeid.

Tjener 340.000 i året, går opp til 350.000 i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 325 000 i året, har 3 års ansiennitet. Har ikke noe spesielt med ansvar. Kun koordinering mm. Har jobben mens jeg studerer. Ingen planer om å fortsette etter endt studie.

Endret av WhiteDiamond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett års utdanning etter videregående (ikke innen "kontorfag"), arbeidet som sekretær i et halvt år, ikke noe erfaring fra tidligere. Årslønna ville blitt 283 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontormedarbeider i privat sektor, har 2 år på høgskole innen øk/adm., ingen relevant erfaring og begynte på 370 000 i årslønn. Har gått opp til 380 000 nå etter et halvår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du jobbe i administrasjon må du like mennesker, og du må like å hjelpe dem. Om ikke ville jeg ha sett meg om etter noe annet.

Hilsen Skrekkelig Erfart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen "sekretærer" er sjefens høyre hånd og tjener deretter. En sekretærstilling kan være så mangt. Tipper at du med din utdannelse ikke er en av de som lønnes dårlig og at du kan ha muligheter for å bruke utdannelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange ulike jobber innen økonomi og administrasjon, men har etterhvert gått mer og mer over på økonomi. Har ingen utdannelse innen dette. Hovedoppgavene har alltid vært å passe på menneskene og at kontoret går rundt. Dette involverer ting som å vite hvor alle er (oversikt over møter, fravær osv), passe på at alle har det de trenger (kontorrekvisita, kaffe, stol osv), sørge for at besøkende føler seg velkomne (tilby kaffe, lokalene er rene, lyse og koselige, blir møtt med smil osv) og generelt vite hvordan kontoret fungerer (hvem skal man prate med om hva, hvor finner man egenmeldingsskjemaer osv). På litt høyere nivå kan man også ha ansvar for diverse leverandøravtaler som rengjøring, forsikring, service på maskiner osv. Det er en litt hønemor-jobb, men så lenge de ansatte setter pris på deg er den veldig koselig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagoberta: Jeg tok dette gjennom Høgskolen i Molde, men tror nok gjerne det finnes andre plasser også. Du får prøve et google-søk :)

Takk for tilbakemeldinger. Tror nok jeg bare må søke på forskjellige stillinger, og håpe at jeg får både lønn og arbeidsoppgaver som fortjent. En jobb er ikke et ekteskap heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med administrasjon, men har tittel som Rådgiver i det offentlige.

Har 400.000 i årslønn. Har også bachelor. Ble ansatt i år. Det lønner seg å sikte på jobb i staten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilia L

Jobber også i Staten. Har en bachelor, max ansiennitet. Jobben min som rådgiver går ut på å koordinere prosjekter (har ingenting med sluttføring og innhold i prosjektene), støttespiller for øverste leder (hjelper til med å skrive brev/pressemeldinger/håndtere klagesaker osv). Pluss forefallende arbeid som arkivering og følge opp noen av våre samarbeidspartnere når jeg har tid.

Tjener litt i overkant av 500 000 i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan absolutt også gjøre det bra innen administrasjon. Staten er faktisk ikke så dårlig betalt for mange administrative oppgaver, det kommer selvsagt an på hvilket nivå man sikter på. Ellers er jo administrative stillinger innen oljebransjen også ofte lukrative idet den generelt gir forholdsvis høy lønn for mange forskjellige yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...